Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 56

Onderwerp: Voorzijde verlagen

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Verlagingsveren zijn vrijwel altijd duidelijk stugger, dat scheelt echt wel in comfort. Het beste zou zijn als je bij iemand zou kunnen proefrijden met je gewenste setup.

  2. #22
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    De demper regelt de stugheid, de veer niet. Ik heb in ieder geval geen verschil gemerkt in rijgedrag en comfort voor en na. Maar ik ben dan ook geen rallyrijder . En ik heb ik zelfs ook nog wielen geplaatst met een ET-waarde van 13 lager dan standaard dus verder naar buiten.

    Dat uitlijnen niet nodig is vind ik niet terecht: of je auto nu lager staat door schotels of door verlagingsveren, hij staat lager dus de stand van de wielen is veranderd.
    Laatst gewijzigd door atjong; 24-05-13 om 09:56.
    90 km/h-astronaut

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Zo zwart-wit is het niet, en ook sterk afhankelijk van welke veren je neemt.
    Verlagingsveren hebben over het algemeen een hogere stugheid, logisch als de veerweg ook korter wordt.

  4. #24
    Funkystuff's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    476
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door atjong Bekijk Berichten
    Dat uitlijnen niet nodig is vind ik niet terecht: of je auto nu lager staat door schotels of door verlagingsveren, hij staat lager dus de stand van de wielen is veranderd.
    De schokdemper staat in ruststand weliswaar iets verder ingedrukt, maar dit verandert niets (of iig verwaarloosbaar) aan de stand van de wielen, danwel aan het rijgedrag
    Bovendien heeft een professionele bron mij dit bevestigd

    Enige aandachtspunt bij vervangen van de veerschotels is dat de bovenste draagarmen los zijn geweest, en deze aangedraaid dienen te worden nadat de auto weer op zijn eigen gewicht staat. Ik rij nu ongeveer een jaar met de nieuwe schotels (ca 20k km), de auto heeft pas een algehele check-up gehad, en niks aan het handje
    Laatst gewijzigd door Funkystuff; 25-05-13 om 14:32.
    - 2003 A6 2.4 V6 125 kw. -

  5. #25
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.663
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Eibach is voor comfort de beste veer.
    Deze word ook massaal door de VAG-rijders geplaatst.
    Deze word stugger naarmate hij verder inveert.
    2e keus is Weitec.

    Ik heb ervaring met beide.

    In combinatie met schokbrekers zou ik voor Bilstein of koni gaan.

    Ik denk dat hartog je hier ook mee kan helpen.
    Je auto zal er flink van opknappen kwa rijden en uiterlijk.
    Laatst gewijzigd door Bert A4; 06-06-13 om 09:56.
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch


  6. #26

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door atjong Bekijk Berichten
    Geen verschil qua rijgedrag of comfort.



    Al jaren heb je die auto, en ik heb je 1x in 't echt gespot op de rondweg Alphen a/d rijn, maar als ik jouw auto zo zie op deze foto's, dan denk ik elke keer weer... wat een vette bak. Ookal is-ie niet zwaar gemod. Mooie kleur, en je zorgt er goed voor (ook na dat ongeluk destijds). Excellent. Mooie hoogte en combi van velgen nu, lekker standaard maar tóch dik.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funkystuff Bekijk Berichten
    Bij alleen vervangen van de veerschotels is uitlijnen niet nodig
    Zeker weten dat je moet uitlijnen. Je ophanging is los geweest, dus moet je uitlijnen. Punt.

    @ChronoworX: je moet je onderstel voor en achter tegelijk aanpassen, of bij vervanging eigenlijk rondom doen, vanwege de balans. Als je, overdreven gezegd, vóór een knetterharde cupkit monteert, en achter stock laat, dan gaat je auto zéér vreemd rijden. Andersom ook .

    Over jouw situatie:
    - veerschotels vóór zoals Funkystuff heeft zijn een goede oplossing. Je behoudt je huidige veren/demper combinatie (en dus de karakteristiek). Waar je wel mee moet opletten is dat de demper iets zwaarder belast zal worden (ander werkingsgebied). Het *kan* zijn dat je demper iets snelle zal slijten.

    - rondom de boel vervangen zoals atjong: dit soort sets zijn wat stugger, maar niet hard of oncomfortabel. Persoonlijk denk ik dat je auto er qua looks gigantisch op vooruit zal gaan, en dat je qua handling ook wint (maar qua comfort/relaxed rijden eigenlijk niets zal inleveren). Je rijhoogte is nu dusdanig hoog dat ik zou denken dat je op hulpveren rondom rondrijdt.

    Een schroefset hoeft niet stugger te zijn dan andere (losse) sets, het ligt allemaal aan de combinatie veer + demper. Veren bepalen de stugheid in grote mate (sterkere veer = minder inveren en meer doorgave van hobbels naar de rest; stuggere dempers zorgen voor korter nadeinen en dus sneller opmerken van opvolgende trillingen en oneffenheden in de weg).

    Voordeel van een schroefset: je kan de rijhoogte aanpassen naar wens, voor/achter onafhankelijk. Te laag voor vakantie? Schroef 'm 3cm omhoog. Gaat niet in 2 minuten, maar 't kan wel.

    Jouw beste optie: als geld niet direct een bezwaar is, kijk dan naar een airride set. Makkelijk te regelen qua hoogte en comfort. Kost een klein fortuin (2,5-3,5 duizend).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #27
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Mooie kleur, en je zorgt er goed voor (ook na dat ongeluk destijds). Excellent. Mooie hoogte en combi van velgen nu, lekker standaard maar tóch dik.
    Dank je, ingetogen verbeteringen hebben mijn voorkeur. Ik heb jouw foto's bekeken en jouw A4 mag er ook wel zijn. Hij staat wel heel laag. Heb je geen last van verhoogde in/uitritten, parkeergarages, drempels e.d.? Die subwoofer in de kofferbakvloer ziet er uit als het ei van Columbus. Heb je er in de praktijk geen last van als je bagage bij je hebt? En remt dat nog een beetje, die gele klauwen? .
    90 km/h-astronaut

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door atjong Bekijk Berichten
    Dank je, ingetogen verbeteringen hebben mijn voorkeur. Ik heb jouw foto's bekeken en jouw A4 mag er ook wel zijn. Hij staat wel heel laag. Heb je geen last van verhoogde in/uitritten, parkeergarages, drempels e.d.? Die subwoofer in de kofferbakvloer ziet er uit als het ei van Columbus. Heb je er in de praktijk geen last van als je bagage bij je hebt? En remt dat nog een beetje, die gele klauwen? .
    Offtopic:
    Thanks! Hij staat nog niet laag genoeg, komend weekend nog 10-20mm eraf . Soms is 't wel lastig ja, tot nog toe nergens echt problemen, maar je moet wel opletten natuurlijk. Zal straks wel erger worden. Als 't te erg is, gaat-ie natuurlijk weer omhoog. Subje is wel dik inderdaad, nergens last van! In een versie 2 zou ik 'm iets anders maken zodat de cover niet met de handgreep boven de woofer zit, da's 't enige. Hij klinkt in elk geval zodanig goed dat ik geen zin heb om wat anders te maken.

    Die gele klauwen remmen als een malle. Wel wat harder trappen (maar da's juist fijn, je wil niet te makkelijk te hard remmen). Kan ze aanraden!

    Heb jij trouwens niet eens de behoefte om je A6 naar facelift om te bouwen? Dus dubbele grille voor, zichtbare uitlaatjes? Behoudt het karakter, en in jouw kleur denk ik nog zeldzamer.. En is gewoon nog wat 'dikker' (subtiel, met meegespoten bumpers etc.).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  10. #29
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Bedankt voor alle info, heren!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    ...
    Jouw beste optie: als geld niet direct een bezwaar is, kijk dan naar een airride set. Makkelijk te regelen qua hoogte en comfort. Kost een klein fortuin (2,5-3,5 duizend).
    Mooie uitgebreide reactie, thanks. Airride valt alleen wel nogal buiten budget

    Ik denk dat ik voor de 30mm Eibach ga: iedereen lijkt daar tevreden mee te zijn en het resultaat ziet er gewoon goed uit.

  11. #30
    Funkystuff's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    476
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Zeker weten dat je moet uitlijnen. Je ophanging is los geweest, dus moet je uitlijnen. Punt.
    Ophanging losgeweest? Ja, maar dat hoeft toch helemaal niet per definitie te betekenen dat mijn wielen daarna anders staan :S

    Hij trekt niet naar 1 kant, er trilt niks (iig niet onder de 215 km/h), stuur staat recht en stuurt niet anders, banden slijten niet scheef af

    Zou ik 1 van bovenstaande merken, ja dan zou ik laten uitlijnen idd
    Laatst gewijzigd door Funkystuff; 06-06-13 om 19:53.
    - 2003 A6 2.4 V6 125 kw. -

  12. #31

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Je ophanging is los geweest; in elk geval bij de B6 moet de hele veerpoot eruit om de demper los te kunnen halen (de bevestiging daarvan zit onder het chassis, dus de hele poot incl. bovenste armen moet eruit).

    Daarnaast haal je bouten los, en zoals eerder aangegeven is na montage van je schotels de standaard geometrie anders. Alsof je zo'n 25mm ingeveerd bent (en dan is je camber/caster/toe anders).

    Trillen heeft niks te maken met uitlijnen, sporen en trekken wel. Dat kan nog prima gaan met een eigenlijk foute uitlijning (mijn B6 rijdt zéér stabiel, en doet ongeacht dat echt ngo steeds 25.000 met een setje voorbanden, maar toch is de binnenkant 2mm verder op dan de buitenkant; puur camber). Uitlijnen verhelpt dit, en dat kan om minimale verschillen gaan.

    Als blijkt dat het allemaal toch goed staat, is dat mooi meegenomen, maar ik zou ten alle tijde adviseren om het minstens na te laten kijken bij zoiets .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  13. #32
    Funkystuff's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    476
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Daarom hou ik dus wel de slijtage van mijn banden goed in de gaten
    - 2003 A6 2.4 V6 125 kw. -

  14. #33
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Uitlijnen kost zo'n 70 euro dus waar praten we over...
    Anyhow, Chrono als jij een setje Eibach laat monteren door een professional dan lijnt ie hem ook voor je uit.
    90 km/h-astronaut

  15. #34
    TinoS's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    59
    Posts
    32
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Hoi ik weet niet waar jullie rijden, ik denk over een tapijt (heeel vlak) maar ik heb een A6 met een sport onderstel en die is verlaagt ik bijna geen drempel nemen en of hobbel of ik raak de onderkant of mijn trekhaak, veel plezier er dus mee hahaha

  16. #35
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.663
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Met progressieve veren heb je dat veel minder van.

    Ik had ook veel last.
    Nu 1cm omhoog gezet.
    Ik heb nu 5cm verlaging,en heel weinig last.
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  17. #36

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TinoS Bekijk Berichten
    Hoi ik weet niet waar jullie rijden, ik denk over een tapijt (heeel vlak) maar ik heb een A6 met een sport onderstel en die is verlaagt ik bijna geen drempel nemen en of hobbel of ik raak de onderkant of mijn trekhaak, veel plezier er dus mee hahaha
    Dan zijn je veren lam. Een A6 staat standaard zo hoog dat je er 50mm vanaf kan halen en nog overal overheen kan . Met deze auto heb ik nog nooit last van drempels gehad:


    De huidige is ietwat lastiger, maar ook wel te doen. Grootste probleem nu is de bandenmaat (te breed); drempels lukken met beleid wel. Je moet er sowieso niet met de toegestane snelheid overheen rossen... ook standaard niet.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  18. #37
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Mooie bak, @Bastet. Met zo-een ben ik gestart, dezelfde LED-achterlichten ook. Ben nog aan het overdenken of ik die op de avant wil zetten, zoals die van @atjong.

  19. #38

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ChronoworX Bekijk Berichten
    Mooie bak, @Bastet. Met zo-een ben ik gestart, dezelfde LED-achterlichten ook. Ben nog aan het overdenken of ik die op de avant wil zetten, zoals die van @atjong.
    Thanks . Is al een tijdje weg though... Heb nu natuurlijk de B6 Avant (die staat nog iets lager):


    Die LEDs van atjong zijn overdag net als die van de limo niet heel denderend, maar toch mooi genoeg. Ik zou ze monteren. Jammer dat ze er niet zijn voor de B6 .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  20. #39
    Funkystuff's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    476
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Voor Avant niet of voor B6 algemeen niet?
    Ik meen toch wel eens iets soortgelijks op een B6 limo te hebben gezien
    Laatst gewijzigd door Funkystuff; 14-06-13 om 21:11.
    - 2003 A6 2.4 V6 125 kw. -

  21. #40

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funkystuff Bekijk Berichten
    Ik heb ze 1x gezien op een B6 limo ergens in Rotterdam, wellicht niet exact hetzelfde maar vergelijkbaar
    Dat weet ik nog, omdat ik al het aftermarketspul wat ik doorgaans zie verschrikkelijk vind...maar bij deze viel mijn mond echt open
    Aftermarket (LED)maar toch classy, net als op onze C5
    Ik weet niet welk merk en hoe of wat (en of voor avant), maar er bestaat dus zeker wel iets vergelijkbaars
    Dat klopt, maar voor de Avant is er volgens mij niks.. de C5 Avant heeft ook jaren later pas wat leuks gekregen .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •