Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 56

Onderwerp: Voorzijde verlagen

  1. #1
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Voorzijde verlagen

    Zie foto onderaan voor huidige situatie. Achter is +- 5 cm ruimte, voor +- 8cm.
    Ik had dus het idee om alleen voor te verlagen.

    Ik heb uiteraard al het een en ander gezocht, maar de conclusie die ik daaruit trek is dat je dat eigenlijk niet zou moeten willen omwille van wegligging, veiligheid, etc.

    Er wordt voornamelijk voorgesteld om dan maar met een complete set rondom te verlagen. Wat ik dan alleen niet snap (en dat is niet beantwoord in de genoemde draadjes): dan gaat 'ie achter toch ook omlaag? Dat wil ik juist niet! Ik hoef geen low-rider, vind 'm zo mooi en dan heb je ook nog voldoende ruimte als je een keer een volle bak hebt. Hooguit dat er misschien 1 cm af kan.

    Kan iemand mij toelichten waarom rondom vervangen dan alsnog het gewenste resultaat kan geven? (als iemand een ander idee heeft met hetzelfde resultaat vind ik het natuurlijk ook goed )


  2. #2

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Geen idee hoe je bij de C5 enkel de voorkant kan verlagen.

    Optie zou wel eens schroefse rondom kunnen zijn, maar dan gaat achter ook omlaag. Voordeel is wel dat je voor dan iets verder omlaag kan zetten waardoor hij per saldo goed staat.

    Voor staat hij wel heel hoog nu, zo te zien op de foto!
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    De achterkant gaat vaak minder ver omlaag omdat die veren al iets ingezakt zijn. Voor de balans zou ik voor en achter idd wel gelijk houden qua setup. Afhankelijk van de staat van je dempers kun je die gelijk ook vervangen. Na 1,5-2 ton hebben ze echt hun beste tijd gehad. Dat merk je duidelijk als er dan nieuw spul onder komt.

  4. #4
    Funkystuff's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    476
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Omdat ik met mijn 2003 A6 ook last had van de bekende doorgezakte kont (helemaal met spullen/mensen achterin, bah), heb ik Supersport verlagingsveerschotels (Ebay.de: tieferlegungs federteller, ca €50) laten plaatsen
    Simpele en relatief goedkope oplossing waarmee de voorkant ca. 3 cm gezakt is, met behoud van comfort
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    • Bestandstype: jpg Voor.jpg (33,1 KB, 91 keer bekeken)
    • Bestandstype: jpg Na.jpg (31,5 KB, 80 keer bekeken)
    - 2003 A6 2.4 V6 125 kw. -

  5. #5
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funkystuff Bekijk Berichten
    Omdat ik met mijn 2003 A6 ook last had van de bekende doorgezakte kont (helemaal met spullen/mensen achterin, bah), heb ik Supersport verlagingsveerschotels (Ebay.de: tieferlegungs federteller, ca €50) laten plaatsen
    Simpele en relatief goedkope oplossing waarmee de voorkant ca. 3 cm gezakt is, met behoud van comfort
    Klinkt goed, bedankt voor de tip. Ik begrijp dat je zo'n set dan alleen op de voorkant erop zet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door plorie Bekijk Berichten
    De achterkant gaat vaak minder ver omlaag omdat die veren al iets ingezakt zijn. Voor de balans zou ik voor en achter idd wel gelijk houden qua setup. Afhankelijk van de staat van je dempers kun je die gelijk ook vervangen. Na 1,5-2 ton hebben ze echt hun beste tijd gehad. Dat merk je duidelijk als er dan nieuw spul onder komt.
    De achterveren zijn verder ingezakt omdat daar het meeste gewicht heeft gezeten? Bij het plaatsen van andere veerschotels, heb ik dan nog wel een "gelijke setup"?


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Het zijn je originele veren die al een beetje ingezakt zijn. Plaats je dan verlagingsschotels met de originele veren, dan staat het wel lager.
    Als je verlagingsveren plaatst dan zal het verschil minder zijn.

  7. #7
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door plorie Bekijk Berichten
    Het zijn je originele veren die al een beetje ingezakt zijn. Plaats je dan verlagingsschotels met de originele veren, dan staat het wel lager.
    Als je verlagingsveren plaatst dan zal het verschil minder zijn.
    Ja, maar dan hebben we het over de achterkant. Die schotels zal ik dan in mijn geval alleen aan de voorkant willen plaatsen denk ik, dan staat de boel toch weer recht?

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Dan wel idd.

  10. #9
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.663
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door plorie Bekijk Berichten
    Dan wel idd.
    Hij staat dan wel erg hoog op zijn poten.
    Ik zou hem voor laten zakken.
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  11. #10
    Funkystuff's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    476
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Wellicht staat ie met verlagingsveerschotels zelfs voor iets lager dan achter (zoals bij mij ca. 1 cm), maar dit misstaat niet.
    Bovendien staat ie dan ook nog mooi als je mensen/spullen achterin hebt

    Het is alleen wel een arbeidsintensief klusje: de veerpoten moeten eronder uit...en dus ook die beruchte bout die de bovenste draagarmen bij elkaar houdt
    Tip: vaak insprayen met WD 40 voordat je klus doet/laat doen
    Laatst gewijzigd door Funkystuff; 22-05-13 om 17:02.
    - 2003 A6 2.4 V6 125 kw. -

  12. #11
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Bedankt voor alle tips zover. @Funkystuff: naar voren hangen vind ik ook niet mooi, ik wil 'm graag recht hebben staan.

    Wat is eigenlijk het verschil tussen andere veren of een schroefset plaatsen?

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Een schroefset is instelbaar, de veerschotel is dan te varieren in hoogte. Schroefset is demper+veer. Met alleen andere veren heb je een standaard hoogte.
    Met (stuggere) verlagingsveren zal hij wel minder doorhangen bij volle belading dan met standaard veren.
    Laatst gewijzigd door plorie; 23-05-13 om 10:31.

  14. #13
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Wat staat die auto van jou te glimmen zeg.
    Ik heb vorig jaar mijn Avant 30 mm rondom laten verlagen met een vaste set van KW. Ik heb daar €450 voor betaald inclusief uitlijnen. Het via veerschotels alleen verlagen van de voorkant terwijl de achterveren versleten zijn lijkt mij technisch niet zo een beste keuze. Uitlijnen is toch nodig dus zou het niet logischer zijn om alle veren gewoon te vervangen?
    90 km/h-astronaut

  15. #14
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door atjong Bekijk Berichten
    Wat staat die auto van jou te glimmen zeg.
    Merci (van dichtbij valt het in mijn mening wel mee overigens )
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door atjong Bekijk Berichten
    Ik heb vorig jaar mijn Avant 30 mm rondom laten verlagen met een vaste set van KW. Ik heb daar €450 voor betaald inclusief uitlijnen. Het via veerschotels alleen verlagen van de voorkant terwijl de achterveren versleten zijn lijkt mij technisch niet zo een beste keuze. Uitlijnen is toch nodig dus zou het niet logischer zijn om alle veren gewoon te vervangen?
    Het naar achter hangen komt dus door versleten achterveren? Hij zou daar eigenlijk dus 3cm hoger moeten hangen als ze goed waren?
    Jouw oplossing klinkt dan ook wel interessant. Heb je toevallig een foto van het resultaat? (die in je profiel lijken van voor de operatie te zijn?)

  16. #15
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ChronoworX Bekijk Berichten
    Het naar achter hangen komt dus door versleten achterveren? Hij zou daar eigenlijk dus 3cm hoger moeten hangen als ze goed waren?
    De hoogte achter bij jou lijkt op hoe die nu bij mij ook staat: in de wielkast voor, boven en achter de band ongeveer evenveel ruimte. Mijn (leken)conclusie is dat de veren achter niet goed meer zijn. Wel raar dat voor minder gezakt is; allicht dat daar zware veren voor een zware motor met automaat in zitten terwijl de auto zelf een lichtere motor met handschakelbak heeft? Ik heb hier geen foto's bij de hand. Kan zometeen wel effe een paar schieten.
    90 km/h-astronaut

  17. #16
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door atjong Bekijk Berichten
    De hoogte achter bij jou lijkt op hoe die nu bij mij ook staat: in de wielkast voor, boven en achter de band ongeveer evenveel ruimte. Mijn (leken)conclusie is dat de veren achter niet goed meer zijn. Wel raar dat voor minder gezakt is; allicht dat daar zware veren voor een zware motor met automaat in zitten terwijl de auto zelf een lichtere motor met handschakelbak heeft? Ik heb hier geen foto's bij de hand. Kan zometeen wel effe een paar schieten.
    Er zit een 1.9TDI met MT in. Goed bevriende garage-eigenaar beaamde dat, vooral bij stations, de achterveren het vaak wel zwaarder te verduren hebben. Hij adviseerd ook rondom de veren te vervangen door max. 3cm kortere.

    Hoe ervaar jij het resulterende comfort t.o.v. voorheen?

  18. #17
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Geen verschil qua rijgedrag of comfort.



    90 km/h-astronaut

  19. #18
    Funkystuff's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    476
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ChronoworX Bekijk Berichten
    Bedankt voor alle tips zover. @Funkystuff: naar voren hangen vind ik ook niet mooi, ik wil 'm graag recht hebben staan.
    Als het verschil bij jou 3 cm is, dan staat ie bij 3 cm verlaging recht
    - 2003 A6 2.4 V6 125 kw. -

  20. #19
    Funkystuff's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    476
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door atjong Bekijk Berichten
    Uitlijnen is toch nodig dus zou het niet logischer zijn om alle veren gewoon te vervangen?
    Bij alleen vervangen van de veerschotels is uitlijnen niet nodig
    - 2003 A6 2.4 V6 125 kw. -

  21. #20
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorzijde verlagen

    @atjong Thanks! Naar mijn smaak staat die van jou net een tikkie te laag (ruimte boven banden < ruimte naast banden), alhoewel het niet veel scheelt.

    Het lijkt erop dat er drie opties zijn:
    1. Verlagings veerschotels voor plaatsen. Voordeel: goedkoop, geen uitlijning nodig, behoud van comfort. Nadeel: nog steeds slappe veren achter, mogelijk niet exact de gewenste hoogte.
    2. Rondom verlagingsveren plaatsen. Voordeel: interessante prijs, direct vernieuwing van veren, (al dan niet nagenoeg) behoud van comfort. Nadeel: mogelijk niet exact de gewenste hoogte.
    3. Rondom schroefveren plaatsen. Voordeel: exacte de juiste hoogte, direct schokbrekers vernieuwd. Nadeel: duur.

    Op dit moment neig ik naar 2. Eens zoeken wat de mogelijke maten van verlagingsveren allemaal zijn.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •