-
Remblokken en schijven vervangen, tips?
Goedemiddag !
Zojuist weer voor goed geld ijzer gekocht voor onder de auto, ben voor Bosch schijven gegaan en Zimmermann blokken rondom.
Heeft er iemand nog specifieke tips en/of trucs, ervaringen bij het wisselen van de schijven en blokken ?
ik hoor van jullie !
gr. Remco
Laatst gewijzigd door Thunderstruck; 09-09-13 om 17:00.
Reden: spelfout
-
re: Remblokken en schijven vervangen, tips?
Welke maat inbus dop moet er worden gebruikt om de klauw op de vooras los te krijgen ?
Ik heb ergens gelezen dat de zuigers achter rechtsom terug moeten worden gedraaid?
Is dit met de hand te doen ?
Laatst gewijzigd door Thunderstruck; 09-09-13 om 19:19.
-
Re: Remblokken en schijven vervangen, tips?
Het is allemaal vrij simpel, als je maar aan wat dingen denkt:
- remklauwen veilig wegleggen, op een omgekeerde emmer of ergens op de draagarmen: nooit aan de remslangen laten hangen
- geleidevlakken van remklauwen en de naven goed schoonborstelen met staalborsteltje (pas op: geen rubbers beschadigen)
- remvloeistofreservoir opendraaien, anders bouw je druk op als je de zuigers terugduwt
- bij voorkeur een draaiende remzuigerterugsteller gebruiken voor de achterremmen, voor de voorremmen ook aan te bevelen zodat je de zuigers niet scheef terugduwt
- contactvlakken van de blokken met de klauwen licht insmeren met kopervet of keramisch vet, indien er geen anti-trilvoorziening op de blokken zit
- als het vloeistofniveau boven max komt na vervanging, dan afzuigen tot het juiste niveau: oppassen met de remvloeistof, is aggressief voor de lak
Laatst gewijzigd door plorie; 09-09-13 om 21:18.
-
Re: Remblokken en schijven vervangen, tips?
-
Re: Remblokken en schijven vervangen, tips?
Toevallig dat een collega mij vandaag op zijn filmpjes heeft gewezen. Bedankt!
-
Forum Rechten
- Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
- Je mag geen reacties plaatsen
- Je mag geen bijlagen toevoegen
- Je mag jouw berichten niet wijzigen
-
Forum Regels