Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Tomtom ontvangst problemen

  1. #1

    Standaard Tomtom ontvangst problemen

    Sinds ik de a6 heb heeft de tomtom problenem met de ontvangst in mijn vorige autos had ik er geen problemen mee

    mijn a6 heeft dubbel glas heb ik me laten vertellen door gerard

  2. #2
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Tomtom ontvangst problemen

    Mogelijk zit er (warmtewerende) folie tussen het glas en dat stoort de ontvangst.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Tomtom ontvangst problemen

    Het gaat om je vooruit, dat zal idd een warmtewerende ruit zijn met bijbehorende folie. Dat is een metaalachtige folie zover ik weet, waardoor ontvangst van gps flink achteruit gaat.

  4. #4
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Tomtom ontvangst problemen

    Zijn dit bijzondere voorruiten? Ik heb er nog niet van gehoord bij een C5 en heb zelf ook nooit GPS-ontvangstproblemen gehad in de mijne.
    90 km/h-astronaut

  5. #5
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Tomtom ontvangst problemen

    Ik had een A6 van 1999 waarbij de voorruit door Carglass werd vervangen. Ondanks dat ik vooraf had gewaarschuwd dat het een standaard ruit moest zijn, kwamen zij met een warmtewerende ruit. Merkten zij pas toen de oude eruit was gehaald. En de TomTom deed inderdaad nagenoeg niets achter die ruit. Konden zij mooi weer een andere ruit erin zetten (voor hun rekening).


  6. #6
    water-escape's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    3.445
    Kudos
    216
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Tomtom ontvangst problemen

    klopt, warmtewerende voorruit en mogelijk ook dubbele beglazing aan de zijkant? Ik had beide in de A6. GPS signaal onmogelijk in de auto. zelf garagedeur openen moest met raam open en ook de tolwegscanner moesten met handje uit het raam .
    2. Audi A6 AR 3.0 TDI Q2007 Hartog Tuned! ('17 - '21 van 142k - 188k )
    3. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! ('13 - '16 van 80k - 151k)
    4. Audi A6 3.0 TDI Q 2007 Hartog Tuned! ('07 - '13 van 0k - 310k)

  7. #7
    PatrickNB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tomtom ontvangst problemen

    Hoe oud is je tomtom? op oudere modellen (go/one) kan je een externe antenne aansluiten, bijvoorbeeld zoals deze:
    http://www.navishop.nl/tomtom-goone-...nne-p-536.html

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Tomtom ontvangst problemen

    Voor diegenen die dit probleem later lezen: ik had hetzelfde probleem. Ik heb het opgelost door in China een zogenaamde GPS repeater te bestellen en aan te sluiten. Via een kabeltje door de achterklep naar een magnetische GPSmodule op het dak, naast de andere antenne, via de gleufjes in de daklining binnenlangs geleid en de zendunit tussen de middelste uitblaasroosters geplaatst. Een voedingskabeltje met USB stekker plug ik in indien ik de Tomtom/Garmin gebruik (geen zin in verder gaatjes boren en zo).

    De mijne kwam voor nog geen 20 US dollar thuisgestuurd:
    http://www.aliexpress.com/item/5M-16...992502944.html
    zoek naar GPS repeater. Na inpluggen duurt het circa 20 seconden en dan wordt het ontvangen GPS signaal opnieuw uitgezonden in de auto. Een tomtom op maximaal 50...80 cm ontvangt dan dat signaal en werkt weer als vanouds.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Tomtom ontvangst problemen

    Zo zie je maar weer, twee jaar later ben ik mooi geholpen met dit antwoord.
    Heb namelijk precies hetzelfde probleem, warmte werende voorruit en dubbele beglazing rondom.
    Geen signaal mogelijk in de auto. Bedankt panthouse.
    Audi S6 Avant 4.2 V8 (C5, 4b6)

  11. #10
    MarcelNL
    Guest

    Standaard Re: Tomtom ontvangst problemen

    De ontvangst achter ww ruiten hangt ook een beetje af van het soort gps ontvanger dat je gebruikt, de nieuwere modellen hebben veel betere tot prima ontvangst (en nieuwer is heel relatief want ik had dit probleem ooit met een franse auto ergens in 2004-2005).
    Volgens de optie kode lijst heeft mijn auto ook ww glas en mijn mobiel heeft prima gps ontvangst, kan natuurlijk ook zo zijn dat ergens in het verleden de voorruit voor een gewone is vervangen....

    edit, net gecheckt en er zit gewoon een ww voorruit in (ook herkenbaar aan de gekleurde band bovenin)
    Laatst gewijzigd door MarcelNL; 06-07-17 om 11:07. Reden: Aanvulling

  12. #11
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Tomtom ontvangst problemen

    'Gewoon' ww-glas (met donkere strook) hebben tegenwoordige bijna alle auto's standaard. Geeft ook geen probleem. Een probleem krijg je pas met speciaal ww-glas waarin een metaalachtige laag folie is verwerkt. Dan zie je vanaf de buitenzijde een soort metaalglans. Dat werd al meer dan 20 jaar geleden geleverd op enkele Franse auto's.

  13. #12
    MarcelNL
    Guest

    Standaard Re: Tomtom ontvangst problemen

    Ik bedoelde dan ook de warmtewerende metaallaag, die zit er bij mij in en mijn foon heeft prima gps ontvangst

  14. #13
    MarcelNL
    Guest

    Standaard Re: Tomtom ontvangst problemen

    omdat de ontvangst toch wel erg wiebelig is heb ik inmiddels ook een GPS repeater antenne gekocht, getest, en idd prima stabiele ontvangst nu. Nu nog enigszins netjes inbouwen...
    weet iemand of de 12 volt achterin de kofferbak geschakeld is of constant aanstaat (anders trekt ie ws de accu langzaam leeg)

  15. #14
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    74
    Posts
    2.681
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Tomtom ontvangst problemen

    Constant. Heb eens een lege accu gehad op mijn ex-A6 C5 door vergeten de koelbox af te koppelen op een veerboot van Duitsland naar Noorwegen.....
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  16. #15
    MarcelNL
    Guest

    Standaard Re: Tomtom ontvangst problemen

    thanks, zoiets vermoedde ik al...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •