[QUOTE=atjong;1577529]Een A6 C5 zonder airco? De mijne heeft geen aircocompressor maar die heb ik er bewust uit laten halen. Deze auto's hebben allemaal een airco.
ja hij heeft echt geen airco er zit ook geen bediening voor in de auto, de vrouw van de vorige eigenaar was hier op tegen en heeft dit dus zo speciaal besteld. ik heb alles open gehad auto op de brug bodemplaat eraf etc om te kijken of het er per ongeluk niet gewoon in aanwezig was omdat niet plaatsen in de fabriek wel eens duurder zou kunnen zijn maar de techniek ontbreekt echt in zijn geheel , geen compressor koelers o.i.d ook in het dashboard zitten draaiknoppen dat had ik ook nog nooit gezien. verder wel voorzien van alle normale opties
Toch geen nazaten van Buster Fontijn hoop ik, daar zijn geen veren en schokbrekers tegen opgewasen.............
https://www.youtube.com/watch?v=4nCUgB4kCNw
Ik denk ook dat het de schokbrekers, de veren en / of andere delen van de ophanging zijn. Mijn oudste dochter geeft feilloos aan wanneer er iets aan het onderstel mankeert door bijna direct na vertrek misselijk te worden.
Nadat ik rubbers en schokbrekers had vervangen, was het probleem voorbij. Als je gaat vervangen, raad ik je aan een écht goede kwaliteit schokbrekers te kopen (Bilstein OEM, Sachs, Koni ed), omdat het probleem zich anders binnen een jaar weer zal aandienen.
Succes,
VFred
na nog wat overleg met een vriend van die in de automaterialen zit idd tot de conclusie gekomen dat het in het onderstel moet zitten, ook hij gaf aan dat audi erg gevoelig kan zijn en dat het ook verstandig is er oem in te zetten in mijn geval sachs dus daar gaan we mee beginnen met nieuwe schokbrekers achter die lijken weinig meer te doen eventueel gelijk even de veren meenemen als ik toch bezig ben. en dan gelijk even nieuwe banden achter conti's eronder ipv die michelin's, ik hoop dat we er dan wel zijn en anders gaan we nog wat verder
dat vond ik dus ook en daarom kwam het eigelijk ook niet in mij op, eerste eigenaar de meneer was 81 en meer dan een fiets heeft er nooit aan de achterkant gehangen en dan ga je niet direct denken dat er iets niet op orde is met de ophanging, maar goed het blijft techniek en dat gaat altijd een keer stuk
Misschien ligt zijn vrouw nog ergens in de auto
Sorry
Heb je zitting van de achterbank al eens los getrokken om te kijken hoe schoon het daar is? Kijk ook eens in de ruimtes achter de paneeltjes links en rechts in de kofferbak (waar de CD-wisselaar kan zitten) en de reservewielbak hoe netjes het daar is.
Jongens, dat schoonmaken en checken op rommel is leuk voor de schoonmakerts onder ons, maar gezien onderstaande lijkt het mij niet van toepassing:
Die opmerking geeft duidelijk aan dat dit vermoedelijk te maken heeft met belading en de verdeling daarvan, en dus de mate waarin de (achter) ophanging wordt belast.
Standaard is een A6 C5 echt een soep boot, véél meer gericht om comfort dan welke vorm van sportief rijden dan ook. Deinen is af fabriek al niet zeldzaam, en naarmate ze ouder worden (10+ jaar, 100K km) gaat dat echt niet beter worden. Schokdempers die hun hele leven nauwelijks gebruikt zijn (continu alleen in de auto, en op de snelweg) komen bij een 2e eigenaar ineens in een nieuw bereik (2x per jaar een 1500kg caravan, wat grofvuilritjes en regelmatig met 3-4 man in de auto), en slijten daarna véél harder.
De derde eigenaar koopt een auto met slechts 150K op de teller, en zit met 2-4 rotte dempers. Shit happens!
Ik denk niet dat deze misselijkheid door geurtjes of schimmels veroorzaakt wordt; toegegeven, met meerdere personen zou je er dan sneller last van kunnen hebben, maar onthoud: dit is een auto zonder airco (de enige vocht-schimmels die er kunnen komen zijn dus van natte plekken onder de vloer/kofferruimte), waar vermoedelijk ook veel vaker de ramen van open gaan. De "frisse" buitenlucht zal dit NIET veroorzaken.
@sveba: ik zou eens langs een Euromaster of soortgelijke gaan, en je auto op zo'n trilplaat zetten. Daarmee testen ze de staat van de schokdempers een stuk professioneler dan even indrukken en nadeinen, en kan je ook zien of er bijvoorbeeld één is die de boel volledig uit balans trekt. Bij vervangen: altijd per as doen, nooit per stuk!
wel vaag dat iedereen misselijk wordt. Zeg dat statistisch gezien 30% vd mensen wagenziek wordt, dan is het welhaast uniek dat iedereen dat wordt. Zit er niet ergens een nasty schimmel in de auto of het venstilatiesysteem?
Misschien een keer een ritje met ventilatie op 0, alle roosters dicht en ramen op een kier?