Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 55

Onderwerp: Inzittenden worden misselijk tijdens het rijden

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    57
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Inzittenden worden misselijk tijdens het rijden

    [QUOTE=atjong;1577529]Een A6 C5 zonder airco? De mijne heeft geen aircocompressor maar die heb ik er bewust uit laten halen. Deze auto's hebben allemaal een airco.

    ja hij heeft echt geen airco er zit ook geen bediening voor in de auto, de vrouw van de vorige eigenaar was hier op tegen en heeft dit dus zo speciaal besteld. ik heb alles open gehad auto op de brug bodemplaat eraf etc om te kijken of het er per ongeluk niet gewoon in aanwezig was omdat niet plaatsen in de fabriek wel eens duurder zou kunnen zijn maar de techniek ontbreekt echt in zijn geheel , geen compressor koelers o.i.d ook in het dashboard zitten draaiknoppen dat had ik ook nog nooit gezien. verder wel voorzien van alle normale opties

  2. #22

    Standaard Re: Inzittenden worden misselijk tijdens het rijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sveba Bekijk Berichten
    zou het ook de veren kunnen zijn? is iemand bekend met de standaard veren van audi of die slap kunnen worden of iets dergelijks
    De standaard veren zijn zo slap als een Amerikaan, vervangen die handel!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #23
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: Inzittenden worden misselijk tijdens het rijden

    Toch geen nazaten van Buster Fontijn hoop ik, daar zijn geen veren en schokbrekers tegen opgewasen.............

    https://www.youtube.com/watch?v=4nCUgB4kCNw
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    57
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Inzittenden worden misselijk tijdens het rijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rolf Bekijk Berichten
    Toch geen nazaten van Buster Fontijn hoop ik, daar zijn geen veren en schokbrekers tegen opgewasen.............

    https://www.youtube.com/watch?v=4nCUgB4kCNw
    nee dat doe ik niet met mijn kinderen, komt wel bekend voor uit vroegere jaren

  5. #25
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Inzittenden worden misselijk tijdens het rijden

    Je zou kunnen proberen het interieur goed te (laten) reinigen, dus chemisch.
    90 km/h-astronaut


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    57
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Inzittenden worden misselijk tijdens het rijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door atjong Bekijk Berichten
    Je zou kunnen proberen het interieur goed te (laten) reinigen, dus chemisch.
    het interieur is als nieuw en de misselijkheid ontstaat ook niet bij stilstaan dus dat zal hem niet zijn.

  7. #27
    Peter66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    57
    Posts
    942
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: Inzittenden worden misselijk tijdens het rijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter66 Bekijk Berichten
    Vaak hoor je het geluid van de luchtstroom veranderden en de klep(pen) schakelen tijdens het aan/uitzetten recirculatie. Dit zou je nog even kunnen controleren.
    Dat hij lucht blaast wil nog niet zeggen dat deze lucht van buiten de auto komt ...
    Ventilatie/recirculatie al gecheckt?
    Daily: Audi A2 1.4 16V Color.storm 2003
    Hobby: Golf 2 GTI 16V 1986

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Posts
    399
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Inzittenden worden misselijk tijdens het rijden

    Ik denk ook dat het de schokbrekers, de veren en / of andere delen van de ophanging zijn. Mijn oudste dochter geeft feilloos aan wanneer er iets aan het onderstel mankeert door bijna direct na vertrek misselijk te worden.
    Nadat ik rubbers en schokbrekers had vervangen, was het probleem voorbij. Als je gaat vervangen, raad ik je aan een écht goede kwaliteit schokbrekers te kopen (Bilstein OEM, Sachs, Koni ed), omdat het probleem zich anders binnen een jaar weer zal aandienen.
    Succes,
    VFred

  10. #29

    Standaard Re: Inzittenden worden misselijk tijdens het rijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door atjong Bekijk Berichten
    Een A6 C5 zonder airco? De mijne heeft geen aircocompressor maar die heb ik er bewust uit laten halen. Deze auto's hebben allemaal een airco.
    Ze bestaan echt:

    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    57
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Inzittenden worden misselijk tijdens het rijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter66 Bekijk Berichten
    Ventilatie/recirculatie al gecheckt?
    ja is op orde

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    57
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Inzittenden worden misselijk tijdens het rijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VFred Bekijk Berichten
    Ik denk ook dat het de schokbrekers, de veren en / of andere delen van de ophanging zijn. Mijn oudste dochter geeft feilloos aan wanneer er iets aan het onderstel mankeert door bijna direct na vertrek misselijk te worden.
    Nadat ik rubbers en schokbrekers had vervangen, was het probleem voorbij. Als je gaat vervangen, raad ik je aan een écht goede kwaliteit schokbrekers te kopen (Bilstein OEM, Sachs, Koni ed), omdat het probleem zich anders binnen een jaar weer zal aandienen.
    Succes,
    VFred
    na nog wat overleg met een vriend van die in de automaterialen zit idd tot de conclusie gekomen dat het in het onderstel moet zitten, ook hij gaf aan dat audi erg gevoelig kan zijn en dat het ook verstandig is er oem in te zetten in mijn geval sachs dus daar gaan we mee beginnen met nieuwe schokbrekers achter die lijken weinig meer te doen eventueel gelijk even de veren meenemen als ik toch bezig ben. en dan gelijk even nieuwe banden achter conti's eronder ipv die michelin's, ik hoop dat we er dan wel zijn en anders gaan we nog wat verder
    Laatst gewijzigd door sveba; 09-07-14 om 06:14.

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    57
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Inzittenden worden misselijk tijdens het rijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Ze bestaan echt:

    ja hoor fotootje linksonder die van mij

  14. #33
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Inzittenden worden misselijk tijdens het rijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sveba Bekijk Berichten
    conti's eronder ipv die michelin's, ik hoop dat we er dan wel zijn en anders gaan we nog wat verder
    Ik heb juist mijn Continentals vv voor Michelin Premacy 3, heb nog nooit zo heerlijk gereden. Kwestie van smaak denk, maar of dit nou echt het misselijkheids probleem gaat verhelpen......
    Ik hoop dat je het post als je het hebt verholpen.
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    57
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Inzittenden worden misselijk tijdens het rijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SparkysA6 Bekijk Berichten
    Ik heb juist mijn Continentals vv voor Michelin Premacy 3, heb nog nooit zo heerlijk gereden. Kwestie van smaak denk, maar of dit nou echt het misselijkheids probleem gaat verhelpen......
    Ik hoop dat je het post als je het hebt verholpen.
    het merk zal de misselijkheid niet verhelpen maar ik heb een serieus gecupte band en dat in combo met zal het zeker niet beter maken.

  16. #35
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Inzittenden worden misselijk tijdens het rijden

    Best vlot, met net een ton je schokbrekers op.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #36
    Bas82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.232
    Kudos
    322
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Inzittenden worden misselijk tijdens het rijden

    Je weet natuurlijk nooit wat een vorige eigenaar allemaal in de auto heeft gestouwd
    A4 B6 Avant, work in progress

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    57
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Inzittenden worden misselijk tijdens het rijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Best vlot, met net een ton je schokbrekers op.
    dat vond ik dus ook en daarom kwam het eigelijk ook niet in mij op, eerste eigenaar de meneer was 81 en meer dan een fiets heeft er nooit aan de achterkant gehangen en dan ga je niet direct denken dat er iets niet op orde is met de ophanging, maar goed het blijft techniek en dat gaat altijd een keer stuk

  19. #38
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Inzittenden worden misselijk tijdens het rijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sveba Bekijk Berichten
    eerste eigenaar de meneer was 81
    Misschien ligt zijn vrouw nog ergens in de auto
    Sorry
    Heb je zitting van de achterbank al eens los getrokken om te kijken hoe schoon het daar is? Kijk ook eens in de ruimtes achter de paneeltjes links en rechts in de kofferbak (waar de CD-wisselaar kan zitten) en de reservewielbak hoe netjes het daar is.
    Laatst gewijzigd door atjong; 10-07-14 om 06:49.
    90 km/h-astronaut

  20. #39

    Standaard Re: Inzittenden worden misselijk tijdens het rijden

    Jongens, dat schoonmaken en checken op rommel is leuk voor de schoonmakerts onder ons, maar gezien onderstaande lijkt het mij niet van toepassing:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sveba Bekijk Berichten
    hij deint wel wat na idd en ik heb ook gemerkt dat de belading uitmaakt vandaag reed ik alleen toen had ik nauwelijks last op de weg terug oma mee begon het weer een beetje, met de hele fam erin veel last.
    Die opmerking geeft duidelijk aan dat dit vermoedelijk te maken heeft met belading en de verdeling daarvan, en dus de mate waarin de (achter) ophanging wordt belast.

    Standaard is een A6 C5 echt een soep boot, véél meer gericht om comfort dan welke vorm van sportief rijden dan ook. Deinen is af fabriek al niet zeldzaam, en naarmate ze ouder worden (10+ jaar, 100K km) gaat dat echt niet beter worden. Schokdempers die hun hele leven nauwelijks gebruikt zijn (continu alleen in de auto, en op de snelweg) komen bij een 2e eigenaar ineens in een nieuw bereik (2x per jaar een 1500kg caravan, wat grofvuilritjes en regelmatig met 3-4 man in de auto), en slijten daarna véél harder.

    De derde eigenaar koopt een auto met slechts 150K op de teller, en zit met 2-4 rotte dempers. Shit happens!

    Ik denk niet dat deze misselijkheid door geurtjes of schimmels veroorzaakt wordt; toegegeven, met meerdere personen zou je er dan sneller last van kunnen hebben, maar onthoud: dit is een auto zonder airco (de enige vocht-schimmels die er kunnen komen zijn dus van natte plekken onder de vloer/kofferruimte), waar vermoedelijk ook veel vaker de ramen van open gaan. De "frisse" buitenlucht zal dit NIET veroorzaken.

    @sveba: ik zou eens langs een Euromaster of soortgelijke gaan, en je auto op zo'n trilplaat zetten. Daarmee testen ze de staat van de schokdempers een stuk professioneler dan even indrukken en nadeinen, en kan je ook zien of er bijvoorbeeld één is die de boel volledig uit balans trekt. Bij vervangen: altijd per as doen, nooit per stuk!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  21. #40
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Inzittenden worden misselijk tijdens het rijden

    wel vaag dat iedereen misselijk wordt. Zeg dat statistisch gezien 30% vd mensen wagenziek wordt, dan is het welhaast uniek dat iedereen dat wordt. Zit er niet ergens een nasty schimmel in de auto of het venstilatiesysteem?

    Misschien een keer een ritje met ventilatie op 0, alle roosters dicht en ramen op een kier?
    '01 rs4 641 ps

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •