-
Ervaring revisie inlaatspruitstuk V10
Heeft iemand ervaring met de revisie van het inlaatspruitstuk van de V10 motor? Heb dit bedrijf gevonden, Autoservicevanoort, die dat kunnen doen. Scheelt 2/3 van de prijs voor een nieuw spruitstuk en voorkomt dat dezelfde problemen op den duur weer terugkomen. Zij halen de wervelkleppen er uit.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door DATENCATE; 10-08-19 om 14:38.
-
Re: Ervaring revisie inlaatspruitstuk V10
Een probleem met de (V10) wervelkleppen in de inlaat is de slijtage en de opbouw van (kool) afzetting.
Uiteindelijk vind je motor deze verslechterde "ademhaling" niet echt lekker.
Verwijderen is een lompe actie, ze zitten er niet voor niets, maar wel de goedkoopste.
Losse / versleten kleppen en afbrekende onderdelen die met een noodgang je motor invliegen wil je ook niet....
De "revisie"zoals jij die beschrijft lijkt dan te bestaan uit verwijderen en (vermoedelijk) stralen oid van je inlaat.
(Overigens ontstaat het gedoe met koolafzetting door te lage toerentallen / temperatuur, flink "gassen" voorkomt problemen (maar veroorzaakt andere problemen met het CJIB )
-
Re: Ervaring revisie inlaatspruitstuk V10
Eens, ik weet het, het is niet ideaal. Risico van een klepdeel in de motor weegt niet tegen de nadelen op. Volgens een aantal gebruikers op het Amerikaamse forum, leidt het tot een minimaal verlies aan pk’s/Nm in de onderste toeren regio, maar niet tot onrustiger lopen van de motor. Dat verlies schijnt met een “remap” op te lossen zijn. Stoplicht sprintjes ben ik toch niet van .
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Re: Ervaring revisie inlaatspruitstuk V10
Vandaag met JHM Motorsporte in de VS gecommuniceerd. Zij zijn (o.a) gespecialiseerd in after market onderdelen en reparaties van de Audi V8 en V10 motoren. Goede reputatie in de VS. Zij verkopen een spruitstuk wat kennelijk geupdate is door Audi. Zij geven aan: “These updated manifold have revisions made to prevent the same failures as the previous versions.” Klopt het of is bekend dat Audi een geupdate versie heeft waar de “fouten” uitgehaald zijn? Ik zie op de diverse Europese fora dat niet voorkomen. Of heb ik wat gemist?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Re: Ervaring revisie inlaatspruitstuk V10
Ik zou dat eens navragen bij specialisten als Coen Donkers (er rijden daar 2 monteurs met een V10) en ze sleutelen er natuurlijk veel aan.
Hartog is ook een optie, even mailen....
-
-
Re: Ervaring revisie inlaatspruitstuk V10
Dank, ik heb ze gemaild.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Re: Ervaring revisie inlaatspruitstuk V10
Beiden hebben gereageerd op mijn vragen. Conclusie, niet rommelen met inlaatspruitstuk, maar een nieuwe verbeterde versie er op zetten. Die ga ik zsm bestellen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ad
-
Re: Ervaring revisie inlaatspruitstuk V10
Dat zag ik al aankomen.... duur ?
-
Re: Ervaring revisie inlaatspruitstuk V10
Wel als je dat bij Audi besteld ....
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Re: Ervaring revisie inlaatspruitstuk V10
Dat snap ik, bijna alles is duur bij de dealer ....
Ik heb in mijn achterhoofd ook nog V10 aspiraties (RS6) en ben maak een optelsommetje van allerlei problemen.
Wat kost dat spruitstuk via jouw kanaal ?
-
Re: Ervaring revisie inlaatspruitstuk V10
De Rs6 heeft een ander inlaatspruitstuk.
Ik moet zeggen dat de V10 op de inlaatspruitstukken na 1 van de meest probleem-arme motoren is van Audi de afgelopen 15 jaar. Superbetrouwbaar blok.
-
Re: Ervaring revisie inlaatspruitstuk V10
Heeft iemand al een goede oplossing gevonden? Ik zit met hetzelfde probleem van versleten kleppen in het spruitstuk. Een nieuwe is echter vrij prijzig, tussen de 1800 en 2200 euro kom ik zo tegen. Heeft iemand een goedkopere oplossing? Anders dan het spruitstuk gewoon leeg halen natuurlijk. Dat kan altijd.
-
Re: Ervaring revisie inlaatspruitstuk V10
Leeghalen is mij door twee specialisten afgeraden. Ik ben voor een nieuw spruitstuk gegaan, wel de laatste / de geupdate versie.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Re: Ervaring revisie inlaatspruitstuk V10
Wat was jij nou kwijt voor het spruitstuk (inc. montage) ?
-
Re: Ervaring revisie inlaatspruitstuk V10
Montage moet ik nog doen. Ik heb een spruitstuk los gekocht in de VS, < $ 2.000.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Forum Rechten
- Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
- Je mag geen reacties plaatsen
- Je mag geen bijlagen toevoegen
- Je mag jouw berichten niet wijzigen
-
Forum Regels