Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
    Resultaten 21 tot 40 van de 41
    1. #21

      Standaard Re: 3.0TFSi trillingen bij stationair draaien, krijg het niet opgelost

      Nog maar eens goed kijken naar de bobines denk ik zo.
      Wordt weer vervolgd..

    2. #22

      Standaard Re: 3.0TFSi trillingen bij stationair draaien, krijg het niet opgelost

      Belangrijk is denk ik om eerst te bepalen of het normaal is of niet, heb je het gevoel dat er echt een cilinder mist af en toe of loopt hij "uit balans" ?
      Deze blokken lopen stationair niet mooi, het is altijd een beetje rommelig, of het net niet klopt. Kun je niets aan doen, is de aard van deze motor. De 3.2 en 2.8 lopen veel rustiger stationair.
      Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
      TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
      www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

    3. #23

      Standaard Re: 3.0TFSi trillingen bij stationair draaien, krijg het niet opgelost

      @pedro sr.: het is pas sinds een maand of drie dus het hoort niet zo.

      toerental kan je inderdaad beperkt verhogen, bij onze 3.0tfsi tot max 730tpm. Alle stappen uitgeprobeerd maar helaas geen oplossing
      Laatst gewijzigd door Vintiem; 16-12-19 om 18:54.

    4. #24

      Standaard Re: 3.0TFSi trillingen bij stationair draaien, krijg het niet opgelost

      Oude bobines uit 2009 vervangen voor 6 nieuwe, eveneens originele Audi exemplaren.

      Trillen is nog niet opgelost maar de vervanging heeft wel een gunstig effect op het algehele draaien van de motor. Deze heeft tijdens het rijden nog nooit zo smooth gelopen. En deze liep al niet slecht.

      We blijven doorzoeken......
      Laatst gewijzigd door Vintiem; 28-12-19 om 10:34.

    5. #25

      Standaard Re: 3.0TFSi trillingen bij stationair draaien, krijg het niet opgelost

      Heb je een filmpje van onder de motorkap stationair?


    6. #26

      Standaard Re: 3.0TFSi trillingen bij stationair draaien, krijg het niet opgelost

      Nee, eentje maken zal ook niets ophelderen vrees ik omdat er niets te zien is en je hoort ook niets vreemd. Alleen als je je hand op het blok legt voel je wat ik in mijn pedaal voel.

    7. #27

      Standaard Re: 3.0TFSi trillingen bij stationair draaien, krijg het niet opgelost

      Vanwege een mooi () geel lampje op het dashboard vandaag de lambdasondes voor de cat links en rechts vervangen. De verwarmingselementen deden hun werk niet meer.
      Moet je hiervan ook de adaptiewaarden resetten, zo ja hoe?

      Het heeft helaas niet het neveneffect gehad dat het trillen is verholpen.

    8. Ad
    9. #28

      Standaard Re: 3.0TFSi trillingen bij stationair draaien, krijg het niet opgelost

      Ik moet zeggen dat ik ook bij stationair een lichte trilling voelt sinds een aantal weken. Net buiten de garantie uiteraard.
      Verder is er niets aan te merken maar ik kon het me niet herinneren dat het al was.
      Ook enkel in het pedaal aan de toerenteller niets te zien.

      Houdt ons maar op de hoogte Als je iets weet!

      Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
      Audi a6 avant tip tronic 3.0 tfsi(2010)

    10. #29

      Standaard trillingen opgelost (26-03-2020)

      Het probleem is opgelost. Vervangen van de HPFP ofwel te brandstof hogedruk pomp voor op het blok.

      Het geval wil, en dit is niet mijn wijsheid maar wat ik na speurwerk over het wijde web heb kunnen concluderen, dat de solenoid in de hogedruk pomp slijt en daardoor kan deze bij stationair de opening van lage druk naar hoge druk niet constant houden. Hierdoor krijg je lichte schommelingen in de druk welke bij stationair merkbaar zijn

      Deze solenoid kan niet los vervangen worden dus een nieuwe pomp erop. En tada, probleem opgelost. Echt een verademing, heerlijk. Tezamen met alle andere nieuwe onderdelen draait de motor toch echt wel heel soepel en merk ik dit ook tijdens het rijden.
      Er zal binnenkort vast wel weer wat nieuws om de hoek komen kijken wat niet lekker loopt maar tot die tijd er gewoon even van genieten.

      Als aanvulling nog even vermeld, voordat ik overgegaan ben naar de nieuwe pomp had ik al de nokkenasstotor vervangen die de as aanstoot welke in de hogedruk pomp zit. Hier is door VW/Audi een keer een update versie van uitgebracht. Was duidelijk zichtbaar een ander exemplaar toen ik de oude en de nieuwe naast elkaar had gezet. De oude was wel een originele en geen aftermarket.
      Deze vervanging zorgde er al voor dat de stevige pulsen die ik voelde in de lage druk aanvoer leiding met 75% werden verminderd. En dit merkte ik tevens ook al in de trillingen die iets afgenomen waren bij stationair draaiende motor.
      Laatst gewijzigd door Vintiem; 28-03-20 om 09:38.

    11. #30

      Standaard Re: 3.0TFSi trillingen bij stationair draaien, OPGELOST!

      Duidelijke uitleg.
      Zou dat ook waarneembaar moeten zijn met vcds?
      Wat waren de kosten voor het vervangen?

      Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
      Laatst gewijzigd door Ferry1986; 28-03-20 om 12:04.
      Audi a6 avant tip tronic 3.0 tfsi(2010)

    12. #31

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      05 2009
      Posts
      91
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6 Allroad

      Standaard Re: trillingen opgelost (26-03-2020)

      Dit had ik nooit bedacht !!!
      Hulde voor je volharding en fijn dat je het hebt kunnen fixen .....

    13. #32

      Standaard Re: 3.0TFSi trillingen bij stationair draaien, OPGELOST!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferry1986 Bekijk Berichten
      Duidelijke uitleg.
      Zou dat ook waarneembaar moeten zijn met vcds?
      Wat waren de kosten voor het vervangen?

      Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
      Specifiek de solenoid volgens mij niet maar als je alle meetwaardeblokken zou bekijken die verband houden met brandstof toevoer, druk etc dan zou het kunnen dat je deze kant gaat opdenken. Ik heb recent hier op AF al eens een topic geopend met vragen hier omtrent maar daar is geen reply in gekomen.

      de hogedrukpomp is van het merk Hitachi, daar is genoeg van te vinden op het web. Ik heb hem niet bij de dealer vandaan. Daar vragen ze er echt een bedrag voor. Misschien dat ik over een jaar hierop terug moet komen dat ik toch een dealer exemplaar had moeten nemen maar dat zien we dan wel.

      demontage en plaatsing uiteraard zelf gedaan. Vrij eenvoudig alleen zorg ervoor dat je de o ring bij het terugplaatsen even van wat olie voorziet. Anders is de kans op schade, lees minder goed afdichten, aanwezig. EN als je de hogedrukpomp eraf haalt bestaat de kans dat de nokkenasstoter eruit rolt en op je onderplaat van de motor terechtkomt. Maak hem dan echt heel goed schoon voordat je hem terugplaatst want elk korreltje zand gaat schade met zich meebrengen.
      Laatst gewijzigd door Vintiem; 28-03-20 om 12:37.

    14. #33
      menno3274's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2010
      Posts
      26
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6
      Land
      Land

      Standaard Re: 3.0TFSi trillingen bij stationair draaien, OPGELOST!

      Heeft u toevallig de (audi) nummers van de nokkenasstoter en hogedrukpomp?
      Mijn vader heeft een 2.8 fsi 220pk en heeft dezelfde verschijnselen. Ook al de injectoren getest en waar nodig vervangen.
      Laatst gewijzigd door menno3274; 22-05-20 om 12:55.

    15. #34

      Standaard Re: 3.0TFSi trillingen bij stationair draaien, OPGELOST!

      Deze heb ik zo niet, maar dit kan je zelf gemakkelijk opzoeken via deze site:https://nemigaparts.com/cat_spares/etka/audi/a6.

      Even het juiste bouwjaar opzoeken en dan bij engine kijken welke hogedrukpomp en stoter je moet hebben.

      Anders gewoon via google: camshaft adjuster high pressure fuel pump/ nokkenas stoter hoge druk brandstof pomp.

      Maar voordat je jezelf veel kosten op de hals haalt, ga eerst eens even goed de auto onderzoeken. Weet inmiddels uit ervaring dat heel veel componenten invloed kunnen hebben hierop.
      Een beruchte zijn ook de motorsteunen. Niet dat deze goedkoop zijn maar dat terzijde.

    16. #35
      menno3274's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2010
      Posts
      26
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6
      Land
      Land

      Standaard Re: 3.0TFSi trillingen bij stationair draaien, OPGELOST!

      Dank voor de site. Ga ik daar eens kijken. Het is voornamelijk een wat onregelmatige loop en soms raar starten of doorstarten met niet aanslaan. Vandaar dat wij iets met de brandstof(druk) verdenken.
      Laatst gewijzigd door menno3274; 22-05-20 om 12:41.

    17. #36

      Standaard Re: 3.0TFSi trillingen bij stationair draaien, OPGELOST!

      Zou eerst de opvoerpomp in de tank eens (laten) testen. En wanneer is het brandstoffilter voor het laatst vervangen? Staat niet vermeld in het onderhoudsboekje en wordt daarom door Audi en universele garages niet snel vernieuwt.

    18. #37
      menno3274's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2010
      Posts
      26
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6
      Land
      Land

      Standaard Re: 3.0TFSi trillingen bij stationair draaien, OPGELOST!

      Gaan we eens uitzoeken. Dank. Bij het testen van de 6 en vervangen van een paar injectoren (vorig jaar zomer) hebben we ook het brandstoffilter vervangen.
      Is het een en ander ook met VCDS uit te sluiten?
      Laatst gewijzigd door menno3274; 22-05-20 om 17:47.

    19. #38

      Standaard Re: 3.0TFSi trillingen bij stationair draaien, OPGELOST!

      Ik weet dat je in VCDS kan zien hoeveel “kracht” het je opvoerpomp kost om bij stationair draaiende motor de druk op niveau te krijgen.
      Check deze Ross-tech video:https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...4OPNdgFHn_Z_v1

      Bij measure block 106 en dan veld 2 zie je een percentage. Als deze boven de 60% zit moet je denken aan een nieuwe opvoerpomp.
      Maar nogmaals, op afstand is het natuurlijk altijd gissen. En ik wat ik hier heb neergezet heb ik ook van het www gehaald tijdens mijn zoektocht.
      heb niet overal persoonlijk ervaring mee.

      Het uiteindelijk vervangen van HPFP was in alle eerlijkheid een wilde (dure) gok.

      Nog wel even een opmerking, ik heb onder mijn huidige a6 ook een keer een bosch aftermarket brandstoffilter gehad. Bagger doordat de druk niet hoog genoeg bleef en na een maand vervangen door een originele Audi. Geen enkel probleem meer gehad met de stationair druk

      maar check ook even of je een brandstofdrukregelaar in je brandstoffilter hebt zitten zoals bij mijn 3.0tfsi zo is of dat je een drukmeter elders in het brandstoftoevoer traject hebt zitten.
      Laatst gewijzigd door Vintiem; 22-05-20 om 19:05.

    20. #39
      menno3274's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2010
      Posts
      26
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6
      Land
      Land

      Standaard Re: 3.0TFSi trillingen bij stationair draaien, OPGELOST!

      Die schommelt tussen 55.5 en 55.7 als hij wat warmer is. Bij de start wel boven de 60. Het aantal bar (veld 1) schommelt tussen de 4.97 en 5.1 bar.

      Filter is of een Bosch of een Mann. Maar daarvoor zat een origineel filter en toen was het probleem er ook al. Na het vervangen van toen 2 injectoren die nadruppelde is het wel een tijd beter geweest. Zou het dat nu toch een andere zijn die nadruppelt.

      Hoe kunnen we zien waar die regelaar zich bevind?
      Laatst gewijzigd door menno3274; 25-05-20 om 15:27.

    21. #40

      Standaard Re: 3.0TFSi trillingen bij stationair draaien, OPGELOST!

      Met de info die ik op het web heb kunnen vinden zou ik deze opvoerpomp eens nalaten kijken.
      Het wil wel eens zo zijn dat de contacten waar de elektro draden op de pomp zelf zitten een aanslag hebben waardoor de opvoerpomp zwaarder moet werken om dezelfde druk te produceren. Dit uit eigen ervaring meegemaakt. Contacten gecleaned en opvoerpomp deed het weer een stuk soepeler

      Maar als ik je commentaar zo lees zou ik toch neigen naar een (deels) injector probleem. Dat een of meerdere sproeigaatjes verstopt zitten of nadruppelen.

      Verliezen van druk (bijvoorbeeld door nadruppelen) kan je deels wel testen met VCDS. Auto op bedrijfstemperatuur (kvs >=80graden) uitzetten en dan de raildruk bekijken. Deze waarde zou als het goed is moeten oplopen. De motor staat weliswaar uit maar de temperatuur zorgt ervoor dat de druk Toch oploopt. Loopt deze niet op dan zit er een lek in je brandstof systeem. 9/10 keer een lekkende injector
      Laatst gewijzigd door Vintiem; 25-05-20 om 16:44.

    Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •