Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: Kan Magsafe telefoonhouder elektronische stuurontgrendeling voor starten motor ontregelen?

  1. #1
    S6Diesel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.351
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A6

    Standaard Kan Magsafe telefoonhouder elektronische stuurontgrendeling voor starten motor ontregelen?

    UPDATE: inmiddels besloten wel bij Audi Dealer de reparatie volledig te laten doen. Maar mijn vraag mbt MAGSAFE of deze kwaad kan of niet? Weet niet of ik het nu aandurf deze te gebruiken, maar zou dan wel mijn eerste test zijn, of motor start met iSetchi Magsafe telefoonhouder aangesloten.

    Een jaar geleden heb ik een Telefoonhouder met Magsafe magneet (iSetchi) in mijn Audi (Quattro 3.0tdi tiptronie) gemonteerd en daarmee overkwam het me dat ik ineens mijn Audi niet kon starten en er niks gebeurde als ik de sleutel omhaalde.
    Paar pogingen gedaan maar kwam niet, accu wel vol. Toen besefte ik me ineens dat ik de Magsafe telefoonhouder kabel ook al in de stroom (sigarettenaansteker) had zitten. Toen ik deze eruit haalde kon ik ineens wel weer starten. Ik kon me ook niet herinneren dat ik ervoor wel eerder heb geprobeerd de motor te starten terwijl deze aangesloten was.
    Dit was eigenlijk keren daarna ook consequent zo dus lette er ondertussen altijd op dat ik deze pas aansloot na de motor te hebben gestart.

    Echter inmiddels startte mijn motor ook afgelopen zaterdag niet meer terwijl ik deze toch echt niet aangesloten had. Ook nog wat tijd overheen laten gaan en weer geprobeerd maar er gebeurde wederom niks. Althans uiteindelijk gaat de radio wel aan en is er stroom maar geen stuurontgrendeling en geen starten vd motor.

    Uiteindelijk is mijn Audi weggesleept, Audihulp kon hem blijkbaar niet uitlezen en foutcodes wissen.

    Nu krijg ik als diagnose dat de hele stuurkolom vervangen moet worden (J518) en dat ze hem niet al hebben kunnen ontgrendelen met foutcodes wissen maar krijg daar nauwelijks over. En zij zouden ODIS gebruiken en niet VAGCOM.
    Ik zit nu in dubio wat te doen.
    Maak ik nog kans door iemand met VAGCOM deze te laten uitlezen/resetten zodat ik nog een reparatie met alleen gereviseerde stuurmodule ergens kan laten doen (al zullen mij dan wel huidige kosten slepen etc in rekening gebracht worden).

    En stel ik kies er wel voor hele stuurkolom te vervangen, loop ik nog risico dat de Magsafe hier nog een belangrijke rol kan hebben gespeeld en dat deze de elektronica ontregeld en misschien zelfs stuk kan maken met het verstoren? ... Dat is lig wel helt laatste waar ik op zit te wachten.

    Hopelijk hier iemand die mij kan adviseren.
    Laatst gewijzigd door S6Diesel; 01-03-22 om 18:05.
    Audi A6 3.0TDI V6 Quattro S-Line Daytonagrey Hartog Tuning

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •