oke is niet bij optrekken dus zoals begin van het draadje.
Dan kun de bobberende koppeling wegstrepen.
Bij deze heropen ik het topic..
Zit met hetzelfde probleem in een Audi A6 avant 2.0tdi bj 2007 103kW manueel geschakeld.. 67d km.
Vertrekken (vooral met koude motor) is echt moeilijk en levert schokken op. Alleen bij serieus sportief vertrekken lijkt deze schok niet voor te komen. Heb als oplossing al chiptuning laten doen door n goeie trouwens,maar verandert niks.
Heeft iemand een idee over wat hiervan de oorzaak is en vooral hoe het op te lossen valt? En tegen welke prijs..
Ik ga morgen langs bij dealer, maar wat informatie van het forum kan altijd nuttig zijn
er zijn een aantal topics over bokkende bonkende stotende 2 liter diesel geschreven. daar staan naar mijn weten ook de prijzen genoemd van de reparatie. Het is niet specifiek een Audi probleem maar een VAG probleem. Ik had het ook met mijn skoda octavia 2 TDI.
Maar vraag me niet hoe de zoekfunctie werkt want ik kan daar niets mee worden tenzij je prijs stelt op 11.0000 hits aangaande dit onderwerp. Wellicht een ander die dat zo kan vinden??
Wellicht heb je hier iets aan...
Heb afgelopen winter ongeveer hetzelfde gehad met mijn Sportback 2.0TDI (DSG, 2005, door Hartog gechipt).
Ik dacht eerst dat het door het koude weer kwam, omdat bij een warme motor het schokken verdween.
Het schokken was dus bij mij bij een koude motor en boven de 2000 toeren.
Vliegwiel bleek al vervangen te zijn door de vorige eigenaar en dit was ook niet het probleem.
Bij de garage dachten ze eerst dat ze maar liefst 2 pompverstuivers zouden moeten vervangen... ?
Auto had nog geen 80000 km gelopen, dus ik was niet happy zeg maar.
Uiteindelijk hebben ze alleen de kabelboom in de kop hoeven te vervangen en het probleem was opgelost.
Er staan hier ook wat discussies over op www.tdiclub.nl en op www.problemcar.nl.
Mvg, Steven
Lijkt op de "rupfende" koppeling.
Zie: http://www.motor-talk.de/suche.html?...FboardList.jsp
Zeer bekend probleem bij Audi/VW. Destijds bij mijn passat(nieuw gekocht in 2003) binnen 120000 km 3 x drukgroep + massa vliegwiel vervangen. Daarna Audi 1.9TDI 115 PK (2006) gekocht nieuw. Ook 1 x vervangen in 130000 km. Klachten komen telkens na ca. 40000 km terug.
Nu probleemloos 130K met multitronic. (hopen dat dit zo blijft).
Als je nog garantie hebt de hele rimbam laten vervangen!
Het eea doet zich alleen voor bij koude motor en vooral als het vochtig is.
Ben ondertussen langsgeweest bij dealer.. met warme motor en moest natuurlijk weer lukken dat de mekanieker tijdens zijn testritje geen enkele keer last had van het gestelde probleem. Hij stelde echter wel voor om de wagen eens een nacht daar te laten en dan s morgens langs te komen om samen een koude start te doen. Heeft bovendien de wagen uitgelezen en hieruit kwam geen enkel defect naar boven.. bovendien vermeldde hij dat het dubbel vliegwiel een zeer gevoelig onderdeel is en pedalenwerk met de nodige precisie vereist. Maar naar mijn mening kan het toch niet dat een auto in deze klasse gereden moet worden alsof je een hersenoperatie uitvoert?
Zelfde euvel ook bij mijn A6 2.0TDI uit november 2005.
Af en toe schokkende acceleratie bij 1900 - 2000 toeren alleen als je weinig gas geeft, zowel bij koude als warme motor. Als je wat meer gas geeft is er niets aan de hand.
Er zit een nieuwe koppeling, nieuw 2 massa vliegwiel en injectoren nagelopen, maar het probleem blijft bestaan en ik stoor me er inmiddels niet meer aan.
ik heb hem ook hier af en toe zoals papierprikker het aangeeft, maar ik heb op andere forums gelezen dat het vaak door de egr klep komt, ik ga deze binnenkort laten afsluiten bij hartog tuning waar mijn auto ook gechiptuned is. hopelijk helpt dat wel,
ik heb ook gelezen dat je dit met de vagcom kan doen voor 95% maar deze shijnt niet helemaal op te lossen maar vermindert de probleem vandaar bij de chipper via de ECU laten doen, deze schijnt wel goed te helpen.
ik laat het wel weten als het afgesloten is maar ik weet even niet wanneer het wordt omdat ik bij nijmegen woon en Hartog tuning in alkmaar zit.
dag iedereen,
opnieuw hetzelfde probleem, heb een audi 1.9 van 2007 116pk
en hetzelfde als jullie allemaal heb ik dus het probleem dat mijn auto schokt bij rustig vertrek!
heeft ondertussen al iemand het ideale antwoord op het probleem ??
want ben niet van plannhet massavliegwiel en dergelijke te vervangen als dit niet nodig is
mvg ruben
Same here A6 2.0 TDI uit 2006. Vertrek vanuit stilstand vergt enige voorzichtigheid om schokken en eventuele stilval te voorkomen. Zou niet mogen voor een premium klasse. Dit zowel bij koudstart als bij warme motor. Ik los het op door het koppelingspedaal al wat te lossen vooraleer ik vertrek.
Ik had er ook last van (a6 avant 2.0 tdi 2006). Vorig jaar met vakantie werd het steeds erger (met caravan).
Ben terug gegaan naar de dealer (duitsland) die hebben er onder garantie een nieuwe koppeling in gezet.
Sindsdien is het wel over maar de koppeling blijft gevoelig. Had hiervoor een passat 130 pk tdi die koppeling was veel fijner.
Beste mensen ik zit met hetzelfde probleem.
de auto schokt als je ff gas geeft zowel bij de eerste versnelling als in z'n 2 en het ergste is dat ik de auto nog geen week in mijn bezit heb
ik vrees dat het een dure grap is
bij mij was het net omgekeerd na de tuning was het bij mij weg het was overigens ook bij een 2.0tdi uit 2007
volgens mij heeft het met de egr te maken hebben deze is dichtgezet bij het chippen!alsook hebben ze toen het stationair toerental iets hoger gelegd bij koude motor..