Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 62

Onderwerp: Originele xenon koplampen inbouwen A6 4F

  1. #1

    Standaard Originele xenon koplampen inbouwen A6 4F

    hallo

    ik heb een audi a6 van 2005 en wil graag hier originele xenon koplampen inbouwen, die ik gevonden heb op marktplaats, maar vraag is of dit zomaar gaat en is de koplamp alleen genoeg?
    heb ik nog meer nodig dan een koplamp (bijv iets van een travo, omzetter of zoiets) ????
    ik zou het heel erg op prijs stellen als mensen met ervaring hiermee helpen

    alvast bedankt allemaal

  2. #2
    Giel
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mamutskywalker Bekijk Berichten
    hallo

    ik heb een audi a6 van 2005 en wil graag hier originele xenon koplampen inbouwen, die ik gevonden heb op marktplaats, maar vraag is of dit zomaar gaat en is de koplamp alleen genoeg?
    heb ik nog meer nodig dan een koplamp (bijv iets van een travo, omzetter of zoiets) ????
    ik zou het heel erg op prijs stellen als mensen met ervaring hiermee helpen

    alvast bedankt allemaal
    Hallo,

    Welkom op het forum. Stel je ook eens even voor in de showroom met wat pics !.
    Als je koplampen koopt moeten deze wel kompleet zijn met starters/xenonlampen etc.
    Als je het goed wilt doen moet je ook assensoren/ voor en achter monteren, voor de automatische hoogteregeling. Verder een andere bumper met koplampsproeiers.
    Verder heb je verloopkabels nodig van halogeen naar xenon. (bij kufatec te krijgen)

    Omdat je auto van 2005 is automatische hoogteregeling + koplampsproeiers niet verplicht.

    Suc6.

  3. #3
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Ik zou de zoekfunctie ook even gebruiken, er staat veel info hier op het forum over dit onderwerp. succes!
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  4. #4

    Standaard

    zoeken heb ik al gedaan maar daar stond niks in van benodigde onderdelen

    Giel bedankt voor de info,je hebt over assensoren maar werkt de oude koplamp steller niet meer dan?

    alvast bedankt

  5. #5

    Standaard xenon

    Dat klopt helemaal, xenon stelt zich automatisch door de assensoren. Je handmatig hoogte verstelling werkt dan niet meer nee.

    Koplampen goed laten afstellen en gewoon zo rijden is dan een optie, dit doen er veel. Of als je helemaal zeker wilt zijn dat je niemand gaat verblinden en het netjes wilt doen , assensoren monteren.

    Ik weet niet wat dit alles kost maar dan heb je al met en een dure upgrade.


    Goedkoopste oplossing aftermarket xenon set in je huidige koplampen zetten, dan zijn ze wel nog in hoogte verstelbaar. B.v. al je vaak aanhanger rijd of veel personen meeneemt.

    Gr Tom.


  6. #6
    Giel
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mamutskywalker Bekijk Berichten
    zoeken heb ik al gedaan maar daar stond niks in van benodigde onderdelen

    Giel bedankt voor de info,je hebt over assensoren maar werkt de oude koplamp steller niet meer dan?

    alvast bedankt
    Ik heb bij mijn a4 b6 (de auto die ik hiervoor had) ook alleen de koplampen geisseld tegen xenon exemplaren.
    Kwestie van goed afstellen. Ik heb nooit knipperde tegeliggers gehad die last hadden van mijn lampen.
    Aftermarkt kneut zou ik er zeker niet inzetten, geen gezicht, goedkope look en dat hoort niet bij zo'n auto. (johnny look)
    Bovendien krijgt de auto imho een betere smoel van de xenon koplampunits (ook al staan ze uit)
    Als je dan toch bezig bet ook gelijk even de achterlichten vervangen door led exemplaren !
    Laatst gewijzigd door Giel; 22-04-09 om 17:42.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Giel Bekijk Berichten
    Ik heb bij mijn a4 b6 (de auto die ik hiervoor had) ook alleen de koplampen geisseld tegen xenon exemplaren.
    Kwestie van goed afstellen. Ik heb nooit knipperde tegeliggers gehad die last hadden van mijn lampen.
    Aftermarkt kneut zou ik er zeker niet inzetten, geen gezicht, goedkope look en dat hoort niet bij zo'n auto. (johnny look)
    Bovendien krijgt de auto imho een betere smoel van de xenon koplampunits (ook al staan ze uit)
    Als je dan toch bezig bet ook gelijk even de achterlichten vervangen door led exemplaren !

    ik vind de aftermarkets ook niet mooi staan vandaar dat ik voor deze optie wil gaan, moet natuurlijk niet 1000 euro kosten maar ik heb ze gevonden voor 250 euro (koplampen), maar ik weet alleen niet of de starters en xenon lampen inbegrepen zijn, deze ga ik nogmaals vragen.

    en achterlichten in het led's vind ik ook prachtig maar ik heb een sedan uitvoering en zover ik weet zijn deze niet in led's verkrijgbaar tenminste origineel.

    en enig idee wat zo'n assensoren kosten???

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Xenon

    Voor 250 euro heb je alleen de lampen , daar zit niets bij / in, anders doe mij ook maar een dergelijke set...

    Ebay staan ze rond de 450 650 euro compleet ( vaak wel met een krasje op afgebroken halter let daar op !! ) Assensoren kijk even op kufatec.




    Gr Tom...
    Laatst gewijzigd door symtom; 26-04-09 om 09:32.

  10. #9

    Standaard

    hallo

    na lang zoeken heb ik nu andere originele xenon koplampen gevonden met starters erbij maar geen xenon lampen erin, en wel voor een leuke prijs, nu is de vraag welke xenon lamp in hoort, ik heb wat zoekwerk verricht op de internet en ik kom op philips xenon lampen uit. deze verschillen ook van elkaar(D2S/D2R/D2C).
    welke van deze heb ik nodig? volgens etka de DS2 maar wil graag deze bevestigd hebben.

    en hierna heb ik nog alleen de verloop kabels nodig toch?

    alvast bedankt
    AUDI A6 4F SEDAN BJ2005

  11. #10
    Giel
    Guest

    Standaard

    Je moet volgens mij de D2S hebben.
    Bij de dealer tussen de 150 -160 euro per stuk.
    Op ebay kun je ze vele malen goedkoper scoren.

  12. #11

    Standaard

    Klopt ebay rond de 30 euro, en als je zo'n koplamp aansluit met een verloopkabel , krijg je dan foutmeldingen op de systeem en werkt de bordcomputer meldingen bij een kapotte gloeilamp of zo?
    Thanks
    AUDI A6 4F SEDAN BJ2005

  13. #12
    Giel
    Guest

    Standaard

    Geen idee, maar via vagcom kun je aangeven of je xenon hebt.

    STG 09 (Bordnetz I) auswählen
    STG Codierung -> Funktion 07

    0xx?xxx: Scheinwerfer

    0 - Halogen-Scheinwerfer ohne SRA
    1 - Halogen-Scheinwerfer mit SRA
    2 - Bi-Xenon-Scheinwerfer
    3 - Bi-Xenon-Scheinwerfer mit AFS

    Je hebt geen assensoren, dus ik weet niet of dit nog foutmeldingen gaat geven.

  14. #13

    Standaard

    ok bedankt
    ik ga het proberen als hij binnen is.
    AUDI A6 4F SEDAN BJ2005

  15. #14

    Standaard Re: Originele xenon koplampen inbouwen A6 4F

    ik heb uiteindelijk de xenon koplampen gemonteerd, ze werken wel maar niet zoals ze moeten en moeten nog even geprogrameerd worden en dat wordt morgen( kon het niet meer redden). geeft foutmeldingen.

    maar ik vroeg me af of de bochtverlichting die ingebouwd zit in de koplamp ook werkend kan krijgen heeft iemand hier enig ervaring in?
    hoe werkt zoiets, krijgt hij een signaal van de stuurhuis of zo? hoe weet hij welke kant hij moet kijken, er zit wel een module in maar deze zelf kan weinig denk ik, zonder een signaal gever.

    alvast bedankt
    AUDI A6 4F SEDAN BJ2005

  16. #15

    Standaard Re: Originele xenon koplampen inbouwen A6 4F

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mamutskywalker Bekijk Berichten
    ik heb uiteindelijk de xenon koplampen gemonteerd, ze werken wel maar niet zoals ze moeten en moeten nog even geprogrameerd worden en dat wordt morgen( kon het niet meer redden). geeft foutmeldingen.

    maar ik vroeg me af of de bochtverlichting die ingebouwd zit in de koplamp ook werkend kan krijgen heeft iemand hier enig ervaring in?
    hoe werkt zoiets, krijgt hij een signaal van de stuurhuis of zo? hoe weet hij welke kant hij moet kijken, er zit wel een module in maar deze zelf kan weinig denk ik, zonder een signaal gever.

    alvast bedankt
    GA dit binnekort ook uitvoeren, ga wel alles led maken(drl en stadslicht) en de manuele hoogteverstelling blijft ook werken
    3 keer links is ook rechts

  17. #16

    Standaard Re: Originele xenon koplampen inbouwen A6 4F

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mamutskywalker Bekijk Berichten
    ik heb uiteindelijk de xenon koplampen gemonteerd, ze werken wel maar niet zoals ze moeten en moeten nog even geprogrameerd worden en dat wordt morgen( kon het niet meer redden). geeft foutmeldingen.

    maar ik vroeg me af of de bochtverlichting die ingebouwd zit in de koplamp ook werkend kan krijgen heeft iemand hier enig ervaring in?
    hoe werkt zoiets, krijgt hij een signaal van de stuurhuis of zo? hoe weet hij welke kant hij moet kijken, er zit wel een module in maar deze zelf kan weinig denk ik, zonder een signaal gever.

    alvast bedankt

    Ik hoop voor jou dat het STG geprogrameerd kan worden.
    Ik had een "nieuw"nodig, als er een B opstaat ben je de klos, ook voor alleen bixenon.
    Als de de AFS wilt activeren zul je nog diverse kabels en STG nodig hebben.

    kijk ook een op op de 4 F site
    Laatst gewijzigd door azesje; 03-05-10 om 07:26.
    3 keer links is ook rechts

  18. #17

    Standaard Re: Originele xenon koplampen inbouwen A6 4F

    Azesje STG heeft alles geaccepteerd maar ik heb ook niet gekeken wat voor een ik heb, met of zonder B. maar suc6.

    nou uiteindelijk is het project die vrij lang heeft geduurt bijna beeindigt.

    de koplampenset heb ik allemaal los gekocht dus koplamp, starter, stuurmodules, en xenon lampen. zo kun je best veel besparen maar als je alles in een koop goedkoop aan kan komen is natuurlijk beter.

    voor het montage van de koplampen moet eerst de bumper eraf, 3 bouten boven de grill, 3 schroeven en 1 moer bij de wielkast per kant en 3 schroeven aan de onderzijde aan de beschermkap.
    hierna kun je de bumper eraf trekken die met een klik systeem vast zit aan de zijkanten.(dus pas op dat je ze niet breekt)
    je kunt de bumper gewoon op de grond laten als je meer aan hebt zitten zoals sproeiers en mislichten.
    de koplampen zitten met 3 bouten vast, maak deze los en hierna de stekker.
    als je de stel motoren over wil zetten, kun je dit beter overzetten voor dat je aan dit begint anders wordt het wat krapjes, dit heb ik nu wel helaas. ik heb de verhaal later meegekregen van de topic van Azesje helaas.
    als je de kabelset aangesloten hebt, is het makkelijk om de koplamp weer te monteren maar afstellen is wel lastig dus ik raad je aan om eerst foto's van de koplamp te maken voordat je ermee begint voor een goede aansluiting aan de chassie.
    je moet het wel met de vagcom programmeren anders werkt niet goed, de 2 lange kabels moet naar de module binnen aangesloten worden voor de grootlicht en DRL verlichting.
    de stadslichten, knipperlichten en de dimlichten werken gewoon zonder iets aan te passen. even controleren of alles goed zit incl. bumper koplamp combinatie en
    je kun de bumper weer monteren en je kunt de dimlichten met een inbus afstellen als je geen assensoren hebt.

    ik heb wat foto's gemaakt niet allemaal even duidelijk helaas maar is iets,
    ik ga nog de stadslichten uitschakelen ivm de led dagrijverlichting die ik heb aan de bumper (zelf gemaakte immitatie s6 dagrijverlichting) zie foto's

    de stelmotoren moet ik nog aansluiten zoals Azesje dat wil doen.

    hopelijk helpt dit uitleg mensen die ermee bezig zijn.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door mamutskywalker; 03-05-10 om 15:52.
    AUDI A6 4F SEDAN BJ2005

  19. #18

    Standaard Re: Originele xenon koplampen inbouwen A6 4F

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mamutskywalker Bekijk Berichten
    Azesje STG heeft alles geaccepteerd maar ik heb ook niet gekeken wat voor een ik heb, met of zonder B. maar suc6.

    nou uiteindelijk is het project die vrij lang heeft geduurt bijna beeindigt.

    de koplampenset heb ik allemaal los gekocht dus koplamp, starter, stuurmodules, en xenon lampen. zo kun je best veel besparen maar als je alles in een koop goedkoop aan kan komen is natuurlijk beter.

    voor het montage van de koplampen moet eerst de bumper eraf, 3 bouten boven de grill, 3 schroeven en 1 moer bij de wielkast per kant en 3 schroeven aan de onderzijde aan de beschermkap.
    hierna kun je de bumper eraf trekken die met een klik systeem vast zit aan de zijkanten.(dus pas op dat je ze niet breekt)
    je kunt de bumper gewoon op de grond laten als je meer aan hebt zitten zoals sproeiers en mislichten.
    de koplampen zitten met 3 bouten vast, maak deze los en hierna de stekker.
    als je de stel motoren over wil zetten, kun je dit beter overzetten voor dat je aan dit begint anders wordt het wat krapjes, dit heb ik nu wel helaas. ik heb de verhaal later meegekregen van de topic van Azesje helaas.
    als je de kabelset aangesloten hebt, is het makkelijk om de koplamp weer te monteren maar afstellen is wel lastig dus ik raad je aan om eerst foto's van de koplamp te maken voordat je ermee begint voor een goede aansluiting aan de chassie.
    je moet het wel met de vagcom programmeren anders werkt niet goed, de 2 lange kabels moet naar de module binnen aangesloten worden voor de grootlicht en DRL verlichting.
    de stadslichten, knipperlichten en de dimlichten werken gewoon zonder iets aan te passen. even controleren of alles goed zit incl. bumper koplamp combinatie en
    je kun de bumper weer monteren en je kunt de dimlichten met een inbus afstellen als je geen assensoren hebt.

    ik heb wat foto's gemaakt niet allemaal even duidelijk helaas maar is iets,
    ik ga nog de stadslichten uitschakelen ivm de led dagrijverlichting die ik heb aan de bumper (zelf gemaakte immitatie s6 dagrijverlichting) zie foto's

    de stelmotoren moet ik nog aansluiten zoals Azesje dat wil doen.

    hopelijk helpt dit uitleg mensen die ermee bezig zijn.
    Mooi gedaan!, ik ga als het goed is dit weekend ook aan de slag.
    hoe lang was je bezig, en wat doe je met die rode schroevendraaier? afstellen?, moet dit niet met een inbus?
    ik heb het al gezien, de doorvoer voor de kabels gemaakt vlgs mij!
    Laatst gewijzigd door azesje; 03-05-10 om 19:26.
    3 keer links is ook rechts

  20. #19

    Standaard Re: Originele xenon koplampen inbouwen A6 4F

    Ik zie nu dat je kabelset anders uitgevoerd is als de mijne, bij mij lopen de kabels van de ene stekker naar de andere, om dan met zijn 4 en in een kabel te verdwijnen die naar binnen gevoerd dient te worden, zoals ik het zie ,zijn dit bij jou 4 losse kabels
    3 keer links is ook rechts

  21. #20

    Standaard Re: Originele xenon koplampen inbouwen A6 4F

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door azesje Bekijk Berichten
    Ik zie nu dat je kabelset anders uitgevoerd is als de mijne, bij mij lopen de kabels van de ene stekker naar de andere, om dan met zijn 4 en in een kabel te verdwijnen die naar binnen gevoerd dient te worden, zoals ik het zie ,zijn dit bij jou 4 losse kabels
    ik ben er 3 middagen ermee bezig geweest, ivm slechte weer en andere zaken heeft het wat langer geduurd, het kan binnen 1 dag klaar zijn als je goed bezig blijft, goed te doen op zich.
    de kabelset durf ik niet veel te zeggen, gewoon van ebay besteld en hij doet het.
    ik heb foto van de schroevendraaier zo geplaatst zodat mensen niet hoeven te zoeken voor een plaats om de kabel binnen te krijgen.

    suc6 met de weekend, ik zie de foto's wel verschijnen
    AUDI A6 4F SEDAN BJ2005

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •