Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Moeizaam voltanken TDI fl ?

  1. #1

    Standaard Moeizaam voltanken TDI fl ?

    'k Heb mijn nieuwe (05-2009) A6 TDI nu enkele weken en bij de 2 tankbeurten tot nu toe viel het me op dat je bijna eindeloos kan bijtanken na het afslaan van het tankpistool.
    OK, diesel schuimt, en bij mijn vorige A6 (2002) kon ik er ook nog wel wat extra inkrijgen, maar met de huidige duurt het een eeuwigheid voordat de tank écht (rand)vol is.
    Je hoort wat geklots en gebrubbel en telkens kan er weer wat bij.... 10, 15 x na elkaar.
    Jullie ervaringen aub ??
    MULTITRONIC: de GENIALE 3 in 1 !

  2. #2
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.196
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    herken ik. ik heb in mijn vorige A6 (4F, 2006) eens 85 liter getankt... in een 70 liter tank op motor-talk.de gaat het verhaal, dat iedere A6 de 80 liter tank heeft die je als optie kunt bestellen (standaard op quattro). verschil zou in één of ander klepje zitten. als je geduldig tankt, zou je "voorbij" dat klepje komen waardoor je ook gewoon 80 liter mee kunt nemen.



    PS: ik heb wel afgeleerd om tank telkens ver leeg te rijden! brandstoffilter zit snel verstopt met viezigheid die onderuit de tank wordt aangezogen en dan loopt motor niet lekker
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  3. #3
    edraket31's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    872
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard

    Het is een bekend fenomeen, de geruchten waarover Ketelapper schrijft ook.
    Echter, de A6 gaat nu toch al heel wat jaartjes mee en ik kan me niet voorstellen dat er in al die jaren niet ergens eens een tank aan een nader onderzoek is onderworpen (schadebak ofzo) waarmee die geruchten bevestigd/ontkrachtigd zouden kunnen worden.

    Ik heb overigens een 80ltr tank en ken het fenomeen ook, alhoewel het niet bij elke pomp opgaat..........
    Bij de lokale Esso (waar ik 9 v/d 10 keer tank) kan ik de hendel vastzetten, als 'ie dan afslaat krijg ik er amper 1 liter extra bij.

  4. #4
    Giel
    Guest

    Standaard

    Huh ?
    Dat is me nog niet opgevallen.
    Ga ik eens een keer proberen !

  5. #5
    edraket31's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    872
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Giel Bekijk Berichten
    Huh ?
    Dat is me nog niet opgevallen.
    Ga ik eens een keer proberen !

    Gewoon als het tankpistook automatisch afslaat even wachten, als je goed oplet hoor je een soort van gorgelen/klotsen alsof de vloeistof wat lucht "wegdrukt".
    Hoe langer je wacht, hoe meer je er nog bij in kunt krijgen.

    Tip: niet gaan rondkijken want voor je het weet sta je met Diesel-schoenen!!


  6. #6

    Standaard

    Het is mij ook opgevalen dat er makkelijk meer in gaat dan de opgegeven 70 l. Als de boardcomp. aangeeft dat ik nog ca 60 km kan rijden, tank ik gewoon makkelijk 74 l. Ik ga er vanuit, dat er toch ook nog iets van een "reserve" hoeveelheid in de tank zit na 0 km op de comp?? Reden van het doorrijden is, dat ik altijd minimaal 1000 km op 1 tank wil rijden..... vaak lukt dat makkelijk, want 1100 doet ook mee.

  7. #7
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.196
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    @eagle:
    dat doorrijden raad ik je ten zeerste af !!!!!!!! ik heb een tijd onnavolgbare klachten gehad over inhouden van de motor; telkens na een beurt was het weg maar kwam het langzaam weer terug. dat bleek uiteindelijk het brandstoffilter te zijn. doordat ik ook altijd zoveel mogelijk km op één tank reed, dus tot actieradius 0km, zoog de motor ook steevast het bezinksel uit de tank aan. dat verstopt het filter langzaam maar zeer zeker. dat vervuilen gaat zo stuk sneller dan het onderhoudsinterval van de motor en ziedaar de mysterieus terugkerende klacht...

    dus ga aub tanken als actieradius nog op (minstens) 100km staat, dan voorkom je voor jezelf deze ellende
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  8. Ad
  9. #8
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.656
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    @eagle:
    dat doorrijden raad ik je ten zeerste af !!!!!!!! ik heb een tijd onnavolgbare klachten gehad over inhouden van de motor; telkens na een beurt was het weg maar kwam het langzaam weer terug. dat bleek uiteindelijk het brandstoffilter te zijn. doordat ik ook altijd zoveel mogelijk km op één tank reed, dus tot actieradius 0km, zoog de motor ook steevast het bezinksel uit de tank aan. dat verstopt het filter langzaam maar zeer zeker. dat vervuilen gaat zo stuk sneller dan het onderhoudsinterval van de motor en ziedaar de mysterieus terugkerende klacht...

    dus ga aub tanken als actieradius nog op (minstens) 100km staat, dan voorkom je voor jezelf deze ellende
    +1 !!

    Is al net zo'n oud fenomeen als de weg naar Rome. NIET doen dat "leegrijden"

    Idd de tank lijkt eindeloos groot. moet wel eens denken aan dat filmpje van POETS toendertijd, een tank van 1000 ltr onder een DAFje gemonteerd.........
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •