Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: A6 3.0 TDI, 2004 vreemde geluid

  1. #1

    Standaard A6 3.0 TDI, 2004 vreemde geluid

    hoi ik heb audi a6 3.0 van 2004 een als ik eerste keer start de auto start normaal maar gelijk darna
    hoor ik eventjes een sekunde of zo rare trillingen ( Scherpe rommelig geluid) verder is alles normaal ,een het is alleen bij eerste start, dus koude motor iemand bekent mee ?
    alle suggesties zijn welkom .
    moet ik me zorgen maken of kan ik gewoon mee op vakantie gaan verder auto rijdt prima

    bedankt

  2. #2

    Standaard

    Het klinkt als kleppen... Als de olie in het blok helemaal koud is kan het zijn dat je de eerste paar slagen je kleppen hoort klapperen... Ik weet niet of dit normaal is bij een A6 van '04 maar oude diesels hadden dat standaard.... Misschien moet je even een soundfile uploaden zodat mensen het kunnen horen... Er vertoeven nogal wat hele goeie monteurs hier op het AudiForum...


    BTW Waar kom je vandaan??
    1999 A4 B5 Avant 1.9 TDI

    1999 S4 B5 Avant -project-

  3. #3

    Standaard

    dat heeft audi garage precies gezegd over kleppen een olie een dat er niets aan de hand was
    andere universele auto bedrijf zegt spanrol ketting riem ,andere ook universele garage zegt weer start motor wie moet ik geloven ???
    zelf kom ik uit Bosnie :-)

  4. #4

  5. #5
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.688
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nuhic Bekijk Berichten
    hier is de zelfde ongeveer geluid te horen
    http://www.audiforum.nl/forum/motor-...art-s3-8p.html
    Volgens mij startmotor.
    Dus....


  6. #6
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    Probleem is de spanner van de ketting, deze moet met olie gevuld worden, dit hoor je. Hier is een modificatie voor en het geluid is weg, dit heb ik vaker gedaan.

    Jos.

  7. #7

    Unhappy

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jos_br Bekijk Berichten
    Probleem is de spanner van de ketting, deze moet met olie gevuld worden, dit hoor je. Hier is een modificatie voor en het geluid is weg, dit heb ik vaker gedaan.

    Jos.
    wat kan ik doen om die geluid weg te krijgen Jos
    een als ik zo door gaan met dat geluid kan dat kwad of niet
    bedankt
    Laatst gewijzigd door nuhic; 22-06-09 om 20:29.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    hooi Jos.

    wat kan ik doen om die geluid weg te krijgen een als ik zo door gaan met dat geluid kan dat kwad of niet
    bedankt

  10. #9

    Standaard

    Een metaalachtig klapperend geluid kunnen inderdaad de spanners zijn van de nokkenasketting. Als die nog niet vervangen zijn dan moet dat alsnog gebeuren, is een bekend euvel bij veel zescylinders. Ergens rond 2005/2006 zijn er gemodificeerde kettingspanners gekomen. Om ze te vervangen moet de automaat worden gedemonteerd omdat de ketting aan de achterkant van het blok zit. Bij dealeronderhouden auto's geldt een coulance-regeling afhankelijk van leeftijd en km-stand.

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nuhic Bekijk Berichten
    dat heeft audi garage precies gezegd over kleppen een olie een dat er niets aan de hand was
    andere universele auto bedrijf zegt spanrol ketting riem ,andere ook universele garage zegt weer start motor wie moet ik geloven ???
    zelf kom ik uit Bosnie :-)
    Haha LOL! Znao sam! Ja sam iz Vojvodine....
    1999 A4 B5 Avant 1.9 TDI

    1999 S4 B5 Avant -project-

  12. #11
    nb_coupe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    3.061
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Volvo? Gewoon nederlands aub. Wissel anders msn adressen uit
    Audi A6 Avant 2.6 C4 1998

  13. #12

    Standaard

    volgens de audi garage kan dat geen kwad allein is wel iritant !!!!!
    Laatst gewijzigd door nuhic; 05-07-09 om 20:34.

  14. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nuhic Bekijk Berichten
    volgens de audi garage kan dat geen kwad allein is wel iritant !!!!!
    Mocht het een auto zijn waar nog je nog occasiongarantie op hebt dan zou ik daar geen genoegen mee nemen, het is een bekend probleem en bij het gros van de motoren worden de spanners vervangen om het op te lossen. Als alleen de bovenste twee spanners moeten worden vervangen dan hoeft geloof (!) ik de automaat er niet af.

  15. #14

    Standaard

    bedankt voor de tip! na vakantie ga ik zeker achter aan.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •