Pagina 4 van 9 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 178

Onderwerp: Multitronic of tiptronic? verschil?

  1. #61

    Standaard

    Hansyii, je trekt alles uit de context en je legt woorden in de mond die niet gezegd zijn. Niemand zegt dat ze bij audi gek zijn en niemand zegt dat een kapotte tiptronic komt door het niet verversen van de olie. Op die manier voer je geen discussie en al helemaal geen rationele.



    Ook door jou wordt dwars heen gekeken, maar dat terzijde.

  2. #62
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    pffffff, je wordt er moe van inderdaad.

    Maarja, hij is psycholoog, heeft veel mensen kennis en prikt er dwars doorheen.
    Toch wel knap zo vanachter zijn zijn pc zonder iemand nog maar ontmoet te hebben.

    Jammer toch van die stoorzenders af en toe.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  3. #63

    Standaard

    OK, we wagen het er toch nog maar een keertje op, omdat de laatste reacties zinnig (en ook 1 spijtige) beginnen te worden.

    @RAVE MAUS: zinnig, zeer zinnig zelfs, verhelderend, to the point, neutraal, gestaafd door eigen ervaring, eerlijk,....
    Voordat je denkt dat dit een aanloop tot een huwelijksaanzoek is ;-) : 10/10 voor deze bijdrage (en ik zal daar heus niet alleen in staan).

    @MO / @A4drieliter: gelukkig af en toe een streepje humor om het allemaal wat verteerbaar te houden hier, dank je wel hiervoor !

    @POETS: tot voor kort kon ik 99% van jouw rijk aanbod aan reacties op dit forum wel smaken. Nu echter spijt het mij (lap, daar gaan we weer met al-dan-niet-ironisch/sarcastische spijtbetuigingen) om vast te stellen dat je bijdragen aan dit topic m.b.t. mijn reacties van een erg dunne spoeling beginnen te worden.
    Ik stel vast dat je mijn eerste reactie nog steeds niet gelezen hebt of - correctie - nog steeds niet begrépen hebt. Maar goed, het is niet iedereen gegeven om de zaken duidelijk te verwoorden, noch om de zaken duidelijk te kunnen interpreteren (noot @allen: merk aub op dat ik dit langs beide kanten bedoel).
    Neem aub even je neutrale bril en probeer nog eens even opnieuw te lézen wat ik schreef over de zaak zelf (=de bal/de MT) en niet over Poets of NEOK (= de man) en speel dan de bal terug, zonder de man te tackelen.
    Ik zal je even helpen: het ging over mijn argumentatie over de MT, en niets anders.
    Ik zal jou nog meer helpen: ik neem bij deze mijn uitspraak 'dom' terug, bied jou mijn excuses aan (er bestaat geen emoticon om te laten zien dat dit gemeend is, dus je moet er mijn woord op nemen) en vervang 'dom' door 'niet ter zake'.

    Ik blijf bij mijn gelijk over de MT-beweringen 'an sich' (die nog door niemand tegengesproken zijn trouwens, zelfs niet door Poets), maar voor de rest wil ik van mijn kant de witte vlag uithangen, want het leuke is er intussen een beetje af.
    Laatst gewijzigd door NEOK; 25-10-09 om 10:59.
    MULTITRONIC: de GENIALE 3 in 1 !

  4. #64
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.866
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NEOK Bekijk Berichten
    Uitspraken (met alle respect voor de auteur) zoals "een MT zou mijn 550NM niet leuk vinden" zijn dom : AUDI maakt dan ook helemaal geen MT's voor zulk een koppel; zij weten dat best ook wel hoor...
    Als je argument hangt om het feit dat Audi het wel beter weet, zou ik nog maar eens gaan denken voor ik weer zo'n epistel tik. Audi weet het zoveel beter dat ze jarenlang bakken hebben geproduceerd die aan de lopende band stuk gingen (twee failure modes: de ECU of de lamellenkoppeling) dus ik durf best de stelling te poneren dat Audi maar een eind raak doet op dit gebied.

    Ik hoor nog steeds verhalen over defecte MT's, ook na de lamellen-upgrade. Het worden er wel wat minder (zou ook erg triest zijn als dat niet zo was).
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #65
    MrNappie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    471
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    volgens mij gaat dat nog steeds over de MT's van voor de 4F. tenminste dat hoop ik .....


  6. #66

    Standaard

    En we blijven dapper doorgaan:

    Neen, Tom, foutje daar ! Mijn argument hangt NIET om het feit dat Audi het daar beter weet, wél dat Audi best wel weet dat een MT geen 550NM in z'n lijf moet geduwd krijgen. Meer staat daar toch niet ? Wat lezen jullie er nu toch steeds bij ??

    For the record: ja ja ja ja ja ja ja, ook ik weet dat Audi in den beginne de (betrouwbaarheids)bal bij MT heeft misgeslagen, nergens iets anders beweerd toch ??

    Wél nog maar eens een vraag, ook naar jou beste Tom, om het VERLEDEN en het HEDEN te scheiden.
    Weet je nog toen Alfa's roestbakken waren, en Skoda's Oostblokrommel ? Neem me nu niet kwalijk dat een betere vergelijking niet dadelijk in me opkomt, maar snap je mijn punt ?

    Nog maar eens dat woord waar jullie blijven aan plakken: VOOROORDELEN

    Pfff....ik ga een eindje rijden.....ontspannend Audi-cruisen, o.a. dank zij m'n MT. Als die heel blijft, natuurlijk...

    PS: mijnheer de moderator, verveel ik u met mijn 'epistels' ? Valt wat of hoe ik schrijf buiten de regels van dit forum ? Is er iets anders mis ??? Er hangt iig een negatieve connotatie aan uw opmerking, graag verduidelijking, zodat ik weet waar ik in de fout ga.
    MULTITRONIC: de GENIALE 3 in 1 !

  7. #67
    MrNappie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    471
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NEOK Bekijk Berichten
    Pfff....ik ga een eindje rijden.....ontspannend Audi-cruisen, o.a. dank zij m'n MT. Als die heel blijft, natuurlijk...

    ik ga ook.. misschien komen we elkaar met onze MT versnellingsbakken wel tegen. Alhoewel ik niet hoef te luisteren naar een schakelmoment want dat is er niet!! dus daarmee horen we elkaar niet aankomen

  8. Ad
  9. #68
    Mohendiz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.043
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Humor
    Ik kom ook net van een dagje cruisen, lekker weertje en geen schakelmoment te bespeuren
    Gimme Some Mo

  10. #69
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.866
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NEOK Bekijk Berichten
    Wél nog maar eens een vraag, ook naar jou beste Tom, om het VERLEDEN en het HEDEN te scheiden.
    Weet je nog toen Alfa's roestbakken waren, en Skoda's Oostblokrommel ? Neem me nu niet kwalijk dat een betere vergelijking niet dadelijk in me opkomt, maar snap je mijn punt ?
    Je slaat om je heen met non-argumenten, zoals meerderen hier je al hebben verteld. Ik zit midden tussen de organisatie van twee Audi-dealers en hoor regelmatig verhalen over alle MT's, dus ook de nieuwe. De medewerkers worden er niet vrolijk van, om het de klanten uit te moeten leggen. En ja, ik denk dat Audi niet echt weet wat ze doen. De bakken kunnen veel minder dan 550 Nm (zo schrijf je dat, trouwens) al niet aan. Het wordt iets minder met de garantieclaims maar het kan nog steeds op het stapeltje met overleden turbo's en DSG-bakken, nog wat dingen waar VAG niet zo goed in is.

    Maar goed, als jij je ervaringen baseert op een extrapolatie van je eigen meetbereik = 1, hoop ik dat je er vrolijk van wordt. Ik hoop ook voor je dat je bak heel blijft en ben het met je eens dat, áls het goed werkt, de MT een goed idee is.

    Oh, en ook vrij recente Alfa's (> 2000) willen best roesten.

    Wat je laatste opmerking betreft: je leest in mijn antwoord wat je wilt lezen. Als je een forumregel overtreedt, krijg je dat op zo'n manier te horen dat je niet hoeft te vragen of dat zo is.
    Laatst gewijzigd door tom; 25-10-09 om 17:07.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #70
    MrNappie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    471
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    ik denk dat de MT rijders (als de bak heel blijft) zo tevreden zijn dat niemand maar dan ook niemand ook maar enige woorden kan zeggen om de liefde voor deze automaat bak te verminderen.
    Volgens mij zijn er in alle merken maandag ochtend dingen en wellicht dat de MT meer maandagochtenden kent en als ik dat lees over de 6 naar 7 lamellen enzo denk ik dat dat alleen maar maandagochtend dingen zijn....

    Maar ik ben ook een MT fan die hoopt dat zijn automaatje heel blijft en met 380Nm kom ik gelukkig ook niet aan de 550 alhoewel ik dat wel een interessante gedachte vind.... Maar dan moet ik overstappen naar de TT. wellicht ombouwen??

  12. #71
    Mohendiz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.043
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrNappie Bekijk Berichten
    Maar dan moet ik overstappen naar de TT. wellicht ombouwen??
    Heb ik al eens naar geïnformeerd, blijkt niet te betalen te zijn. Omdat er veel te veel aangepast moet worden enzo. Of je moet een handige harry zijn.
    Gimme Some Mo

  13. #72
    MrNappie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    471
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    ach ik zit al in een half jaar tijd op 30000km.. paar jaar en dan maar weer eens gaan kijken.... een a6 met een TT dan... en dan een hele berg koppel en vermogen. Zoveel dat als ik de caravan erachter hang ik alleen de dissel meetrek en de rest het niet kan bij houden

  14. #73
    Mohendiz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.043
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Jij praat over 1000Nm zeker?
    Gimme Some Mo

  15. #74

    Standaard

    And the story continues:

    *"je slaat om je heen met non-argumenten" Qué ??? Voorbeelden misschien ?

    *"zoals meerderen je er al hebben op gewezen" Heuhh ?? Moet ik overgelezen hebben...

    *"ook recente alfa's roesten" Aaaaiii, de beeldspraak van het voorbeeld niet gesnapt... (en dat ondanks m'n toevoeging....pijnlijk om vast te stellen)

    *"ik ben het met je eens dat áls het goed werkt, de MT een goed idee is" Ik val van m'n stoel van verbazing ! Laat dat nou net de ondertoon van mijn betoog zijn (mbt NIEUWE MT's). Ik lees dit toch wel correct ? Ik krijg een heel klein beetje gelijk ??

    *"extrapolatie van eigen meetbereik" Tiens, ik zeg enkel dat ik een tevreden MT-rijder ben (ja, ééntje), ik verdedig het concept en ik onderschrijf dat het vroeger bagger was maar dat het verleden niet mag ge-extrapoleerd worden naar het heden. Ik heb me NOOIT als grote ervaringsdeskundige geprofileerd, of heb ik daar ook overgelezen ??

    *"je leest wat je wilt lezen" Ik vraag het dan ook netjes, Tom, wat jij bedoeld of wat ik er onterecht uit opmaak. Krijg ik iets te horen dat ik weer (volledig onterecht, zondermeer hopelijk) zou kunnen interpreteren als lichte vorm van intimidatie en iets in de richting van het zwijgen opleggen ?

    Kijk, Tom en iedereen die het aanbelangd: ik heb geprobeerd - zo goed en zo kwaad als ik kan, met al mijn beperkingen - een punt te maken. Ik stel vast dat er al eens iets anders wordt gelezen dan wat er staat, dat er op dit leuke en informatieve forum (sic!) mensen met een korte lont zijn en dat ik er niet in slaag om iedereen de essentie van mijn reactie te laten inzien. Mijn fout. Mijn gebrek. Mijn tekortkoming. Mag ik wel stellen dat er hier nog forummers zijn met (kleine) onvolmaaktheden in hun bewijsvoering aub ?

    Ik heb mij ge-excuseerd voor het woord "dom" omdat dit blijkbaar te zwaar was, en deze excuses waren oprecht.
    Ik had moeten stoppen op een bepaald moment, maar een mens laat zich leiden door het streven naar gelijk; je kan toch niet beweren dat élke zin in élke repliek die ik heb moeten lezen God's Heilige Waarheid bevatte ? Ik vind nog steeds - tot en met nu - dat ik het allemaal correct heb gespeeld, heb be-argumenteerd en het ook netjes heb gehouden.

    Spijt komt achteraf, ook bij mij..... Spijt van m'n verloren moeite bvb.
    Spijt ook voor de topicstarter, voor mijn bijdrage tot het vervuilen van zijn item. SORRY !

    Nu ga ik bidden: om mijn tekort aan duidelijkheid en talloze andere gebreken, om meer verlichte geesten tussen de forummers, en...vooral....om de gezondheid van mijn MT, want die heeft het nog steeds hard nodig stel ik vast.
    MULTITRONIC: de GENIALE 3 in 1 !

  16. #75
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.866
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik word al moe als ik je verhaal lees, wat ben ik blij dat ik je collega niet ben. Maak ervan wat je wilt, veel plezier met je oeverloze discussie verder.

    Voor de slechte lezers: dit is mijn persoonlijke mening, als moderator doe ik alleen mee aan een discussie op een zeer duidelijke manier als het uit de hand loopt.
    Laatst gewijzigd door tom; 25-10-09 om 18:40.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #76

    Standaard

    [QUOTE=tom;836580]Ik word al moe als ik je verhaal lees, wat ben ik blij dat ik je collega niet ben.

    Komaan Tom, waarom toch weer op de man gespeeld ? Met persoonlijke verwijten komen we verder ? Zwak hoor...

    Ik schreef:
    "Ik had moeten stoppen op een bepaald moment, maar een mens laat zich leiden door het streven naar gelijk; je kan toch niet beweren dat élke zin in élke repliek die ik heb moeten lezen God's Heilige Waarheid bevatte ? Ik vind nog steeds - tot en met nu - dat ik het allemaal correct heb gespeeld, heb be-argumenteerd en het ook netjes heb gehouden."

    Q.E.D.
    MULTITRONIC: de GENIALE 3 in 1 !

  18. #77
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Ik pas.

    @Neok
    Even diep adem halen en laten rusten.
    Tis toch allemaal wel gezegd nu.
    Zonde van de stemming als het zo uit de hand loopt.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  19. #78
    MrNappie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    471
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    wellicht verstandig van de mods om dit uit de hand gelopen topic en omdat het geheel helemaal off-topic gaat lopen met een slotje te belonen.

  20. #79
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Nee hoor, gewoon laten rusten en ontopic verder.

    Werkt ook prima.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  21. #80

    Standaard

    Nog effe geen slotje aub, eerst nog even dit:

    Excuses dat dit topic is geworden tot wat het nu is.
    Excuses voor mijn bijdrage daarin.

    Ik ben soms een beetje een koppigaard (Belgische keikop ?). Omdat ik hier en daar hopelijk toch iets van gelijk had, wou ik dat kost wat kost bewijzen...

    Het was nooit mijn intentie om te kwetsen.

    SORRY
    MULTITRONIC: de GENIALE 3 in 1 !

Pagina 4 van 9 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •