Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 3456789 LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 140 van de 178

Onderwerp: Multitronic of tiptronic? verschil?

  1. #121
    Mohendiz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.043
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Ken je die uitdrukking niet dan? Of word dat enkel in België gebruikt
    En die witte RS6? nou ja die zal effe (hééééél lang, misschien wel voor eeuwig) moeten wachten.
    Gimme Some Mo

  2. #122

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    104
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wazzup01 Bekijk Berichten
    Laat ik het zo zeggen ik wacht wel ff op de reactie van de MT rijders van de huidige generatie A6 C6 4F zodra hun auto de 180k behaald heeft. In theorie gaat een gemiddelde MT tot 120k leuk mee en daarna word het een tikkende bom. (Ik weet dat geld voor de oude MT). Als de nieuwe MT inderdaad zoveel beter is moet deze dus ook de 180k probleemloos halen.

    Ik hoop het voor ze (oja mijn ervaring met de MT is de CVT van Volvo maar daar durf ik niet eens over te beginnen, ik weet het is niet geheel hetzelfde maar wel zelfde princiepe).
    JA HIER!!!!

    186.000 km (waarvan 164.000 lease) op een A6 4f 2.4 MT Avant. De bak schakelt als een nieuwe (of eigenlijk schakelt hij helemaal niet...', wél elke 60k braaf de olie laten verversen....
    Laatst gewijzigd door A6-Idioot; 11-11-09 om 17:21.
    2005 Audi A6 (4F) Avant 2.4 Multitronic Pro-line Business

  3. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A6-Idioot Bekijk Berichten
    JA HIER!!!!

    186.000 km (waarvan 164.000 lease) op een A6 4f 2.4 MT Avant. De bak schakelt als een nieuwe (of eigenlijk schakelt hij helemaal niet...', wél elke 60k braaf de olie laten verversen....
    JIPPIE !!! Q.E.D ! Een deugddoende getuigenis ! "YES, WE CAN" ;-)
    OK, één zwaluw maakt de lente niet, maar wat velen niet voor mogelijk achtten, kan dus wél...

    We hebben nu al een +180K'er, we hebben ook een getunede 400NM MT met 50K, beiden in blakende gezondheid.
    Zou het dan toch kunnen dat dat die tot 'bagger' gebombardeerde MT een tweede leven heeft gekregen ?
    MULTITRONIC: de GENIALE 3 in 1 !

  4. #124
    Mohendiz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.043
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Ik denk gewoon dat het echt aan de rijstijl ligt hoor. Velen zijn het ook niet gewend om met een multitronic te rijden. Het rijdt gewoon anders.
    Gimme Some Mo

  5. #125
    Hansyii
    Guest

    Standaard

    een toevallige positieve uitzondering?

    http://www.audiforum.nl/forum/840256-post25.html


  6. #126
    MrNappie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    471
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansyii Bekijk Berichten
    een toevallige positieve uitzondering?

    http://www.audiforum.nl/forum/840256-post25.html

    Dat gaat om een TT en niet om een MT.

    mijne nu 65, zonnetje met net nieuwe levensvloeistof!

  7. #127
    Hansyii
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrNappie Bekijk Berichten
    Dat gaat om een TT en niet om een MT.

    mijne nu 65, zonnetje met net nieuwe levensvloeistof!
    Het gaat om de conditie van de bak van een TT na 160k; waar gaat de helft van deze discussie anders over?
    Volgens mij om het "levenslang" meegaan van de olie in een TT.
    Maar ik kan het verkeerd hebben....

  8. Ad
  9. #128
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansyii Bekijk Berichten
    Het gaat om de conditie van de bak van een TT na 160k; waar gaat de helft van deze discussie anders over?
    Volgens mij om het "levenslang" meegaan van de olie in een TT.
    Maar ik kan het verkeerd hebben....
    Eigenlijk ging de discussie over het verschil tussen TT en MT. Dit ontaarde uiteindelijk in een discussie over het al dan niet ververssen van de olie. Om vervolgens weer OT te komen is de bom neergelegd die luid. Dat de huidige MT kwalitatief beter is als de vorige generatie's kortom het is nu wachten op de MT's die lekker wat km gedraaid hebben (+120k want dat was ongeveer de grens dat een MT met 5 platen meeging)
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  10. #129
    Hansyii
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wazzup01 Bekijk Berichten
    Eigenlijk ging de discussie over het verschil tussen TT en MT.
    Exact, en er is ook een verschil volgens fabrieksinstrukties tussen de verversingstermijn van de olie in een TT en MT.

  11. #130

    Standaard

    Een ding is wel positief aan Hansyii hij is een doorzetter, hij moet en zal gelijk krijgen
    Audi S3 quattro
    Zündapp KS50 1979

  12. #131
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.688
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bofkont Bekijk Berichten
    Een ding is wel positief aan Hansyii hij is een doorzetter, hij moet en zal gelijk krijgen
    ....................... (vrijwillige censuur)
    Dus....

  13. #132
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bofkont Bekijk Berichten
    Een ding is wel positief aan Hansyii hij is een doorzetter, hij moet en zal gelijk krijgen
    Ooo, maar daar kunnen we kort in zijn.

    Hansyii heeft gelijk, immers volgens de ingenieurs bij Audi AG en de ingenieurs bij ZF gaat de olie in een TT levenslang mee en de olie in een MT moet elke 60k ververst worden. Dit is in hun naslag werken na te lezen.




    Echter er is een groep auto en techniek liefhebbers die zeker willen zijn dat de techniek en de daarbij behorende sapjes lekker en vers blijven teneinde alles goed te blijven smeren en functioneren. Deze groep zit verspreid over alle lagen van de bevolking en wordt geholpen door technici die meer dan eens gezien hebben wat er gebeurt als de sapjes niet tijdig verschoond worden. Deze groep hanteerd andere normen en waarden ten aanzien van wat er onder onderhoudt van een auto wordt gezien. En dus wordt ook de olie van een TT lekker ververst soms zelfs elke 20k.

    Dat de bovenstaande groep mensen en hun auto's beduidend minder problemen hebben met hun TT berust louter en alleen op toeval.

    Kortom Hansyii als jij besluit niet te verversen prima, je hoeft het niet te doen en niemand verplicht je het te doen. Onderhoudt aan een auto doet iedereen op zijn manier en dat moet iedereen voor zichzelf weten. Ik weet dat bij mijn auto heb ik het net laten doen en over 60k laat ik weer de bakolie ververssen. Schaadt het niet...
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  14. #133
    Hansyii
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wazzup01 Bekijk Berichten
    Ooo, maar daar kunnen we kort in zijn.

    Hansyii heeft gelijk, immers volgens de ingenieurs bij Audi AG en de ingenieurs bij ZF gaat de olie in een TT levenslang mee en de olie in een MT moet elke 60k ververst worden. Dit is in hun naslag werken na te lezen.




    Echter er is een groep auto en techniek liefhebbers die zeker willen zijn dat de techniek en de daarbij behorende sapjes lekker en vers blijven teneinde alles goed te blijven smeren en functioneren. Deze groep zit verspreid over alle lagen van de bevolking en wordt geholpen door technici die meer dan eens gezien hebben wat er gebeurt als de sapjes niet tijdig verschoond worden. Deze groep hanteerd andere normen en waarden ten aanzien van wat er onder onderhoudt van een auto wordt gezien. En dus wordt ook de olie van een TT lekker ververst soms zelfs elke 20k.

    Dat de bovenstaande groep mensen en hun auto's beduidend minder problemen hebben met hun TT berust louter en alleen op toeval.

    Kortom Hansyii als jij besluit niet te verversen prima, je hoeft het niet te doen en niemand verplicht je het te doen. Onderhoudt aan een auto doet iedereen op zijn manier en dat moet iedereen voor zichzelf weten. Ik weet dat bij mijn auto heb ik het net laten doen en over 60k laat ik weer de bakolie ververssen. Schaadt het niet...
    Allereerst het gemak waarmee je voorbij gaat aan post #125.

    Maar je weet niet waar je over praat.

    Allereerst zitten we hier op het 4F gedeelte.

    Je moet de duitse forums maar eens nalezen hoeveel mensen problemen hebben door juist het verversen van de ATF in de TT/4F.
    Bij ATF heb je verschillende kwaliteiten. Dit uit zich in de kleur die men aan de olie geeft (o.a. rood, geel ,blauw)
    Probleem is dat men de nieuwste kwaliteit in de bak doet bij verversen. Daarbij hoort echter ook nieuwe software en die vergeet men dan weer. Of men plaatst een foute update.
    Maar ook als dit is opgelost wil de bak nogal eens problemen blijven geven.

    Hoezee, hoezee, lang leve het verversen van de ATF in een TT/4F

  15. #134
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansyii Bekijk Berichten
    Allereerst het gemak waarmee je voorbij gaat aan post #125.
    Dit is een a6 c5 ehhhhh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansyii Bekijk Berichten
    Maar je weet niet waar je over praat.
    Beweer ik dan de waarheid in pacht te hebben. Ik som alleen op wat er door anderen al gezegd is. Dus jij weet wel waar je over praat.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansyii Bekijk Berichten
    Allereerst zitten we hier op het 4F gedeelte.
    Dus ik mag omdat ik een c5 heb hier niet komen en reactie's geven ??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansyii Bekijk Berichten
    Je moet de duitse forums maar eens nalezen hoeveel mensen problemen hebben door juist het verversen van de ATF in de TT/4F. Bij ATF heb je verschillende kwaliteiten. Dit uit zich in de kleur die men aan de olie geeft (o.a. rood, geel ,blauw)
    Probleem is dat men de nieuwste kwaliteit in de bak doet bij verversen. Daarbij hoort echter ook nieuwe software en die vergeet men dan weer. Of men plaatst een foute update. Maar ook als dit is opgelost wil de bak nogal eens problemen blijven geven. Hoezee, hoezee, lang leve het verversen van de ATF in een TT/4F
    Beweer ik ergens dat je de olie moet verversen, ik geef alleen aan dat ik het net gedaan heb bij mijn c5, da's gedaan door die andere man die er ook niets van weet van Hartog tuning die ook meteen de software van de versnellingsbak heeft aangepast.
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  16. #135
    Hansyii
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansyii Bekijk Berichten
    Allereerst het gemak waarmee je voorbij gaat aan post #125.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wazzup01 Bekijk Berichten
    Dit is een a6 c5 ehhhhh
    Yip, maar ook met de Audi specificatie dat de olie levenslang meegaat.

    Maar je wilt dingen niet begrijpen……..

  17. #136

    Standaard

    En op de reacties van Pedro zegt ie niks... maar gaat hier vrolijk weer verder met blaten

  18. #137
    Hansyii
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door W Bekijk Berichten
    En op de reacties van Pedro zegt ie niks... maar gaat hier vrolijk weer verder met blaten
    Hier heb je er één.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr. Bekijk Berichten
    D
    Denk je echt dat als Audi erachter komt na 5 jaar dat het misschien wijsheid had geweest om die bakken toch een verversinterval mee te gegen dat ze dat dan ooit toe zullen geven?
    Audi maakt al 24 jaar automatische bakken waarbij de olie niet meer ververst hoeft te worden.
    Lijkt me dat ze in die tijd enorme wijsheid hebben opgedaan.

  19. #138
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansyii Bekijk Berichten
    Yip, maar ook met de Audi specificatie dat de olie levenslang meegaat.
    Zijn olie was schoon, en hij voelde het als onzin om te verversen. Ik heb de olie gezien die er bij mij uit kwam, de olie was schoon maar het filter niet. (173k)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansyii Bekijk Berichten
    Maar je wilt dingen niet begrijpen……..
    Dat zeg je wel heel erg vaak, leg het dan eens uit zodat we begrijpen waarom jij zo tegen het verversen van de olie bent. Immers het kost jou persoonlijk niets. Mij maakt het niets uit dat ik iets laat verversen wat niet hoeft, het is mijn keuze en ik heb er een goed gevoel bij.
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  20. #139
    Hansyii
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wazzup01 Bekijk Berichten
    Zijn olie was schoon, en hij voelde het als onzin om te verversen. Ik heb de olie gezien die er bij mij uit kwam, de olie was schoon maar het filter niet. (173k)

    Dat zeg je wel heel erg vaak, leg het dan eens uit zodat we begrijpen waarom jij zo tegen het verversen van de olie bent. Immers het kost jou persoonlijk niets. Mij maakt het niets uit dat ik iets laat verversen wat niet hoeft, het is mijn keuze en ik heb er een goed gevoel bij.
    Ik verwijs naar een bijdrage van freek123, dan wordt mij tegengeworpen, dat is van een C5.

    In de C5 hangt een ZF 5-bak, die is doorontwikkeld tot een 6-bak, die in de C6 hangt. Voor beide typen geldt dat Audi aangeeft dat de olie levenslang meegaat.
    In dit geval maakt het dus in de vergelijking niet uit of het om een bak uit de C5 of C6 gaat. De olie kan in de C6 er net zo “schoon” uitkomen.

    Voorts ben ik helemaal niet faliekant tegen het verversen van de ATF. Dan moet je mijn eerdere bijdragen maar lezen. In mijn laatste bericht gaf ik echter wel aan, bezint voordat ge begint.
    Voorts kost het verversen geen gering bedrag.

    Ik zou meer op de toer gaan zitten van: zolang die lekker schakelt, met rust laten. De bak gaat vanzelf “sputteren” als het niet goed zit.
    Als je al ter vergelijking ziet dat een MT om de 60k ververst dient te worden, dan is het helemaal niet raar dat een TT levenslang meegaat. Maar dan moet je wel inzicht hebben in het werkingsprincipe en de slijtage van een MT. Is even iets anders als een aantal tandwielparen die in elkaar grijpen in een TT.

    Zover ik uit het testverslag in AW van de Audi 100 met 500k kan opmaken, is bij deze auto ook de versnellingsbak/torsendifferentieelolie niet ververst. Hoewel niet geheel vergelijkbaar, werd deze olie in vroeger dagen ook ververst.

    Maar blijkbaar schakelt deze nog goed.

  21. #140

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    104
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansyii Bekijk Berichten
    een toevallige positieve uitzondering?

    http://www.audiforum.nl/forum/840256-post25.html
    Die post gaat over een
    Audi A6 2.4 V6 30V Quattro
    Bouwjaar 04-2001, model 4B C5
    Brandstof; LPi va 130.000 km
    Quattro = Tiptronic
    4B = vorig model

    Niet te vergelijken, compleet andere auto......

    Ik kan het echter wel eens zijn met je stelling "Never change a running system".
    De ingenieurs bij Audi zullen er zich echt wel iets bij gedacht hebben, om geen verversingsinterval aan te geven voor de niet MT bakken.

    Daarbij komt, dat naar mijn mening de olie in een MT ook veel meer te verduren krijgt, o.a. door hogere temperaturen / wrijving etc. Logisch dat die olie dan ook af en toe ververst dient te worden.
    Alleen, volgens mijn lokale Audi-boer (sorry, anders kan ik hem niet noemen....) heeft de MT bak geen verwisselbare zeef........dat geeft mij dan weer te denken over de ingenieurs bij Audi.....
    Laatst gewijzigd door A6-Idioot; 12-11-09 om 16:05.
    2005 Audi A6 (4F) Avant 2.4 Multitronic Pro-line Business

Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 3456789 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •