Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 110

Onderwerp: Clima blaast warme lucht

  1. #1
    wittte
    Guest

    Standaard Clima blaast warme lucht

    hallo mensen,

    ik ben sinds een aantal maanden eigenaar van een audi a6 2.0 2006.
    over het algemeen heb ik geen problemen met de auto alleen merkte ik laatst dat mijn clima aan de linkerzijde en half uit het midden warme lucht blaast en de temp staat ingesteld op 19 graden. meestal is het pas als de auto al een half urtje of uurtje in gebruik is. uitlezen hielp niets er kwamen geen storingen boven.

    iemand anders nog ideeen ?

    met vriendelijke groet Wittte

  2. #2

    Standaard

    klepeenheid kapot, niet uit te lezen, bekend euvel van de a6 4f
    zit rechtsvoor onder de afdekplaat
    nieuwe eenheid moet eindigen met een letter B
    kost met korting ongeveer 185 euro

  3. #3
    wittte
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bazzzie Bekijk Berichten
    klepeenheid kapot, niet uit te lezen, bekend euvel van de a6 4f
    zit rechtsvoor onder de afdekplaat
    nieuwe eenheid moet eindigen met een letter B
    kost met korting ongeveer 185 euro

    dank je bazzzie

    is het een makkelijk te verhelpen probleem of moet de halve auto uitelkaar en gemaakt worden audi dealer ?

    mvg wittte

  4. #4

    Standaard

    Wat bedoel je met de afdekplaat? onder de kap of bij het dashboard kastje?
    3 keer links is ook rechts

  5. #5

    Standaard

    De afdekkap onder de motorkap.
    Is zelf makkelijk te verhelpen, ongeveer 20 minuten werk als je een paar goede (waterpomp)tangen hebt. (3 slangen en 2 stekkers)
    Kijk uit met de slangenklemmen, een schoot bij mij los waardoor de slang naar de motor beschadigd raakte, deze is nergens op voorraad ivm bestelproduct.
    Zorg dat je zeker 2 liter extra koelvloeistof hebt omdat dit verloren gaat.

    Succes !!!


  6. #6

    Standaard

    Onderdeelnummer was bij mijn 3.0tdi: 4f1959617B. Listprijs zonder korting 219,56 incl btw.

  7. #7
    wittte
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bazzzie Bekijk Berichten
    De afdekkap onder de motorkap.
    Is zelf makkelijk te verhelpen, ongeveer 20 minuten werk als je een paar goede (waterpomp)tangen hebt. (3 slangen en 2 stekkers)
    Kijk uit met de slangenklemmen, een schoot bij mij los waardoor de slang naar de motor beschadigd raakte, deze is nergens op voorraad ivm bestelproduct.
    Zorg dat je zeker 2 liter extra koelvloeistof hebt omdat dit verloren gaat.

    Succes !!!
    koelvloeistof ? het is toch de clima dus toch ook die speciale vloeistof wat er in zit?
    (ben geen monteur maar ben aan het leren haha)

  8. Ad
  9. #8
    Giel
    Guest

    Standaard

    Lees de bijlage eens.
    Misschien zou dit ook de oorzaak kunnen zijn.
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Laatst gewijzigd door Giel; 04-11-09 om 16:24.

  10. #9
    wittte
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Giel Bekijk Berichten
    Lees de bijlage eens.
    Misschien zou dit ook de oorzaak kunnen zijn.

    hartelijk dank Giel,

    dit lijkt idd op mijn probleem. nu hopen dat ik het ook kan oplossen zonder al teveel moeite en kosten.
    Laatst gewijzigd door tom; 26-06-15 om 21:08.

  11. #10

    Standaard

    heb eigelijk gelijkaardigs voor. in het midden blaast constant koude lucht , en aan de zij kanten warm. Maar soms blaast hem een perjiode echt hete lucht , terwijl binnen temp op 21graden staat

    mvg kris

  12. #11
    wittte
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OOOO_Kriske Bekijk Berichten
    heb eigelijk gelijkaardigs voor. in het midden blaast constant koude lucht , en aan de zij kanten warm. Maar soms blaast hem een perjiode echt hete lucht , terwijl binnen temp op 21graden staat

    mvg kris
    heyy kris

    dat is dus ook mijn probleem maar heb vanavond al gekeken naar het onderdeel en is volgens mij ook vrij makkelijk te vervangen. dus nu ff kijken of ik het via via kan verkrijgen(iets goedkoper hopelijk)

    mvg wittte

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Toch ook al gemerkt dat linker en middenrooster verschillende temperaturen kunnen blazen.
    Linkerkant gaf warme (niet heet, niet lauw, iets daartussen) lucht terwijl midden eerder koud was. Even paniek omdat ik dit soort fouten al eerder op het forum gelezen heb. Toch leek de temperatuur in de wagen aangenaam en iets van een 22° te zijn (voor zo goed dit aangevoeld kan worden)

    Enfin, omdat ik panikeerde de airco maar eens lager gezet en onmiddellijk werd de lucht links ook koud.
    Blijkbaar is deze situatie dan soms toch vrij normaal? Hoewel het bij mij nooit echt heet, heet is. Enkel lekker warm.

  14. #13

    Standaard

    Dat noemen ze climate control ,gewoon lekker op temperatuur zonder dat je het merkt.
    Dus niet van die ijskoude of superwarme lucht zoals gebeurt bij "handmatig"
    3 keer links is ook rechts

  15. #14
    wittte
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door azesje Bekijk Berichten
    Dat noemen ze climate control ,gewoon lekker op temperatuur zonder dat je het merkt.
    Dus niet van die ijskoude of superwarme lucht zoals gebeurt bij "handmatig"
    bij mij niet.. er komt snik hete lucht uit de zijroosters en onder het voorraam en de temp staat gewoon op 19 graden.
    weet wat clima is maar denk ook dat dit niet normaal is. omgevingstemp in de auto is zeker boven de 25 graden

  16. #15

    Standaard

    Dit is toch echt de klepeenheid.
    Kijk eens of het onderdeelnummer eindigt op een B, zo niet dan is deze voor 99,5% naar de vaantjes.
    Soms wil de buitentemp-voeler wel eens kapot zijn maar dit is met VAG-com (meetwaardeblokken_ te controleren.

  17. #16
    wittte
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bazzzie Bekijk Berichten
    Dit is toch echt de klepeenheid.
    Kijk eens of het onderdeelnummer eindigt op een B, zo niet dan is deze voor 99,5% naar de vaantjes.
    Soms wil de buitentemp-voeler wel eens kapot zijn maar dit is met VAG-com (meetwaardeblokken_ te controleren.
    ik zal het eens controleren. mss een domme vraag maar moet ik dan eerst demonteren voor het nummer te kunnen zien ?

  18. #17

    Standaard

    bij mij stond het nummer (nieuwe) op de zwarte plastic houder waar de 2 bouten doorheen gaan

  19. #18
    wittte
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bazzzie Bekijk Berichten
    bij mij stond het nummer (nieuwe) op de zwarte plastic houder waar de 2 bouten doorheen gaan
    ben net ff gaan kijken maar de mijne eindigt op een A

  20. #19

    Standaard

    aangezien de nieuwe eenheid op B moet eindigen, zou dit dus de oorzaak kunnen zijn, alles wijst erop
    3 keer links is ook rechts

  21. #20
    wittte
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door azesje Bekijk Berichten
    aangezien de nieuwe eenheid op B moet eindigen, zou dit dus de oorzaak kunnen zijn, alles wijst erop

    hartelijk dank voor de info azesje

    dan ga ik maar eens bij de dealer wat dat ding kost en het dan vervangen(30graden is niet zo prettig in de wagen)

    mvg Wittte

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •