Ik vermoed dat er signaal sterkte gemeten wordt.
Dat ie t later niet meer deed kan komen doordat je m ws in je zak had; hogere temp> meer spanning.
zou m vervangen. voor die paar € niet klooien.
Hallo allemaal,
Vanmiddag stap ik in de A6 om naar een klant te rijden en tot mijn grote verrassing zie ik in het engels in mijn BIS staan dat ik de batterij van mijn afstandsbediening moet vervangen.
Mijn grote vraag: Hoe weet de auto computer dat ??? Haalt hij dat uit de leeftijd van de auto, of leest hij het signaal uit van afstandsbediening naar auto ??
En dan natuurlijk de vraag, moet ik hem nu dan ook direct vervangen ? Ik kom er met het boekje en wat ik op het forum heb gelezen over vervangen en weer inlezen verder wel uit.
Groetjes, André
De melding was snel weg, anders had ik er een foto van gemaakt. Hij kwam helaas niet weer terug toen in later vandaag weer uitstapte en instapte.
Ik vermoed dat er signaal sterkte gemeten wordt.
Dat ie t later niet meer deed kan komen doordat je m ws in je zak had; hogere temp> meer spanning.
zou m vervangen. voor die paar € niet klooien.
Wat heb jij toch af en toe vage zaken met jou A6
Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -
het is gewoon een slimme bak !¡
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Niet goed gekeken Erwin Ik wilde graag weten hoe de boordcomputer zoiets weet ?
Gebruik trouwens de AB al weer een paar dagen, zonder de batterij gewisseld te hebben, en komt niet meer met de melding. Las in de Duitse hantleitung dat je het lampje op je sleutel in de gaten moet houden. Als die niet meer brand ben je te laat
LOL
Zo heb ik dat met mijn anti-carjacksysteem.
Het "vrijschakelkastje" moet ik steeds op zak hebben, anders valt die auto gewoon uit na 3 minuten. Loopt de batterij daar nu van leeg (meestal in de winter als het koud is) begint daar vanalles aan te toeteren en te bellen voor de wagen uiteindelijk totaal stilvalt.
De stoelverwarming even op maximum, kastje onder het achterste en das meestal nog net genoeg om de zaak weer aan de praat te houden.
Leuk als je die batterij euveltjes nog niet kent en je staat daar op de ring van Mechelen met alles van alarm aan