Volgende week woensdag gaat ie binnen. Benieuwd of dit van de eerste keer opgelost raakt.
Leuke informatie, dank daarvoor. Ik hoop dat het inderdaad bij een eenmalige incident blijft. Maar wil je gewoon weten of je een probleem hebt met de auto laat hem dan uitlezen, dan weet je of het in orde is.
En toen vond ik deze link weer! die werkt zeker ook en de theorie ook. voor diegene die het echt beu zijn met dat EGR alarm!
de link; http://www.weetjewel.com/downloadmap/EGR%20klep.pdf
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Ben ik weer..
Nou, de auto is bij de garage geweest, en die hebben de klep schoongemaakt.
Volgens hun zou het probleem nu opgelost moeten zijn..
Niets is minder waar, want na een dag kwam het lampje weer...pfffff
Op het moment dat ik met de wagen eens flink door reed (zeg maar vol gas) PLING, daar was het lampje weer...
Nu maar weer bellen en zeggen dat ze die gasklep mogen gaan vervangen....hier wordt ik echt niet goed van..
Ook al kan het volgens de meeste geen kwaad, dat gele ettertje blijft irritant..
Hebben ze de auto bij je garage in Arnhem ook aan de computer gehad? Hier moeten ze toch ook gezien hebben wat het probleem is je hebt anders een duidelijk indicatie meegekregen van de audi dealer dat de smoorklep vervangen dient te worden, hoezo dan schoonmaken? Inderdad gewoon eisen dat ze de gasklep gaan vervangen.
Volgens diegene gaat het bij de Audi als volgt......uitlezen...storing...vervangen en niet verder kijken !!!
Hij wil de auto weer terug hebben en zelf weer uitlezen...verder zoeken dan wat de computer aangeeft, want het kan wel eens wat anders zijn dan wat de computer aangeeft !!!
Lekker, weer ff richting Arnhem rijden, wagen neerzetten (leenauto..helaas) en dan maar wachten wat er nu weer uitkomt, en weer ff 250 kilometer rijden heen en weer...
Is er niemand anders op dit forum die iemand kent die ECHT verstand heeft van dit probleem ???
Het is natuurlijk een garantiefeit....dus kan nog niet zoveel..
Kan je niet terecht bij iemand hier op het forum of andere garage die ook de wagen kan uitlezen met een VAG kabel, dan heb je meteen een second opinion.
En anders ik weet niet of je Bovag garantie hebt, maar anders via Bovag bemiddelen. Volgens mij moet je hier niet te lang mee doorzeulen is alleen maar slecht voor je humeur.
Ja, bij mij is het weer uit al 5 dagen! en wachten nu weer wanneer het weer aan gaat? ik vind wel dat het na een volletankbeurt
vlugger aan gaat dan erna! het zal steeds bij koude start oplichten! nooit tijdens het rijden. en ik ondervind geen enkel
probleem als het blokje oplicht? dus evenveel PK enz. dus waarom grote kosten maken als bijna iedereen zoals bij Opel,Porsche,
Bmw enz "zie" maar op alle forums, het zelfde probleem met hun EGR systemen. volgens mij als de sensor eenmaal maar een snuifje
teveel koolmonoxide registreerd word het alarm gegeven! en duurt het 3 rijuren tot wanneer de boordcomputer weer RESET dan pas gaat het blokje weer uit. het is maar een moment opname van de sensor en dus zijn er geen grote breuken aan de motor! want wanneer een EGR valve kapot is en niet meer
sluit, dan pas zal het blokje blijven branden desnoods voor jaren, of tot de nieuwe is geplaatst! ik ben ga nu terug een motorreiniger in de Audi kippen! van ASTA 3000 dit deed al meer dan 8 jaar op de A6 avant 2000 en had nu 340.000km op de teller een gaf nog geen enkel pluimpje rook bij volgas.
lees maar eens wat ASTA 3000 doet in de motor. voor mij een must en door wegenwacht VAB de oplossing voor een propere motor.
groetjes
Corvieman
ps link http://www.vab.be/nl/producten/shop/...Info.aspx?id=1
De wagen is uiteindelijk gisteren binnen geweest. Ze hebben de druksensor vervangen. Op de opmerking dat dit wel snel is na 40k km, was het antwoord:" Dat ze veel te lijden hebben." Het werd onder garantie vervangen. Heb aangedrongen op een bewijs van deze werken, desnoods via mail. Deze mocht ik ook diezelfde dag nog ontvangen.
Tja we zien wel binnen 40k km zeker? Ik vergat wel te vragen naar de oorzaak ervan. Iemand idee? Nochtans min. 50% van de km's zijn autosnelwegen.
Mooi, dat het opgelost is. Helaas weet ik niet hoe het kan dat dit onderdeel zo snel kapot gaat, misschien net pech
Het enige wat moet gebeuren voor het controle lampje uit te blijven is !
Demonteer de rubberendarm van de interkoeler vooraan bestuurderskant en als ook het buisje dat van de erg klep komt.
In dat zamakken stuk zitten twee kleine gaatje deze open maken 5 heb de mijn gezandstraald en gepolierd en probleem opgelost na de fout te wissen natuurlijk
Mvg