Staat de auto lang ( = enkele dagen ) stil ??
Sorry. Ik bedoelde ook accu status. Als het percentage hoog is mag je er vanuit gaan dat er voldoende bij geladen wordt.
Na het invoeren van de code is het enkele dagen erg goed gegaan. Nu begint hij toch weer slechter te starten. Raar verhaal.
Snap er niks meer van. Accu is van feb. dit jaar. Je mag dus verwachten dat hij nog niet versleten is.
Ook voorzien van fabriek-af alarm neem ik aan ?
Dan kan het zijn dat de korte ritten niet voldoende zijn om de accu bij te laden......staat volgens mij ook ergens op het forum.....daar het alarm en electronica nog een tijd, en amperage-trekkend, bezig zijn als de auto al is afgesloten.........
Heb gemerkt dat mijne ook ineens op 10% staat. dit 1 keer per week. Accu laten uitmeten en bleek dat accu zwak is. Ga nu een nieuwe bestellen.
Wel startte de auto gelijk en had nergens moeite mee. Ik merkte het eigenlijk doordat mijn Coming/Leaving home en binnenverlichting niet werkte.
Auto gestart en ging correct. Via Car, acculaadstand en deze stond op 10%. Blijkt dat dit de eerste accu is.... auto is van 2004 dus het wordt wel eens tijd
voor een nieuwe accu .
Geloof nou maar niets meer van die MMI, ik heb ook een nieuwe accu, bij Leon er in gezet in Juni.
Nu geeft íe ook soms 30% of zo aan als íe enkele dagen stilstaat.
Dus hoe dat electronische gedoe in een Audi is geregeld.................I don't know.
En ja, code was veranderd bij plaatsen van accu zodat een nieuwe accu werd "gezien"
Hmm idd vreemd. Maar bij mij waren er duidelijk wel tekenen van dat de accu zwak was. De verlichting ging niet aan. En t gebeurd ook echter alleen als t onder nul graden is. Auto staat nu sinds vrijdag stil en volledig 100% geeft hij aan. Even gecheckt gisteren. Ben benieuwd ga zo rijden. Kijken wat die zometeen doet.
Sent from my iPhone using Forum Runner
Electrasysteem is zo uitgevoerd dat als MMI lager aan gaat geven dat er dan beurtelings electraverbruikers worden uitgeschakeld om zodoende de auto nog te kunnen starten volgens MMI.
Inderdaad is dan LH / CH uitgeschakeld evenals bijvoorbeeld de binnenverlichting........
Gisteren mijn nieuwe accu ontvangen Varta Silver Dynamic 100ah 830EN koudstart, oude is 6 jaar oud en nu echt aan vervanging toe.
Nu lees is op het forum meerdere manieren om de accu te wisselen. Wat is nu de beste manier, zelf zit ik te denken aan:
Oude accu
– pool los
+ pool los
Ontluchtingslang los
Nieuwe accu
+ pool vast
- pool vast
Ontluchtingslang vast
Nieuwe code invoeren via Vagcom.
Ik heb exact dezelfde accu. werkwijze als volgt:
Geschikt laadaparaat op polen onder de motorkap.
Alle verbruikers uitschakelen en de achterklep al vast openzetten, en met een schroevendraaier de gaffel van het slot activeren. Dit om te voorkomen dat
deze dichtklapt op het moment dat de accu eruit is. (krijg je hem niet meer open omdat er geen sleutelgat aanwezig is)
Vervolgens accu opgeladen (het MMI gaf 100% aan)
Oude accu
– pool los
+ pool los
Ontluchtingslang los
Nieuwe accu
+ pool vast
- pool vast
Ontluchtingslang vast
laadapparaat eraf.
Wij hebben de code niet aangepast. En nog nooit een foutmelding of een rare ACCU niveau waarde mogen ontvangen.
Het computersysteem denkt nog dezelfde accu te hebben als bij aflevering, Wel was onze accu opgeladen voor de wisseling en stond in het MMI bij accu 100%.
PS, we hebben een CTec MXS 5.0 acculader, top apparaat. kost ca. € 80,-
Hoi GKJPS,
Dank voor je antwoord, kan ik als laad apparaat ook de accu van onze Volkswagen Polo gebruiken, dus even met startkabels aansluiten op de + en - pool onder de motorkap van de audi?
Heb geen elektrische open en sluitbare kofferklep, moet deze zelf bedienen met hand open en dicht, dus als ik hem niet dicht gooi dan moet het goed gaan, toch?
Loop je niet het risico, dat het laadapparaat de spanning gaat verhogen bij het loskoppelen van de accu? Meest laadapparaten doen dit namelijk bij dalende laadstroom. Een goedkope lader zou op deze manier best 14 V, 15 V of misschien een nog wel hogere spanning op het boardnet van je auto kunnen zetten.
Meet maar eens de openklemspanning van een goedkope lader met een universeelmeter.
Ipv. een acculader <edit> zou ik een gestabiliseerde voeding gebruiken, waarvan de uitgangsspanning onafhankelijk is van de belasting.
Een veiligere methode is om gewoon de accupolen los te nemen en niet met een externe spanningsbron te werken. Enige nadeel is, dat het boardnet spanningsloos wordt, en je het eea moet configureren nadat de nieuwe accu is geplaatst en aangesloten...
Thanks S3FTW
Dan gebruik ik de accu van de Polo om de Audi ten tijde van het wisselen van de accu op 12v te houden.
Ik heb in verband met moeilijk starten en verschillende lage voltage fouten vandaag mijn originele accu verwisseld met een VARTA I3 110A.
Voor de wissel heb ik een Skoda Superb aan de pinnen onder de motorkap gekoppeld. Via Vagcom ook nog getal omhoog en omlaag gedaan. Kijken hoe het gaat uitpakken.
Stroom op de auto houden tijdens t wisselen van de accu is nergens voor nodig. het enige voordeel is dat je klok op tijd blijft staan je auto zal met elke accu verder gewoon prima starten en rijden, maar wat je feitelijk met inleren doet, is het energie management exact vertellen wat voor accu er in zit, zo kan het energie management aan de hand van vaste waardes (die dus verschillen per accu soort) de ladingstoestand beter bepalen. een niet ingeleerde accu zorgt dus voor foutieve energie metingen, en dus eerder uitschakelende ch/lh elektrische achterklep, omgevings verlichting en dergelijke. andersom is natuurlijk ook mogelijk, dan werkt alles gewoon nog maar start hij niet meer
Accu net gewisseld, geen externe spanningsbron gebruikt. Alles werkt naar behoren, verder nog even via vagcom nieuwe code ingevoerd.