Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 83

Onderwerp: Audi A6 huilend stuur

  1. #21

    Standaard Re: Audi A6 huilend stuur

    bij ons was een nylon bus de oorzaak, deze is vervangen en sindsdien is het geluid ook verdwenen.

  2. #22

    Standaard Re: Audi A6 huilend stuur

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woppa Bekijk Berichten
    bij ons was een nylon bus de oorzaak, deze is vervangen en sindsdien is het geluid ook verdwenen.
    Klinkt aannemelijk, het geluid wat je hoort is wel iets van dien aard. Maar was dat niet gewoon met smering op te lossen geweest?

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi A6 huilend stuur

    Deze audi dealers?? Als ik nou zeg dat ik het al 2 keer heb kunnen verhelpen met te veranderen van servo olie...
    Ik wil hier niemand geld uit hun zakken halen, daar help ik mezelf toch niets mee
    Ik werk bij baggerbedrijf Deme dus niet bij een audi dealer!

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    38
    Posts
    50
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi A6 huilend stuur

    Dames en heren,

    Na lang wachten hebben we eindelijk de diagnose van de dealer: de sleepring moet vervangen. Kosten 400 euro inclusief arbeid! Donderdag 22 maart heb ik een afspraak staan bij de dealer, die deze sleepring zal vervangen.

    Ik zal hierna weer een filmpje plaatsen van het stuur.

    Iedereen hartstikke bedankt voor jullie tips!

  5. #25
    water-escape's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    3.445
    Kudos
    216
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Kan dat niet goedkoper ?
    Laatst gewijzigd door water-escape; 12-03-12 om 23:23.
    2. Audi A6 AR 3.0 TDI Q2007 Hartog Tuned! ('17 - '21 van 142k - 188k )
    3. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! ('13 - '16 van 80k - 151k)
    4. Audi A6 3.0 TDI Q 2007 Hartog Tuned! ('07 - '13 van 0k - 310k)


  6. #26

    Standaard Re: Audi A6 huilend stuur

    Mooi dat het gevonden is en dat je de hydroliekolie niet voor niets hebt laten vervangen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door water-escape Bekijk Berichten
    Kan dat niet goedkoper ?
    Hoogstwaarschijnlijk wel alleen zal de dealer een nieuwe ring monteren.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    38
    Posts
    50
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi A6 huilend stuur

    Nou ja, als het goedkoper kan graag. En de stuurhuisolie is trouwens wel voor niks vervangen, maar ach, dat was maar een paar tientjes en op zich was dat zeker het proberen waard. En nieuwe,verse olie kan nooit kwaad lijkt me!

    Suggesties voor goedkopere garages?
    Laatst gewijzigd door senel78; 14-03-12 om 10:17.

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    38
    Posts
    50
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi A6 huilend stuur

    Dames en heren,

    Een update: genaaid bij de dealer! Wikkelveer/sleepring vervangen en het geluid is er nog! Reactie van de dealer: Ja, sorry, helaas, het heeft niet geholpen! Maar als we nu hele speciale olie erin gooien voor nog eens totaal 270 euro is het geluid wel weg! M.a.w.; wikkelveer hoefde niet vervangen te worden, maar ik moet toch voor beide betalen.
    Terwijl dit HUN diagnose was.


    Uiteraard niet betaald en heel erg boos weggereden. Hierna na de garage gegaan waar ik hiervoor altijd kwam. Die man zei dat het wellicht met wat smering op te lossen is. Hij gaat het a.s. zaterdag doen.

    Dus alle vrienden uit de omgeving Rotterdam: niet naar Audi/Volkswagen Maasstad Vlaardingen gaan want daar pakken ze je. Erg jammer, want ik kwam er jaren voor onderdelen etc. Ik denk dat BartdeVriendt toch gelijk had. Dit blijkt echter niet de standaard stuurhuisolie van Audi te zijn, maar nog specialere (?).
    Laatst gewijzigd door senel78; 23-03-12 om 10:59.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi A6 huilend stuur

    Het is idd andere olie maar weet niet meer welke, had die techn nota hier ergens liggen maar deze is nu verdwenen
    ja zal aan iemand moeten vragen die in een audi garage werkt dat ze die technische nota es afdrukken voor je.
    Daar staat de uitleg op en welke olie je moet gebruiken. Als ze die niet willen geven stuur een berichtje en dan zal ik eens kijkn als ik hem kan bemachtigen.
    grtz

  11. #30
    addicted to's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    90
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi A6 huilend stuur

    Balen zeg allemaal die ellende.

    Ik rijd sinds kort ook een a6 en die heeft het ook. Heb mijn wagen bij een dealer gekocht.
    Aanstaande woensdag gaat mijn wagen daar naar toe om het te verhelpen ben benieuwd of het lukt.
    gelukkig heb ik garantie dus zaL het wel opgelost gaan worden.
    Laat wel horen wat ze gedaan hebben.

    GR Addicted

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi A6 huilend stuur

    gevonden, TPI 2017170/9
    Techn achtergrond
    Piepend geluid wordt veroorzaakt door wrijving van de keerring van de stuuras
    Betreft bij A6 niet de wagens met 8-en 10-cilindermotor

    Serie toepassing
    Montage van een gewijzigd bekrachtigd stuurhuis
    bij A6 , vanaf chassisnummer 4F 7 N 169150

    Maatregel
    De olie van de stuurinrichting verversen met hydraulische olie G 002 000 A2 (Petosin CHF 11S)
    er is 3-4l olie nodig

    Dat staat er in de nota
    Grtz Bart

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    38
    Posts
    50
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi A6 huilend stuur

    Nou, weer een update:

    Vandaag naar mijn oude garage gegaan. Die wou het wel even proberen met smeren. Belt me later terug en vraagt me om +/- 20 min te rijden en veel stuurwerk te verrichten. De eerste 10/15 minuten bleef het, maar na verloop van tijd begon het minder te worden. Toen ik de straat in reed van de dealer, was het gewoon volledig weg!

    Ik was ZO blij. Echt waar, tranen in mijn ogen van geluk. Ik kom thuis, wil de auto parkeren en.. Het was weer terug. Nou moet ik zeggen dat de garagist zei dat het officieel 24 uur moet inwerken, en dat het echt pas over een paar dagen merkbaar is of het heeft gewerkt of niet. Komt goed uit, want ik moet naar België rijden van de week. Ik hou jullie op de hoogte!

    In ieder geval een video update van het stuur, toen het even helemaal weg was.
    Laatst gewijzigd door senel78; 24-03-12 om 17:35.

  14. #33

    Standaard Re: Audi A6 huilend stuur

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door senel78 Bekijk Berichten
    Nou, weer een update:

    Vandaag naar mijn oude garage gegaan. Die wou het wel even proberen met smeren. Belt me later terug en vraagt me om +/- 20 min te rijden en veel stuurwerk te verrichten. De eerste 10/15 minuten bleef het, maar na verloop van tijd begon het minder te worden. Toen ik de straat in reed van de dealer, was het gewoon volledig weg!

    Ik was ZO blij. Echt waar, tranen in mijn ogen van geluk. Ik kom thuis, wil de auto parkeren en.. Het was weer terug. Nou moet ik zeggen dat de garagist zei dat het officieel 24 uur moet inwerken, en dat het echt pas over een paar dagen merkbaar is of het heeft gewerkt of niet. Komt goed uit, want ik moet naar België rijden van de week. Ik hou jullie op de hoogte!

    In ieder geval een video update van het stuur, toen het even helemaal weg was.
    Hij zat dus in de buurt van het geluid!!, dat is al iets, toch?
    Ik denk nog steeds aan een steunlager(nylonbus) is al eerder genoemd.
    Ik denk dat je garage daar ook het spul op heeft gespoten, alleen is smering vaak niet voldoende voor nylon, is het ingelopen ed,dan is vervanging de enigste remedie.
    Maar dit moet men toch al eerder meegemaakt hebben?
    3 keer links is ook rechts

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi A6 huilend stuur

    Hi Senel78,
    ik heb hetzelfde probleem bij mijn A6 uit 2003. Het stuur kraakt enorm na een half uur rijden ongeveer. Heb jij inmiddels een oplossing voor je probleem gevonden? Ik ben er al eens mee naar de garage geweest (niet naar de Audi-dealer, rekent een fortuin voor elk wissewasje) maar die heeft het stuur gesmeerd wat een klein beetje hielp.

    Ben benieuwd.
    Laatst gewijzigd door Gert12; 10-10-12 om 09:06.

  16. #35
    frankdaan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    56
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6 huilend stuur

    Heb hetzelfde probleem , 2 keer olie vervangen helpt niets .
    Is een temperstuurafhankelijk probleem , treed bij mij op rond de 12 graden eronder en erboven niet.

    Ik laat het erbij .....

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    38
    Posts
    50
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi A6 huilend stuur

    Zelfde hier. Het geluid was heel de zomer weg, maar nu is het er weer sinds kort (sinds oktober). Ik zit nu heel toevallig bij de Audi Dealer in Dordrecht voor een laatste poging (stuurhuis olie flush à 350 euro). Als dit niet helpt, moet het stuurhuis vervangen worden. Dan laat ik het erbij. Bij mij treed het al op bij een graden of 15.

    Ik ben HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL benieuwd wat er zo dadelijk gaat uitkomen. Ik heb echt veel kosten gehad aan mij A6, en ik begin het een beetje zat te worden. Sinds februari al ruim 4000 euro aan reparaties/onderhoud etc.

    Buiten dit alles: ik vind het belachelijk dat je een huilend stuur krijgt bij een premium merk, en dan zelf nog de reparatie kosten moet betalen. Dit probleem is wereldwijd bekend, en het internet staat er vol van. In mijn eerste Audi A4 ( B5, bouwjaar 2000 ) zat het probleem ook al! Het is dus niet iets van de laatste tijd, maar van de laatste +/- 15 jaar. Is dat nou voorsprong door techniek? Techniek uit 1995 ja.
    Laatst gewijzigd door senel78; 11-10-12 om 07:41.

  18. #37
    addicted to's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    90
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi A6 huilend stuur

    ik had ook het geluid in mijn stuur zitten.We hebben er eerst nieuwe stuurhuis olie ingedaan om te kijken of het minder zou worden maar dat werkte dus niet.
    Weer terug naar de dealer gegaan er toen hebben ze het complete stuurhuis vervangen en nu is perfect.

    gelukkig viel het bij nog onder de garantie

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    38
    Posts
    50
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi A6 huilend stuur

    Het vervangen en flushen van de stuurhuisolie werkt soms wel, soms niet. Ze gaven me ook een 50/50 kans. Ik las ook succesverhalen hiervan, dus wellicht... Belangrijk is wel dat ze het flushen met speciale olie, en niet de standaard stuurhuisolie. Zit er trouwens nog steeds, begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden. Vooral als je leest dat het flushen bij 2 mensen al is mislukt :-).

  20. #39

    Standaard Re: Audi A6 huilend stuur

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door senel78 Bekijk Berichten
    Het vervangen en flushen van de stuurhuisolie werkt soms wel, soms niet. Ze gaven me ook een 50/50 kans. Ik las ook succesverhalen hiervan, dus wellicht... Belangrijk is wel dat ze het flushen met speciale olie, en niet de standaard stuurhuisolie. Zit er trouwens nog steeds, begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden. Vooral als je leest dat het flushen bij 2 mensen al is mislukt :-).
    En.. Zit je er nu nog, ik hoop van niet :-)
    3 keer links is ook rechts

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi A6 huilend stuur

    Heb ook zitten denken aan vervangeing van het stuurhuis maar ik heb 'm eind vorig jaar gekocht en in de historie was terug te vinden dat twee jaar geleden het stuurhuis al een keer vervangen was. Ik het begin had ik nergen last van maar sinds een maand of 5 piept en kraakt het stuur behoorlijk. Het houdt soms na een tijd rijden ook weer spontaan op. Wellicht is het een ander probleem dan het stuursuizen waar jij over praat Senel78, hoop in ieder geval dat het flushen je uit de problemen gaat helpen.

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •