-
Spoelen of repareren multitronic, andere aanvliegroute
Hallo allen,
ik heb het forum al doorgezocht, alsmede het internet en ook veel gevonden en gelezen. Voor mij is nu de volgende situatie actueel: A6 2.4 MT (110.000km), pendelend in 1200-1800 toeren en schakelt niet meer zo netjes. De klachten zijn bijna niet merkbaar als de motor temperatuur onder 50 graden is.
Dealer zegt: nieuwe lamellen a 1700 (er is waarschijnlijk al eerder een 6 naar 7 lamellen conversie gedaan)
Multitronic specialist zegt: 'wegrij hulp' (zo heet het geloof ik) moet gerepareerd worden a 1300
Nu de hamvraag, waar waarschijnlijk geen waterdicht antwoord op bestaat, is: zal ik eerst 300 uitgeven aan spoelen? Is er een kans dat er bijvoorbeeld gewoon te weinig olie in de bak zit waardoor er niet voldoende hydrolische druk kan worden opgebouwd? Dan zou het spoelen dat ook oplossen.
Graag zou ik dus bij deze gebruik maken van de ECHTE ervaringen, niet de meningen die heb ik al voldoende :-)
-
Re: Spoelen of repareren multitronic, andere aanvliegroute
ik had ook zoiets gehad maar was niet erg. toen had ik ook veel informatie gezocht. automaat van audi a6 moet max. elke 60.000 km olieverversen van bak. maar bijna niemand doet dat. ik had toen 85.000km. en gelijk olieverversd. nu staat 96.000km en schakelt nog spoeler. ik adviseer eerst olie verversen maar niet spoelen. als je wilt 2 keer verversen ipv spoelen. voor spoelen wordt alle lamellen droog en heb je grote kans voor schade ( dat vertelt ook ats rijswijk ). als jij in de beurt van rijswijk zh bent dan adviseer ik daargaan. kijk via google ats den haag. zij zijn gespecialiseerd over automaatbak.
-
Re: Spoelen of repareren multitronic, andere aanvliegroute
Bedankt voor je ervaring, zal ik zeker meenemen. Olie vervangen is idd ook nog een optie. Nog anderen met hun ervaringen?
Forum Rechten
- Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
- Je mag geen reacties plaatsen
- Je mag geen bijlagen toevoegen
- Je mag jouw berichten niet wijzigen
-
Forum Regels