Voor mijn 2.0tdi was ik ook gewoon 650€ kwijt voor zijn eerste grote beurt. +/- 50.000 km (wel in Belgie)
De titel zegt alles over mijn vraag...
Jaren geleden dat ik nog naar de stealer ging om een onderhoud te doen aan mijn auto. Nu moest het omdat ik nog twee jaar fabriekswaarborg heb op mijn Duitse import 3.0biTDI.
Voor een onderhoudje op 53.000km (variabel interval) ben ik 650€ lichter. Wetende dat mijn ouders hun CLS laten dealer onderhouden voor een 350€ geeft me slechte gevoelens.
Eens benieuwd wat de gemiddelde kost in NL is voor dergelijke ingreep.
Dat is niet inclusief s-tronic beurt denk ik @Daandeluxe ?
Gisteren 120.000 beurt. € 980 armer.... Slik. (België, geen BiTu, maar een gewone 3.0TDI)
En gelijk waarschuwing gekregen dat de remblokken voor en achter binnenkort aan vervanging toe zijn.
€ 460 voor 120.000km beurt, brandstoffilter, interieurfilter en motorolie vervangen
€ 315 voor vervangen olie van de versnellingsbak
Dan nog wat klein grut en uiteraard over het geheel nog eens 21% BTW.
Was die kater al bijna vergeten...
Blijkbaar ben ik dan nog goedkoop gesteld. Jongens die mannen van D'Ieteren zijn echt bandieten. Blijkbaar leggen zij die prijzen op aan hun dealers.
Als de uitgebreide garantie over twee jaar vervalt zal ik snel die dealer weer mijn rug toekeren...