Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Cruise control gebruikt motorrem of echte rem?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    141
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Cruise control gebruikt motorrem of echte rem?

    Vorige week beetje aan het sturen geweest in bergachtige omgeving. Als de cruise control op bijvoorbeeld 80 staat gaat hij bergop verzetje omlaag (automaatbak) om de snelheid op 80 te houden. Maar bergaf gaat het soms harder dan 80 en gaat hij op de motor afremmen. Tenminste bij mijn vorige auto's. Heb echter bij de A6 het idee dat hij ook de remmen gebruikt om de snelheid onder controle te houden. Zit namelijk best een behoorlijke vertraging in en voelt sterker dan de motorrem, kan dat kloppen? Kan het zelf niet checken want zie m'n remlicht niet

  2. #2

    Standaard Re: Cruise control gebruikt motorrem of echte rem?

    ACC werkt ook middels de abs op je achterremmen. Durf niet met zekerheid te zeggen of de normale cc dat ook doet.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Leeftijd
    31
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Cruise control gebruikt motorrem of echte rem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BentheAudiMen Bekijk Berichten
    Vorige week beetje aan het sturen geweest in bergachtige omgeving. Als de cruise control op bijvoorbeeld 80 staat gaat hij bergop verzetje omlaag (automaatbak) om de snelheid op 80 te houden. Maar bergaf gaat het soms harder dan 80 en gaat hij op de motor afremmen. Tenminste bij mijn vorige auto's. Heb echter bij de A6 het idee dat hij ook de remmen gebruikt om de snelheid onder controle te houden. Zit namelijk best een behoorlijke vertraging in en voelt sterker dan de motorrem, kan dat kloppen? Kan het zelf niet checken want zie m'n remlicht niet
    Mijn a4 b8 doet dit ook (echte remmen gebruiken) heb geen acc denk dat dit al erin zit ter voorbereiding op de acc. In de bergen is dit heel erg fijn ja.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Audi A4 1.8TFSI 120PK - KW Schroefset | Myron164@hotmail.com

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •