Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Manuele versnellingsbak hapert soms

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    88
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Manuele versnellingsbak hapert soms

    Beste forumleden,

    Eerst en vooral mijn beste wensen voor het nieuwe jaar en veel rijplezier gewenst.

    Betreft een 2.0 TDI van 2013 niet gechipt met +/- 150.000 km nu. Heb deze ong 3,5 jaar in bezit.
    Zo heel af en toe gebeurd het wel eens dat ik snel wil accelereren vanuit stilstand. En bij overschakelen van 1 naar 2 loopt het dan 9 op 10 keer mis. De versnellingsbak blijkt als het ware te blokkeren waarbij de 2e versnelling net niet kan genomen worden. Lijkt alsof de pook dan te veel naar links gaat bij naar beneden bewegen en deze blokkeert.
    De versnellingsbak zelf kraakt niet en bij rustig(er) rijden is er geen probleem.
    Ik weet ook dat het zoiezo niet zo goed is voor de bak zelf, en daarom probeer ik het ook maar zelden. Maar lijkt me toch dat de versnellingsbak dit zou moeten aankunnen?
    Echter denk ik dat m’n B8 er soms ook eens last van had, maar dit gebeurde dan eerder zelden.
    Dus mss een kwaaltje van de bakken zelf? Moest er een probleem zijn met de syncro ofzo zou deze dit volgens mij altijd doen? Of mss de eerste tekenen van slijtage?

    Nog mensen die dit herkennen?

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.218
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Manuele versnellingsbak hapert soms

    Misschien is ie beter af te stellen net als bij de A4? Zoals dit.

    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.699
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Manuele versnellingsbak hapert soms

    Ik heb dit ook. Zodra ik de pook echt naar Links achter trek dan loopt ie vast. Trek ik hem 'gewoon' vanuit de 1 (meer rechtstandig) naar achter de 2 dan gaat het wel gewoon.
    (Zonder kraken of tandjes poetsen sowieso)

    Zal wel afstelling zijn? Het was bij mij ook ineens.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Manuele versnellingsbak hapert soms

    Gebeurd dit tijdens het rechtuit rijden of in bochten? ik heb dit 2x gehad (sinds 7000km) in combinatie met een bocht naar links, toen ging hij moeilijk in de 2e versnelling, dit was tijdens een vlotte bocht. Zelf had ik het idee dat het wellicht aan een slechte motorsteun/baksteun kan liggen, wellicht door de kanteling van het blok/bak ? betreft tevens 2.0 TDI 2013 A6. Omdat het in mijn geval bijna nooit voorkomt schenk ik er geen aandacht aan...

  5. #5
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.699
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Manuele versnellingsbak hapert soms

    Het maakt niet uit welke kant ik op ga. Het is puur als ik de pook echt helemaal naar links-achter trek dat ie soms hapert. dus van 3 naar 2 is lastiger dan van 1 naar 2. Want van 1 naar 2 is in principe gewoon naar achteren ipv dat ik de pook ook naar links moet trekken.

    Het zijn wel 'actieve' motorsteunen geloof ik. Als die niet meer werkt dan kan het wellicht in het nadeel werken voor de gehele aandrijflijn.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    88
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Manuele versnellingsbak hapert soms

    Bij mij gebeurd het altijd tijdens rechtuit rijden en enkel bij voluit accelereren en schakelen van 1 naar 2.
    Denk niet dat het de versnellingsbak of koppeling is. Deze kraakt niet en schakelt onder normale omstandigheden altijd soepel.
    Heb ook het idee dat het met een (motor)steun te maken heeft. Heb er wat over opgezocht en idd motorsteunen zouden een vloeistof hebben. Trillingen of dergelijke in de aandrijflijn die abnormaal zijn heb ik echter nog niet opgemerkt.

  7. #7
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.699
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Manuele versnellingsbak hapert soms

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bardi001 Bekijk Berichten
    Bij mij gebeurd het altijd tijdens rechtuit rijden en enkel bij voluit accelereren en schakelen van 1 naar 2.
    Denk niet dat het de versnellingsbak of koppeling is. Deze kraakt niet en schakelt onder normale omstandigheden altijd soepel.
    Heb ook het idee dat het met een (motor)steun te maken heeft. Heb er wat over opgezocht en idd motorsteunen zouden een vloeistof hebben. Trillingen of dergelijke in de aandrijflijn die abnormaal zijn heb ik echter nog niet opgemerkt.
    Volgens mij als die steunen stuk zijn dan blijven ze juist heel veel dempen dus dat merk je dan minder denk ik. Alleen kantelt het wel wat meer lijkt me.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •