Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 45

Onderwerp: Geen mobiele snelheidscontroles in MMI?

  1. #21
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.621
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Geen mobiele snelheidscontroles in MMI?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuperMario Bekijk Berichten
    Kun je ook zeggen via welke zender deze TMC-meldingen komen?
    Ja radio 1 bijvoorbeeld
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen mobiele snelheidscontroles in MMI?

    De mmi doet dat toch automatisch?
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  3. #23
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.621
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Geen mobiele snelheidscontroles in MMI?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dobbelsteen Bekijk Berichten
    De mmi doet dat toch automatisch?
    Ja maar kun je ook instellen
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  4. #24
    SuperMario's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    148
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen mobiele snelheidscontroles in MMI?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carpediem Bekijk Berichten
    Ja radio 1 bijvoorbeeld
    Ik kan me niet voorstellen dat radio 1 flitslocaties doorgeeft via TMC.

    Ik denk eerder aan Q-music of Radio538, klopt dit Panoman?
    Audi A6 4F Avant 3.2FSI Quattro tiptronic (USA)
    ----------------------- A6cilinder ---------------------

  5. #25
    EddyUnk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    453
    Kudos
    5
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen mobiele snelheidscontroles in MMI?

    Er moet verschil gemaakt worden denk ik tussen was TMC doorgeeft (file & weg-informatie, icoontjes op het beeldscherm op de kaart) en wat er via RDS wordt doorgegeven (in de informatie-balk van de radio, bijvoorbeeld in het FIS midden tussen de klokken). Radiozenders als Radio538 en BNR geven via RDS file-informatie door. Afhankelijk van de radiozender is deze meer of minder nauwkeurig. TMC is bij mijn weten beperkt tot enkel file- en weg-informatie, dus geen flitsers.

    Eddy
    Audi e-tron S


  6. #26
    SuperMario's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    148
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen mobiele snelheidscontroles in MMI?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EddyUnk Bekijk Berichten
    Er moet verschil gemaakt worden denk ik tussen was TMC doorgeeft (file & weg-informatie, icoontjes op het beeldscherm op de kaart) en wat er via RDS wordt doorgegeven (in de informatie-balk van de radio, bijvoorbeeld in het FIS midden tussen de klokken). Radiozenders als Radio538 en BNR geven via RDS file-informatie door. Afhankelijk van de radiozender is deze meer of minder nauwkeurig. TMC is bij mijn weten beperkt tot enkel file- en weg-informatie, dus geen flitsers.

    Eddy
    Dit is niet wat Panoman zegt in #14.
    Hij krijgt de flitsmeldingen in het navigatiescherm te zien op de route bij het navigeren.

    Deze informatie (afkomstig van Q-music?) komt dus via TMC binnen.
    Audi A6 4F Avant 3.2FSI Quattro tiptronic (USA)
    ----------------------- A6cilinder ---------------------

  7. #27
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.621
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Geen mobiele snelheidscontroles in MMI?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuperMario Bekijk Berichten
    Ik kan me niet voorstellen dat radio 1 flitslocaties doorgeeft via TMC.

    Ik denk eerder aan Q-music of Radio538, klopt dit Panoman?
    Er stond ook bijvoorbeeld
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen mobiele snelheidscontroles in MMI?

    Heb ook een A6 C7 met MMI touchpad. Krijg in Nederland mobiele controles ook te zien op navigatie. Zoals al eerder gemeld in deze topic geeft hij een wegvak aan, niet een exacte hectometerpaal.

    Navigatie meldt ook met stem "let op. Snelheidscontroles vooruit" of zoiets.

  10. #29
    Gijserati's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    54
    Posts
    15
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Geen mobiele snelheidscontroles in MMI?

    Nou, Ik ben inmiddels bij de dealer geweest voor de vervanging van een alu paneeltje onder garantie (beschadigd door de poetser).

    Meteen deze vraag neergelegd. Overigens een bevlogen monteur die zich er echt even in verdiepte. Maar geen oplossing helaas.

    Nou volgens hun was het echt niet mogelijk om dit aan te zetten of zoiets. De auto's (A6/A7/A8) gaan ook meteen online tegenwoordig als ze hem inpluggen in de diagnose. Hij gaf aan dat eventuele 'illegale' wijzigingen die met VAGCOM of dergelijke gedaan zouden zijn ook meteen weer geelimineerd zouden worden. Hij kon bv. ook niet meer de achterlichten aanzetten in de dagrijmodus wat bij de a4 B7 wel kan.

    Kennelijk staat het in de MMI touch standaard aan en in de MMI navigatie niet...... balen.
    Mocht iemand de truc weten om dit geregeld te krijgen hou ik me aanbevolen.

    ook meteen even laten kijken of met een andere kabel (ik heb nu de interface kabel met het blauwe randje) de cover flow van mijn Ipod wel zichtbaar zou worden in het scherm. Maar mijn Ipod (een ouwetje van 2008) werkte helemaal niet op de andere kabel.
    Dat laat ik dus maar even zo, is geen grote ramp.
    A6 C7 2.0 TDI S-Line 2011

  11. #30

    Standaard Re: Geen mobiele snelheidscontroles in MMI?

    Jongens, is de stinger card geen optie voor jullie. Ben dit weekeind even bij carsound Geldrop geweest. Is een mooie oplossing met meer mogelijkheden dan je zou denken. €995,- is wel aan de prijs maar dan heb je ook wat. Ik heb vroeger de Ventura gehad, en die heeft me veel boetes bespaard. Ook kan ik me voorstellen dat Audi dit niet meer mag weergeven omdat het in veel eu landen niet meer is toegestaan, zal ook betekenen dat de functie niet meer daar is.

  12. #31
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen mobiele snelheidscontroles in MMI?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuperMario Bekijk Berichten
    Dit is niet wat Panoman zegt in #14.
    Hij krijgt de flitsmeldingen in het navigatiescherm te zien op de route bij het navigeren.

    Deze informatie (afkomstig van Q-music?) komt dus via TMC binnen.
    Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee.. (sorry dat ik nu pas reageer :-)) ik heb geen speciale instelling gedaan of VAGcom oid, hij deed het altijd al. Wel heb ik de indruk dat het de " aangekondige controles" zijn. Dus toegevoegde waarde is minimaal lijkt mij.

    In het buitenland doet hij dat niet, dus het moet van een NL zender komen. (in Noorwegen zie je de eland waarschuwingen ook met een super cool symbool verschijnen; gevarenbordje met een mini-eland erop)

    Voor de precieze lokaties van de flitsmeldingen gebruik ik flistmeister. Gratis en werkt goed! Iphone in cradle geeft signaal via de boxen.
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    49
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Unhappy Re: Geen mobiele snelheidscontroles in MMI?

    @Gijserati: Ik heb het zelfde probleem met mijn MMI. TMC File informatie komt op het scherm, TMC flitser informatie niet. Op MMI Touch wel, ook bij alle andere vervangwagens die ik tot nu toe meekreeg bij Audi zit het ook op: C6, A4 (2011 met basic basic MMI). Al meerdere keren om gevraagd (het duurt telkens ook even voordat men precies snapt wat je bedoelt, het gaat niet om RDS, en ook niet om vaste flitspaallocaties), maar Audi heeft geen oplossing.. Dus als je nog wat hoort, houd ik me aanbevolen..

    Daarnaast houdt heel TMC er mee op als je terug komt uit het buitenland. Dit is een bekend issue. Of je telkens maar even je geheugen van de navigatie wilt wissen, dan is het opgelost.... Nog geen structurele oplossing voor gevonden door de heren ingenieurs..
    Laatst gewijzigd door Geertc7; 16-06-12 om 10:09.

  14. #33
    Gijserati's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    54
    Posts
    15
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Geen mobiele snelheidscontroles in MMI?

    Hoi Geert,

    Helaas heb ik ook nog steeds geen oplossing.

    Frustrerend: Op de nieuwe A4 2012 model van een collega zit het wel in de standaard MMI (business line). Deze heeft ook dezelfde look and feel als die van mij.

    Dat buitenland probleem heb ik nog niet gehad, ik ben ook niet verder geweest als Weeze omdat ik de a6 niet prive gebruik.

    Gr. Gijs
    A6 C7 2.0 TDI S-Line 2011

  15. #34

    Standaard Re: Geen mobiele snelheidscontroles in MMI?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuperMario Bekijk Berichten
    Kun je ook zeggen via welke zender deze TMC-meldingen komen?
    Als ze niet meekomen met de zender die je hebt opstaan geeft hij het aan:return to TMC station(ik heb engels als voertaal)
    3 keer links is ook rechts

  16. #35

    Standaard Re: Geen mobiele snelheidscontroles in MMI?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door william7874 Bekijk Berichten
    Jongens, is de stinger card geen optie voor jullie. Ben dit weekeind even bij carsound Geldrop geweest. Is een mooie oplossing met meer mogelijkheden dan je zou denken. €995,- is wel aan de prijs maar dan heb je ook wat. Ik heb vroeger de Ventura gehad, en die heeft me veel boetes bespaard. Ook kan ik me voorstellen dat Audi dit niet meer mag weergeven omdat het in veel eu landen niet meer is toegestaan, zal ook betekenen dat de functie niet meer daar is.
    Dan wel met lasershield, heb je tenminste iets wat compleet is.
    Vlgs mij hebben verschillende fabrikanten dit nooit weergegeven, waarom zouden ze? Je moet je aan de snelheid houden dat is de wet, als ze iets inbouwen dat dit controleert of aangeeft zijn ze strafbaar, uiteraard in bepaalde landen.
    Dus audi wil zijn vingers niet branden en zegt je doet maar, maar niet standaard op een audi af fabriek.
    Diegene die het dus hebben , hebben iets veranderd aan de fabrieksinstellingen.
    Laatst gewijzigd door azesje; 05-07-12 om 18:31.
    3 keer links is ook rechts

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    49
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Geen mobiele snelheidscontroles in MMI?

    @Azesje; Zenders als Q-music, 538 en BNR sturen via het FM signaal ook de informatie over flitsers mee. Het is onbegrijpelijk dat een gloednieuwe A4 dit signaal wel oppakt en weergeeft, een gloednieuwe C7 MMI Touch ook, maar de standaard MMI in een C7 eenvoudigweg niet. Ook de eerdere A4 en A6 modellen gaven dit wèl weer. Vingers branden en fabrieksinstellingen wijzigen is dus niet van toepassing hier, het gaat om standaardinstellingen.

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen mobiele snelheidscontroles in MMI?

    De A6 C6 geeft geen flitsers weer voor zover ik weet. En wij hebben de MMI 3G.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  19. #38
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen mobiele snelheidscontroles in MMI?

    @Is niet dat het tot op hm-paal nauwkeurig wordt gemeld, maar een wegvak. Bijv amersfoort-apeldoorn. Melding in mmi als ik via dat wegvak navigeer.

    Als ik radio op Q music heb en dan in radiomenu naar "handmatig" ga,dan op de afbeelding naar "text" scroll,die aanklik,krijg ik de exacte wegnummers met bijbehorende hectometer paaltjes te zien die Q via tmc door geeft.

    Mvg John (PS over icoontjes durf ik nx te zeggen..)

  20. #39

    Standaard Re: Geen mobiele snelheidscontroles in MMI?

    Ik heb vandaag en gister mijn nieuwe auto bezocht die nog gebruiksklaar gemaakt moet worden, maar mijn oog viel op het volgende:

    foto.jpg

    Dit is een foto die vandaag is gemaakt! Blijkbaar kan het dus wel?

    Gekke is wel dat ik in me Audi A1 dit soort meldingen niet heb...
    Laatst gewijzigd door Hjalmar; 31-01-13 om 22:57.

  21. #40
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Geen mobiele snelheidscontroles in MMI?

    Dit is de melding per wegvak, niet de Hm-paal (exacte lokatie). Is de weergave die ik ook in mijn C6 heb.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •