Voor zover ik weet niet, ik huur die auto's en neem ze dus met de opties die er op zitten, maar ik check wel altijd even op myaudi adhv het chassisnr. Volgens mij had die Q3 geen luchtvering, en de A6 ook niet, en heet het bij beide drive select.
Voor zover ik weet niet, ik huur die auto's en neem ze dus met de opties die er op zitten, maar ik check wel altijd even op myaudi adhv het chassisnr. Volgens mij had die Q3 geen luchtvering, en de A6 ook niet, en heet het bij beide drive select.
Bij mij was het als volgt: na 1200 km probleemloos naar Zuid Frankrijk gereden te hebben, de caravan afgekoppeld. Vervolgens toen de auto even weggezet moest worden stond er op het bis stuurinrichting defect, naar aanleiding van de vcds scan heeft de nederla dse dealer die doorgestuurd naar de fabriek die vervolgens een monteur met een stuurhuis heeft gestuurd. Bij de dealer dachten ze dat het het stuurwiel was, aangezien de foutcode daarin niet zat deze doorgestuurd naar eerder genoemde dealer en toen fabriek. Zit een compleet nieuw stuurhuis in en ook de software hiervan is opnieuw ingeladen, dit was een vd 2 updates die toen uitgevoerd zijn(andere was nav update). Het probleem was er dus niet van tevoren maar ineens waardoor er geen stuurbedrachting was.
A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--
A6 teruggekregen van dealer, er zijn twee updates gedaan:
1) navigatie update
2) update mbt besturing
Update 2 zou het probleem met sturen dat ik heb moeten oplossen werd mij gezegd. Ik heb daarna nog niet veel gereden, maar het lijkt verholpen. Morgen zit ik wat meer in de auto, eens kijken of het echt weg is. Verder ben ik mijn VCDS tweaks kwijt (iig needle sweep en achterlichten aan bij DLR), dus die ga ik er zo even op zetten.
Ik heb er echter nu wel een probleem voor in de plaats gekregen: gisteren merkte mijn bijrijder op dat het opeens zo warm werd. En idd, beide kanten van de verwarming op 19,5 graden, die aan mijn kant stond koude lucht te blazen, en de bijrijderszijde was bloedheet. Pas na 2 graden terugdraaien ging deze kant ook koelen. Nadat de auto een tijdje stil had gestaan weer teruggezet op 19,5 graden, en na een kwartier begon het opnieuw. Morgen dus even langs de dealer.
Oh ja: zie niet veel verschil op navigatie, stem is ook hetzelfde gebleven (dame met prettige stem)
Verder is het hidden menu wel gebleven na deze updates.
Ah, die versie heb ik ook, dus vandaar dat ik de brief niet heb ontvangen.
navischerm.jpg
Inmiddels een aantal weken later moet ik helaas constateren dat het stuurprobleem nog niet is opgelost. Het lijkt nog steeds - na min ca 5 uur stil staan - af en toe alsof ik op rails rijd, en er opeens een beetje uitschiet. Hele kleine stuurbewegingen zijn dan niet vloeiend, maar met een schokje reactie op de kleine beweging. Als ik de auto daarna stil zet, contact uit en weer aan dan is het weg. Net winterbanden laten monteren, ze hebben er nog naar gekeken maar kunnen niets vinden. Het is shortlease dus ik laat het maar zo, over paar maanden weer een andere auto, maar echt betrouwbaar komt het niet over.
yeps, dat is de enige stand waarin het nog te rijden is, in de andere standen lijkt het stuur wel vast te staan..
Het niet goed reageren / sturen heb ik ook.
Je bent continu aan het corrigeren alsof de 0 stand van de stuurbekrachtiger er niet is.
Alleen is het altijd en niet weg als ik de auto eens opnieuw start.
Zal zsm eens bij de garage langsgaan begin me er nu toch wel aan te ergeren dat altijd maar corrigeren.
Eens kijken of ze het kunnen verhelpen.
Echter heb ik geen brief gehad betreffende een terugroep actie. Nu woon ik in Duitsland , maar dan zou dat toch ook daar moeten gebeuren ?
Als er nieuws is zal ik het wel even plaatsen.
mvg
Goedemiddag. Dat probleem met die middenstand in het stuur en dat vele corrigeren heb ik ook. Gekke is dat het van dag tot dag uitmaakt. Ik ben er goed zat van. Garage zegt dat het een bekend probleem is maar dat ze nog geen oplossing hebben. Software wijziging nog niet beschikbaar en stuurhuis vervangen blijkt ook de oplossing niet te zijn. Voel me gewoon niet veilig in auto. Das best lastig als je ca 60000 per jaar rijdt....
Ik ben bij een garage in Duitsland , echter hier zeggen ze het probleem niet te kennen.
Volgende week even afspraak maken , het is toch van de gekke dat een klasse auto als dit zo'n probleem heeft die zoals ik lees , slecht tot niet wordt opgelost.
Ik zal het nog even afwachten , misschien anders maar eens bij een andere instantie aan de bel trekken.
Ik herken jullie uitleg met betrekking tot het probleem van het sturen ook. Middenstand lijkt vast te staan, zodra je iets corrigeert lijkt het alsof hij losschiet en dan iets later weer vastgrijpt. Ik ben nog niet naar de dealer geweest met dit probleem, maar het lijkt dus een standaard euvel van de A6 4G ?
Vandaag met mijn A6 (c7) naar de dealer geweest voor probleem mbt uitlijning/stuurhuis..
De diagnose was idd een probleem met het stuurhuis en niet met de uitlijning van de banden.
Volgens dealer staat rond juni/juli een software matige update voor het stuurhuis opstapel, klanten van betreffende modellen worden dan via een terugroepactie opgeroepen.
Ik heb ook even contact opgenomen met mijn dealer, die gaf het volgende aan:
"Dit is bekend maar de Update zal er op zijn vroegst begin juli zijn."
Blij dat het bekend is nu, laten we allen hopen dat het ook meteen alles oplost na de update.
Ik heb voorlopig geen problemen met mijn wagen, maar zal als de update er is ,Zal ik deze ook wel ontvangen via de dealer.
Zou met de update de chip worden weggeschreven , of is dit een update in een andere module en niet in het motormanagement?
Mijn programma wordt sowieso wel gratis teruggezet door mijn tuner, maar is toch weer meer last dan je dan hebt.
Hier hetzelfde verhaal. Dinsdag krijg ik ook de software update (van 25-06-2013) voor het stuurhuis. @ketelapper, @mouse en @r.beniers ook maar ff checken bij de dealer voor de update zou ik zeggen.