Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 108

Onderwerp: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

  1. #21
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
    Carpediem, wat voor probleem had jij met de stuurbekrachtiging? Ik heb sinds vorige week bij de eerste 10 of 20 km na koud starten dat het net lijkt alsof er een "middelpunt" aanwezig is bij rechtdoor rijden, een stukje naar links of rechts sturen zorgt ervoor dat het net lijkt alsof het stuur iets doorschiet naar die kant. Moeilijk uit te leggen, maar het voelt niet betrouwbaar aan, net alsof er speling in het stuur zit, maar dan alleen in de middenstand (rechtdoor). Toevallig moet ik vandaag naar de garage voor de terugroepactie, ik zal het daar ook melden.
    Laat even weten wat daar uit komt, want ik vind het sturen af en toe ook wat zwaar en in de middenstand erg gevoelig (zowel op comfort, maar met name op dynamisch/auto)
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

  2. #22

    Standaard re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Voor zover ik weet niet, ik huur die auto's en neem ze dus met de opties die er op zitten, maar ik check wel altijd even op myaudi adhv het chassisnr. Volgens mij had die Q3 geen luchtvering, en de A6 ook niet, en heet het bij beide drive select.

  3. #23
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.622
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
    Voor zover ik weet niet, ik huur die auto's en neem ze dus met de opties die er op zitten, maar ik check wel altijd even op myaudi adhv het chassisnr. Volgens mij had die Q3 geen luchtvering, en de A6 ook niet, en heet het bij beide drive select.
    Bij mij was het als volgt: na 1200 km probleemloos naar Zuid Frankrijk gereden te hebben, de caravan afgekoppeld. Vervolgens toen de auto even weggezet moest worden stond er op het bis stuurinrichting defect, naar aanleiding van de vcds scan heeft de nederla dse dealer die doorgestuurd naar de fabriek die vervolgens een monteur met een stuurhuis heeft gestuurd. Bij de dealer dachten ze dat het het stuurwiel was, aangezien de foutcode daarin niet zat deze doorgestuurd naar eerder genoemde dealer en toen fabriek. Zit een compleet nieuw stuurhuis in en ook de software hiervan is opnieuw ingeladen, dit was een vd 2 updates die toen uitgevoerd zijn(andere was nav update). Het probleem was er dus niet van tevoren maar ineens waardoor er geen stuurbedrachting was.
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  4. #24

    Standaard re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    A6 teruggekregen van dealer, er zijn twee updates gedaan:
    1) navigatie update
    2) update mbt besturing
    Update 2 zou het probleem met sturen dat ik heb moeten oplossen werd mij gezegd. Ik heb daarna nog niet veel gereden, maar het lijkt verholpen. Morgen zit ik wat meer in de auto, eens kijken of het echt weg is. Verder ben ik mijn VCDS tweaks kwijt (iig needle sweep en achterlichten aan bij DLR), dus die ga ik er zo even op zetten.
    Ik heb er echter nu wel een probleem voor in de plaats gekregen: gisteren merkte mijn bijrijder op dat het opeens zo warm werd. En idd, beide kanten van de verwarming op 19,5 graden, die aan mijn kant stond koude lucht te blazen, en de bijrijderszijde was bloedheet. Pas na 2 graden terugdraaien ging deze kant ook koelen. Nadat de auto een tijdje stil had gestaan weer teruggezet op 19,5 graden, en na een kwartier begon het opnieuw. Morgen dus even langs de dealer.

    Oh ja: zie niet veel verschil op navigatie, stem is ook hetzelfde gebleven (dame met prettige stem)
    Verder is het hidden menu wel gebleven na deze updates.
    Laatst gewijzigd door elio; 23-09-12 om 14:02.

  5. #25
    PNieuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    309
    Kudos
    4
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audia6tdi Bekijk Berichten
    Bijlage 139518 Dit is de versie van de navi nu. Overigens nog steeds dezelfde vlaamse robotstem, dus niet zoals CarpeDiem aangeeft een verbetering op dat vlak.
    Ah, die versie heb ik ook, dus vandaar dat ik de brief niet heb ontvangen.

    navischerm.jpg
    A3 1.9 TDI
    A4 Avant 1.9 TDI
    A6 C6 Avant 2.0 TDI
    A6 C6 Allroad 3.0 TDI
    A6 C7 Avant 2.0 TDI + VAGcom


  6. #26

    Standaard re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Inmiddels een aantal weken later moet ik helaas constateren dat het stuurprobleem nog niet is opgelost. Het lijkt nog steeds - na min ca 5 uur stil staan - af en toe alsof ik op rails rijd, en er opeens een beetje uitschiet. Hele kleine stuurbewegingen zijn dan niet vloeiend, maar met een schokje reactie op de kleine beweging. Als ik de auto daarna stil zet, contact uit en weer aan dan is het weg. Net winterbanden laten monteren, ze hebben er nog naar gekeken maar kunnen niets vinden. Het is shortlease dus ik laat het maar zo, over paar maanden weer een andere auto, maar echt betrouwbaar komt het niet over.

  7. #27
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
    Inmiddels een aantal weken later moet ik helaas constateren dat het stuurprobleem nog niet is opgelost. Het lijkt nog steeds - na min ca 5 uur stil staan - af en toe alsof ik op rails rijd, en er opeens een beetje uitschiet. Hele kleine stuurbewegingen zijn dan niet vloeiend, maar met een schokje reactie op de kleine beweging. Als ik de auto daarna stil zet, contact uit en weer aan dan is het weg. Net winterbanden laten monteren, ze hebben er nog naar gekeken maar kunnen niets vinden. Het is shortlease dus ik laat het maar zo, over paar maanden weer een andere auto, maar echt betrouwbaar komt het niet over.
    Ik heb precies hetzelfde! Stuurt gewoon niet fijn, niet soepel. alsof ie na 2 cm uit de middenstand terugstuurt. Ik zoek een andere dealer voor een second opinion.
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

  8. Ad
  9. #28
    mouse's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    375
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Ook op comfort stand?

  10. #29
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    yeps, dat is de enige stand waarin het nog te rijden is, in de andere standen lijkt het stuur wel vast te staan..
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

  11. #30

    Standaard re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Als het probleem zich voordoet dan maakt het niet uit in welke stand drive select staat, maar je voelt het uiteraard iets meer bij bepaalde standen. Het gaat pas weg als ik de motor uitzet, en overnieuw start.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
    Inmiddels een aantal weken later moet ik helaas constateren dat het stuurprobleem nog niet is opgelost. Het lijkt nog steeds - na min ca 5 uur stil staan - af en toe alsof ik op rails rijd, en er opeens een beetje uitschiet. Hele kleine stuurbewegingen zijn dan niet vloeiend, maar met een schokje reactie op de kleine beweging. Als ik de auto daarna stil zet, contact uit en weer aan dan is het weg. Net winterbanden laten monteren, ze hebben er nog naar gekeken maar kunnen niets vinden. Het is shortlease dus ik laat het maar zo, over paar maanden weer een andere auto, maar echt betrouwbaar komt het niet over.

    Het niet goed reageren / sturen heb ik ook.
    Je bent continu aan het corrigeren alsof de 0 stand van de stuurbekrachtiger er niet is.
    Alleen is het altijd en niet weg als ik de auto eens opnieuw start.
    Zal zsm eens bij de garage langsgaan begin me er nu toch wel aan te ergeren dat altijd maar corrigeren.
    Eens kijken of ze het kunnen verhelpen.

    Echter heb ik geen brief gehad betreffende een terugroep actie. Nu woon ik in Duitsland , maar dan zou dat toch ook daar moeten gebeuren ?


    Als er nieuws is zal ik het wel even plaatsen.


    mvg
    Laatst gewijzigd door A6enm1800r; 20-01-13 om 22:49.

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Goedemiddag. Dat probleem met die middenstand in het stuur en dat vele corrigeren heb ik ook. Gekke is dat het van dag tot dag uitmaakt. Ik ben er goed zat van. Garage zegt dat het een bekend probleem is maar dat ze nog geen oplossing hebben. Software wijziging nog niet beschikbaar en stuurhuis vervangen blijkt ook de oplossing niet te zijn. Voel me gewoon niet veilig in auto. Das best lastig als je ca 60000 per jaar rijdt....
    Laatst gewijzigd door mahopo68; 21-04-13 om 14:21.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mahopo68 Bekijk Berichten
    Goedemiddag. Dat probleem met die middenstand in het stuur en dat vele corrigeren heb ik ook. Gekke is dat het van dag tot dag uitmaakt. Ik ben er goed zat van. Garage zegt dat het een bekend probleem is maar dat ze nog geen oplossing hebben. Software wijziging nog niet beschikbaar en stuurhuis vervangen blijkt ook de oplossing niet te zijn. Voel me gewoon niet veilig in auto. Das best lastig als je ca 60000 per jaar rijdt....


    Ik ben bij een garage in Duitsland , echter hier zeggen ze het probleem niet te kennen.
    Volgende week even afspraak maken , het is toch van de gekke dat een klasse auto als dit zo'n probleem heeft die zoals ik lees , slecht tot niet wordt opgelost.
    Ik zal het nog even afwachten , misschien anders maar eens bij een andere instantie aan de bel trekken.

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    6
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Ik herken jullie uitleg met betrekking tot het probleem van het sturen ook. Middenstand lijkt vast te staan, zodra je iets corrigeert lijkt het alsof hij losschiet en dan iets later weer vastgrijpt. Ik ben nog niet naar de dealer geweest met dit probleem, maar het lijkt dus een standaard euvel van de A6 4G ?

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Vandaag met mijn A6 (c7) naar de dealer geweest voor probleem mbt uitlijning/stuurhuis..
    De diagnose was idd een probleem met het stuurhuis en niet met de uitlijning van de banden.
    Volgens dealer staat rond juni/juli een software matige update voor het stuurhuis opstapel, klanten van betreffende modellen worden dan via een terugroepactie opgeroepen.
    2012 A6 2.0 TDI MT (177pk/380Nm), ProLine, Oolonggrijs, Pack Online, Ambiente verlichting, adaptive airsuspension en panoramadak

  17. #36

    Standaard re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Ik heb ook even contact opgenomen met mijn dealer, die gaf het volgende aan:

    "Dit is bekend maar de Update zal er op zijn vroegst begin juli zijn."

    Blij dat het bekend is nu, laten we allen hopen dat het ook meteen alles oplost na de update.

  18. #37
    darkmen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    170
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Ik heb voorlopig geen problemen met mijn wagen, maar zal als de update er is ,Zal ik deze ook wel ontvangen via de dealer.
    Zou met de update de chip worden weggeschreven , of is dit een update in een andere module en niet in het motormanagement?
    Mijn programma wordt sowieso wel gratis teruggezet door mijn tuner, maar is toch weer meer last dan je dan hebt.
    Laatst gewijzigd door darkmen; 03-05-13 om 22:12.

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Net gebeld door de dealer inzake de update, kan morgen terecht..
    2012 A6 2.0 TDI MT (177pk/380Nm), ProLine, Oolonggrijs, Pack Online, Ambiente verlichting, adaptive airsuspension en panoramadak

  20. #39
    darkmen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    170
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Vandaag ook mailtje gekregen , heb een afspraak gemaakt voor maandag, ging een dik halfuurtje duren zeiden ze.
    Heb persoonlijk precies niet zo veel last van de besturing maar wie weet rijd de a6 maandag nog veel beter :-)

  21. #40

    Standaard re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Hier hetzelfde verhaal. Dinsdag krijg ik ook de software update (van 25-06-2013) voor het stuurhuis. @ketelapper, @mouse en @r.beniers ook maar ff checken bij de dealer voor de update zou ik zeggen.
    » E-Tron Quattro Advanced ιι Pro Line S » A1 SB 1.4 TFSI S-Tronic ιι Pro Line S » OEM Ross-Tech VCDS »
    ————————————————————————

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •