Volgende maand, wordt mijn nieuwe a6 allroad biturbo geleverd, ben benieuwd. Is reeds besteld sinds begin januari.
Nog enkele weekjes geduld!!.
hoi, ik heb sinds december een A6 Avant Biturbo Quattro... zit nu aan 13000km... de wagen is al een weekje binnen geweest met een turbo probleem. ( iets wat ze nog niet kenden, en de herstelling is via Duitsland verlopen...)
spijtig is ook de respect van onze medemensen, kleine schade achteraan bumper.. lakschade... en deze week een enorme steenslag op de motorkap...
voor het overige ben ik zeer tevreden met de rijervaring, prestatie, en looks...
de wagen is niet full met alle snufjes die je kan klikken bij de dealer.... maar de opties die er zijn... mogen er zijn....is toch al duur genoeg...
luchtvering, sportdif, S line ( leder) , sportpack, Led koplampen, ect... uitbreiding airco, headup dis, line assiste, enz.. heb ik niet gekozen...
inzake Tuning lijkt me MTM de meest betrouwbare.. wel duur... maar er wordt en programma geschreven op uw eigen motor, dus niet een standaard bestand.. elke motor is uniek en hun lezen deze volledig uit en herschrijven dan de volledige programma van uw motor.
Verlaging met luchtveren zal ik laten uitvoeren van Van Den Akker in NL ( ook MTM verdeler)
met de Barracuda wheels zijn er toch wat probleempjes geweest, amper spel tussen remklauw en velg en spoorverbreders van 2cm rondom geplaatst.
dus deze velgen raad ik u niet aan voor een Biturbo ( remklauwen vooraan zijn een stuk groter dan bij een andere uitvoering)
enkele foto's : winteruitvoering en zomeruitvoering
IMG_3110.jpgIMG_4514.jpgIMG_4515.jpg
Grtz
ziet er heel mooi uit.... zeker in het wit...
Tja het respect van mensen.... mijne was 3 weken oud, is er een zatlap die gewoon efkes leuk zijn voet in de deur plaatst toen ik stapvoets voorbij reed.
Wat doe je er aan? Gewoon goed verzekeren hé
Doe jij die tuning van MTM?
IMG_4516.jpgIMG_4517.jpgIMG_4518.jpgPoisson,
graag deel ik dit met je mee.
MTM motor tuning kan je best na 2jaar doen, bij tuning vervalt uw garantie van fabriek ( dus ook turbo) en deze heb ik al stuk gehad na 2000km...
MTM Tuning = van 650 koppel naar 760 .. KW van 230 naar 269 en in PK zal dit van 313pk naar 365 pk gaan.. prijs 1991€ inc BTW en montage
wat ik wel ga doen is de verlaging van MTM
MTM verlagen luchtvering = 450€ inc btw en montage
spoorverbreders = 12mm voor en 20mm achter = 423,50€ inc btw en montage
vrijschakelen van dvd... doen VDA ook prijs niet gekend..
Mijn velgen met band en plaatsen spoorverbreders 20mm voor en achter = 3000€ inc btw en montage ( BEEK NL Jambrozik = super service en goede prijs!)
hopelijk heb je hier iets aan.... GRTZ
Ik vind het nog iets hebben, die zwarte velgen onder witte auto.
Mijn zomerbanden liggen er onder nu. 20" en ook de S-line verlaging, en vind hem nog enorm comfortabel rijden.
Stuur voelt wel iets zwaarder aan. Wat wel opviel is dat de snelheid op de teller, vergeleken met een digitale gps bijna niets meer scheelt met 20".
Deze week afspraak voor informatie over MTM
Tuning: de ZF8 bak wordt in verschillende configuraties door ZF geleverd. Ze gebruiken een modulair systeem, waardoor deze verschillende configuraties makkelijk te bouwen zijn. In de A6 BiTDi is deze naar mijn weten geoptimaliseerd voor een maximaal koppel van 700Nm. Daarom leverde PON ism ABT eerst een 'tuning-met-garantie' van 360pk en 700Nm. Inmiddels heeft PON overigens besloten de samenwerking met ABT te stoppen.
Kortom, pk's zijn geen probleem, maar ik zou terughoudend zijn met een koppel boven de 700Nm... Het is overigens lastig de juiste specs van de verschillende ZF8 varianten op internet te vinden. De A8 en Bentley maken óók gebruik van deze bak, maar dan een sterkere versie.
Een gouden raad van tante Kaat... Laat alles origineel of koop een R8, de biturbo is zo fantastisch dat je ggen koppel of vermogen mist.
We hebben de 2 in de familie, dus ik weet wat ik vertel.
A6 BT was getuned naar 370// 770 en nu weer terug naar origineel.
Je merkt weldegelijk verschil, de eerste dag, maar dan niet meer.
Een kennis met RS 4 die niet op een gekke manier start aan het stoplicht (met hoge toeren en doorslippende start) moet de duimen leggen voor een normale A6 BT-start in "S"-mode (zonder launch).
Waarom dan risico op verlies aan garantie lopen.
tuning is gebeurd.
MTM: 365pk / 760Mn
In het begin ondervond ik niet echt verschil.
Om gelijk een gek aan het rood licht te vertrekken, daar doe ik zelden aan mee. Geef mij maar gewoon een goeie herneming.
Wanneer auto nu in 'S' geplaatst wordt, komt hij redelijk nerveus. Gaat ook op een andere bepaalde manier lager in versnelling, moeilijk uit te leggen.
1 iets blijft beetje jammer: je gaat snel, heel snel, maar je voelt dat niet echt. Je wordt niet gelijk een gek in je zetel gedrukt. Maar als je dan naar je snelheid kijkt.... dan krijg je een ander beeld.
Ja, goed over nagedacht eigenlijk.
Maar ga er ook niet van uit dat ze de tiptronic standaard gaan belasten tot net op het randje.
Dat ze wel wat ruimte laten.
Als je nu natuurlijk constant gelijk een gek plank gas geeft vanuit stilstand... dan moet alles stuk.
Zoals ik eerder melde, mij gaat het meer voor de herneming, dan voor die sprints.
Denk dan ook dat bij herneming doorduwen, veel minder belasting komt op de triptronic.... denk ik
Via mtm is de motor eigenlijk niet gechipped. (ik ben geen experd, zeg enkel wat mij gezegd wordt)
De CPU (of zoiets) is niet opengemaakt, er is bij mtm een soort box gemaakt op chassisnr en die is tussen de motor geplaatst.
Er is niets aan een chip ge(her)programmeerd geweest. men kan dit er elk moment er terug van tussen halen zonder sporen na te laten.
en heb ook een verzekering voor 2 jaar erbij genomen.