1-2 uur bestaat niet! Alleen de ECU verwijderen en open maken duurt al zeker een uur..
Eind deze maand krijg ik mijn nieuwe S6 en wil deze graag laten chippen. Nu heb ik al verschillende tuners op internet gevonden waaronder BR-Performance, ABT, MTM, JB, Ziptuning etc.etc.. Wie kan mij een goed advies geven waar ik dit het beste kan laten doen want het moet goed gebeuren. Heb laatst nog contact gehad met BR en die is +/- 6 tot 9 uur bezig met de auto terwijl Ziptuning binnen 1-2 uur klaar is. Ook merk ik op dat BR hogere spec's opgeeft dan Zip. Ook na controle van de BR site kom ik geen S6 van 2013 tegen waarvan ik dan denk dat ze het gewoon proberen zonder enige referentie. Zoals jullie begrijpen wil ik met deze machine geen risico lopen dat er spontaan lampjes gaan branden of dat de motor slecht loopt. Wat is jullie advies?
1-2 uur bestaat niet! Alleen de ECU verwijderen en open maken duurt al zeker een uur..
Hallo Leon, Zie offerte van ZIP
Geachte heer Jonk,
Auto's hoeven tegenwoordig niet meer ingereden te worden, wij passen dan ook veel auto's voor dealers af-farbiek aan.
Updates komen van het motormanagement komen slechts sporadisch voor, de meeste updates overschrijven niet de software van het motormanagement. Mocht er update voor het motormanagement moet deze zeker uitgevoerd worden, wij maken dan een nieuwe programmering voor uw auto. In dit geval betaalt slechts het arbeidsloon.
Vermogenruns vindt u op ons Youtube channel!
Wat mag u verwachten van ZIPtuning met echte motorgarantie?
Na de ZIPtuning beschikt uw motor over meer pk’s en meer draaimoment, ook wel koppel genoemd. U merkt dat meteen bij het verlaten van onze werkplaats in Utrecht. Meer koppel betekent een hoger rendement en soepeler rijden in het dagelijks verkeer (lager brandstof verbruik). Onze tuning is ontwikkeld op onze AWD Superflow vermogentestbank met specialistische diagnose apparatuur. Elke tuning die wij bieden is voor dagelijks gebruik. Wij blijven met onze aanpassingen ruim binnen de marges van wat de standaard onderdelen van uw auto kunnen verduren. Dit geldt ook voor een automatische versnellingsbak.
De prestaties na tuning!
Voor uw S6 4.0 TFSI 420 pk C8 (2011->) hebben wij een uitvoerig geteste tuning ontwikkeld.
Met de ZIPtuning aanpassing stijgt het vermogen van 420 pk naar 470 pk.
Het draaimoment/koppel stijgt van 550 Nm naar ruim 650 Nm.
Deze verschillen zijn zeer goed voelbaar.
U kunt met een efficiënte rijstijl 2% tot 8% op uw brandstofkosten besparen.
De Ziptuning uniek gemeten acceleratietijd van 0 naar 100 km/uur na tuning is 4 seconde. Origineel was de acceleratietijd ongeveer 4.6 seconde.
In de tussenacceleratie van 80 naar 120 km/uur zal de verbetering ook groot zijn, u merkt een duidelijk verschil.
De topsnelheid stijgt van 250km/uur naar 285 km/uur.
Rijervaringen van onze klanten > Lees meer dan 1600 rijervaringen!
Hoe bereiken we deze prestaties?
De werking van een verbrandingsmotor is afhankelijk van 3 factoren, namelijk: brandstof, zuurstof en ontsteking. Het motormanagement bepaald de verhoudingen tussen deze factoren. We kunnen het motormanagement dusdanig beïnvloeden dat het verbrandingsproces nog beter wordt en dat uw motor efficiënter gaat draaien. Tijdens al onze werkzaamheden respecteren we altijd de capaciteiten van al uw standaard onderdelen.
Hoe lang duren de werkzaamheden?
De werkzaamheden voor deze tuning duren gemiddeld ongeveer 2 uur. U kunt hier ter plaatse op wachten. Wij beschikken over een wachtzaal met tv, internet, koffiecorner, krant, magazines etc.
Hoe spreekt u af?
U kunt het beste van te voren een afspraak maken, dan kunnen we voorbereidende werkzaamheden verrichten en reserveren we tijd voor u vrij. U kunt een afspraak maken per telefoon, per e-mail of op locatie bij één van onze vestigingen. U kunt na het maken van een afspraak meestal binnen 2 dagen terecht. Openingstijden zijn van maandag t/m zaterdag, van 9 tot 18 uur.
Prijs incl. BTW
Deze tuning biedt ZIPtuning u aan voor Euro 995 inclusief BTW + 60,- euro installatie kosten
En deze offerte is van BR:
Dag Hugo,
Alvast proficiat met je nieuwe S6, zeer knappe wagen.
De gegevens op onze site kloppen inderdaad, met een individuele herprogrammatie van het motormanagement systeem op de vermogenstestbank, brengen wij jouw 4.0 TFSI naar ca 540pk en 680Nm.
Onnodig te zeggen dat de toch wel zware S6, meteen nog een heel stuk vlotter en sneller wordt na deze ingreep.
Het afstellen zelf neemt 6-9 uur in beslag op de vermogenstestbank en kost slechts 1590 euro.
Omdat het zeer druk is bij ons momenteel, vragen we om ca 3 weken op voorhand afspraak te maken.
We raden wel aan de wagen een ca 3000km in te rijden ( eerste 1000km rustig rijden ) alvorens te herprogrammeren.
Indien je nog vragen hebt, geef gerust een seintje
groetjes
Bruno
Naast dit;
hoor ik over het algemeen geen al te beste verhalen over ziptuning ...
steek je licht 'ns op bij Hartog Tuning of JD-engineering, dat zijn de beste van NL.
Wel rekening mee houden dat dit nog een relatief nieuw model is, waar waarschijnlijk bij de meesten nog geen ervaring mee is.
Even contact opnemen met JD in Lochem, Hartog in Alkmaar of MRC Tuning in Banbury (UK).
Zo uit mijn hoofd zouden dit de 3 enige zijn waar ik een auto aan zou toevertrouwen....
Zip al helemaal overslaan, ABT en MTM zijn veel te duur voor wat ze leveren.
BR Performance zegt mij zo niks.
ZIP zou ik van wegblijven - @Huugie: als jij die twee mails leest, welke komt over als een reclame mail, en welke als zijnde geschreven door een persoon die leuk vindt wat-ie doet?
Tussen die twee zou ik kiezen voor BR performance. Tijd is realistischer, toon van schrijven geloofwaardiger, en persoonlijker.
Wat ZIP tuning doet is geen tuning, ze trappen er een standaard programma in die 1x is ontwikkeld en kijken nergens naar ik zou die jongens de auto voor geen goud toevertrouwen. Inderdaad JD, Hartog, en BR daar zou ik wel heen willen gaan (wordt bij mij al snel Hartog is nml 5km hier vandaan).
Verder plezier van de aankoop en geniet ervan...
Hoor ook eens bij Dvx Performance , is misschien nog niet zo bekend, maar al heel veel goed werk van gezien, en gaat nog een bekende naam worden onder tuners.
Ik dacht zelfs dat hij met Mrc samenwerkt, maar dit weet ik niet 100%
En nee heb geen aandelen bij die mens ;-)
+10 Dat is ook een van de hoofdredenen waarom ik het niet zou doen, en al zeker niet omdat deze waarschijnlijk al genoeg pk s heeft, die je hier in het land nooit gebruiken kunt naar mijn idee.
Zou wel een willen weten hoe oud topic starter is?
Partner hier kwam laatst ook met een voorstel Jan we gaan je een S8 bestellen, ik weet hoe oud ik ben en ben er dus naar mijn idee te oud voor, en al helemaal voor een nieuwe auto heb er twee gehad splinternieuw ik had nog geen minuut nachtrust meer, alles wat ik hoorde en ik stond aan de venster.
En dat is al wat jaartjes geleden ik denk dat het heden nog veel erger is als toen, of ik lees gestolen of ik lees ander slecht nieuws, dus daarvoor voor mij nooit meer.
Zoals je zelf al aangeeft wil je met zo'n prachtige machine geen risico's lopen. Daarom zou ik me eerst maar goed informeren betreffende je fabrieksgaranties.
Audi is gestopt met garantie honoreren op ABT tuning voor zover ik heb begrepen, dus ik neem aan dat ze de garantie via andere tuners al helemaal niet meer zullen ondersteunen. Nu heb ik er (nog) geen ervaring mee, maar ik zou me kunnen voorstellen dat mocht er ergens iets fout gaan, bijvoorbeeld je remmen of ophanging, dat Audi een goed houvast heeft om zichzelf vrij te pleiten van alles omdat je gechipt bent.
Aangenomen dat je deze privé aanschaft, rij dat ding lekker in en zing je fabrieksgarantie uit, of dan in ieder geval minimaal het eerste jaar mochten er wat "kinderziektes" in zitten. Donder er daarna dan nog maar 10K aan tuning, ophanging en foefjes in, spuit er een nieuw kleurtje op, knal er een RS interieur wat mij betreft en je hebt het gevoel dat je weer in een nieuwe bak rondrijdt
Wat je ook doet, je hebt een prachtbak kerel! Geniet ervan!