Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: stuk per stuk A8

  1. #1

    Standaard stuk per stuk A8

    Hallo,


    ik verneem net dat de mazoutpomp van mijn audi a8 wellicht vervangen moet worden.
    Qua kostprijs zou dit (incl. werkuren) rond de 2.500 EUR uitkomen.

    Betreft hier een Audi A8 uit 2000, 2.5 TDI tiptronic Quattro

    Gezien de wagen reeds +200K op de teller heeft, adviseert garagist om deze kosten niet meer te doen en de wagen weg te doen.
    Nu denk ik dat de wagen veel meer gaat opbrengen als ik de stukken apart zou verkopen; wat denken jullie? Heb eens snel opgezocht, enkel de bumper zou al +1.500 EUR opbrengen, terwijl de wagen in geheel misschien max rond de 4000 EUR(???) kunnen weggaan?

    Probleempje... dan moet wel een plek vinden om de wagen zolang te stockeren....

    Tips, advies, ... steeds welkom, zit momenteel met de handen in het haar...


    Dank alvast.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    391
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: stuk per stuk A8

    Hallo..

    Rondje ebay geeft dit als resultaat
    http://www.ebay.de/itm/Einspritzpump...item234f9255f0

    Lijkt mij stug dat je dan niet voor minder dan de helft van offerte van de garagist klaar bent..

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    391
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: stuk per stuk A8

    http://www.ebay.de/itm/0470506016-EI...item19ff4a8c39
    €650,- revisie van je eigen pomp.

    slopen is zo drastisch he

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.890
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: stuk per stuk A8

    Strikt genomen zijn topics als deze hier niet toegestaan omdat ze vaak niet meer blijken dan een poging om te verkopen zonder te betalen voor een advertentie op dit forum. Zodra dan ook blijkt dat er hier wordt gehandeld in auto's of in onderdelen, gaat dit topic meteen weg.

    Lees ook even de forumreglementen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard Re: stuk per stuk A8

    200K km voor een 15 jaar oude A8 diesel? Ik geloof er niets van.

    Maar goed, al met al ben je toch €1,5K kwijt aan zoiets, €700 pomp + €700 distributie als je pech hebt (strikt genomen hoeft deze NIET los volgens mij!).

    Enne, 1500 euro ga je never nooit niet vangen voor de bumper, ik denk dat je blij mag zijn met €250. Voor €2500 koop je een complete A8 D2 uit 1999-2000 met een 4.2 V8 erin; dan ga je echt geen 1500 euro neerleggen voor alleen een bumper.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option


  6. #6

    Standaard Re: stuk per stuk A8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pekelo Bekijk Berichten
    Hallo..

    Rondje ebay geeft dit als resultaat
    http://www.ebay.de/itm/Einspritzpump...item234f9255f0

    Lijkt mij stug dat je dan niet voor minder dan de helft van offerte van de garagist klaar bent..
    OK, goed en wel, maar ...

    als ik bij eender welke garagist zou aankloppen met zoiets onder mijn arm, zal de garagist dit toch niet OK vinden. Want als zo kan hij niet bestellen met een % daarop. Ze zeggen altijd dat ze met eigen bestellingen/onderdelen werken.

    Ik denk dat zulke oplossingen eerder zijn voor diegenen die zelf de wagen uit elkaar kunnen halen en terug opbouwen, of je moet al een 'nonkel' garagist hebben...Niet?

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    391
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: stuk per stuk A8

    Misschien in B, maar in NL zijn er genoeg "garagisten" waar je terecht kan met eigen bestelde onderdelen.
    garagist is dan misschien een te groot woord, maar het werk wat zij leveren kan de toets der kritiek ruimschoots doorstaan.

    Geen buitenlander in de buurt ?

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: stuk per stuk A8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pekelo Bekijk Berichten
    Misschien in B, maar in NL zijn er genoeg "garagisten" waar je terecht kan met eigen bestelde onderdelen.
    garagist is dan misschien een te groot woord, maar het werk wat zij leveren kan de toets der kritiek ruimschoots doorstaan.

    Geen buitenlander in de buurt ?
    Inderdaad, in B zijn ze daar minder flexibel in (ik blijf beleefd). Bij de meesten kan je zelfs geen info/prijsindicatie krijgen via telefoon. Je moet altijd auto binnenbrengen en moeten ze eerst een half uur op staan kijken. In NL vind ik ze op dat vlakker veel menselijker en bovendien zitten ze niet ver naast van wat ze aan de telefoon denken/zeggen.

    Heb je adressen waar ik terecht kan misschien?

  10. #9

    Standaard Re: stuk per stuk A8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    200K km voor een 15 jaar oude A8 diesel? Ik geloof er niets van.

    Maar goed, al met al ben je toch €1,5K kwijt aan zoiets, €700 pomp + €700 distributie als je pech hebt (strikt genomen hoeft deze NIET los volgens mij!).

    Enne, 1500 euro ga je never nooit niet vangen voor de bumper, ik denk dat je blij mag zijn met €250. Voor €2500 koop je een complete A8 D2 uit 1999-2000 met een 4.2 V8 erin; dan ga je echt geen 1500 euro neerleggen voor alleen een bumper.
    Ik heb de wagen zo'n 8 jaar geleden gekocht op 180K -met carpass en al. In principe kunnen ze daarmee niet knoeien- maar je weet nooit natuurlijk.
    KM daarna is in elk geval 100% correct, heb er enkel zelf mee gereden en rij er niet elk dag/week mee. Als ik gemiddeld per maand aan 150-200 km kom is dat al veel.
    Maar ja, dus terzijde even...

  11. #10

    Standaard Re: stuk per stuk A8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IMOLIVE Bekijk Berichten
    Ik heb de wagen zo'n 8 jaar geleden gekocht op 180K -met carpass en al. In principe kunnen ze daarmee niet knoeien- maar je weet nooit natuurlijk.
    KM daarna is in elk geval 100% correct, heb er enkel zelf mee gereden en rij er niet elk dag/week mee. Als ik gemiddeld per maand aan 150-200 km kom is dat al veel.
    Maar ja, dus terzijde even...
    Dan zou ik echt a la minute een S8 halen, véél meer pret dan een 2.5 TDI... maar, dat terzijde .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.890
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: stuk per stuk A8

    In België koop je een diesel niet alleen als kilometervreter.

    Neem eens contact op met Coen Donkers in Veghel, Nederland. De afstand waard.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •