Hallo..
Rondje ebay geeft dit als resultaat
http://www.ebay.de/itm/Einspritzpump...item234f9255f0
Lijkt mij stug dat je dan niet voor minder dan de helft van offerte van de garagist klaar bent..
Hallo,
ik verneem net dat de mazoutpomp van mijn audi a8 wellicht vervangen moet worden.
Qua kostprijs zou dit (incl. werkuren) rond de 2.500 EUR uitkomen.
Betreft hier een Audi A8 uit 2000, 2.5 TDI tiptronic Quattro
Gezien de wagen reeds +200K op de teller heeft, adviseert garagist om deze kosten niet meer te doen en de wagen weg te doen.
Nu denk ik dat de wagen veel meer gaat opbrengen als ik de stukken apart zou verkopen; wat denken jullie? Heb eens snel opgezocht, enkel de bumper zou al +1.500 EUR opbrengen, terwijl de wagen in geheel misschien max rond de 4000 EUR(???) kunnen weggaan?
Probleempje... dan moet wel een plek vinden om de wagen zolang te stockeren....
Tips, advies, ... steeds welkom, zit momenteel met de handen in het haar...
Dank alvast.
Hallo..
Rondje ebay geeft dit als resultaat
http://www.ebay.de/itm/Einspritzpump...item234f9255f0
Lijkt mij stug dat je dan niet voor minder dan de helft van offerte van de garagist klaar bent..
http://www.ebay.de/itm/0470506016-EI...item19ff4a8c39
€650,- revisie van je eigen pomp.
slopen is zo drastisch he
Strikt genomen zijn topics als deze hier niet toegestaan omdat ze vaak niet meer blijken dan een poging om te verkopen zonder te betalen voor een advertentie op dit forum. Zodra dan ook blijkt dat er hier wordt gehandeld in auto's of in onderdelen, gaat dit topic meteen weg.
Lees ook even de forumreglementen.
200K km voor een 15 jaar oude A8 diesel? Ik geloof er niets van.
Maar goed, al met al ben je toch €1,5K kwijt aan zoiets, €700 pomp + €700 distributie als je pech hebt (strikt genomen hoeft deze NIET los volgens mij!).
Enne, 1500 euro ga je never nooit niet vangen voor de bumper, ik denk dat je blij mag zijn met €250. Voor €2500 koop je een complete A8 D2 uit 1999-2000 met een 4.2 V8 erin; dan ga je echt geen 1500 euro neerleggen voor alleen een bumper.
OK, goed en wel, maar ...
als ik bij eender welke garagist zou aankloppen met zoiets onder mijn arm, zal de garagist dit toch niet OK vinden. Want als zo kan hij niet bestellen met een % daarop. Ze zeggen altijd dat ze met eigen bestellingen/onderdelen werken.
Ik denk dat zulke oplossingen eerder zijn voor diegenen die zelf de wagen uit elkaar kunnen halen en terug opbouwen, of je moet al een 'nonkel' garagist hebben...Niet?
Inderdaad, in B zijn ze daar minder flexibel in (ik blijf beleefd). Bij de meesten kan je zelfs geen info/prijsindicatie krijgen via telefoon. Je moet altijd auto binnenbrengen en moeten ze eerst een half uur op staan kijken. In NL vind ik ze op dat vlakker veel menselijker en bovendien zitten ze niet ver naast van wat ze aan de telefoon denken/zeggen.
Heb je adressen waar ik terecht kan misschien?
Ik heb de wagen zo'n 8 jaar geleden gekocht op 180K -met carpass en al. In principe kunnen ze daarmee niet knoeien- maar je weet nooit natuurlijk.
KM daarna is in elk geval 100% correct, heb er enkel zelf mee gereden en rij er niet elk dag/week mee. Als ik gemiddeld per maand aan 150-200 km kom is dat al veel.
Maar ja, dus terzijde even...