Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: Audi A8 gekocht... met paar dingetjes

  1. #1

    Question Audi A8 gekocht... met paar dingetjes

    Hallo

    Ik heb een 1995 audi A8 4.2 liter V8 gekocht. Deze ga ik zakelijk rijden.
    Het is een ongelooflijk monster: Groot, snel, stil, echt verwennerij.

    Maar:
    Er zijn wat kleine zaakjes die moeten worden gedaan. Ik vind het overdreven om daarvoor naar de dealer te gaan, wellicht kunnen jullie helpen.
    De eerste vraag: Waar kom je aan onderdelen. PON vind een auto van een jaar of 4 al aan vervanging toe, een auto van 15 jaar oud hebben ze steeds meer onderdelen niet op voorraad merk ik. Weten jullie een alternatief?

    Dan de 'probleempjes'
    - Als ik de spiegels in de parkeerstand zet, klappen ze netjes in. Als ik ze weer op de gewone stand zet stopt de linker spiegel niet maar deze klapt dus verder terug als de stand waarop hij hoort. Weet iemand hoe de spiegel weet waar deze moet stoppen?
    - Als de auto uit staat hoor ik getik uit de middenconsole. Het lijkt op een soort knipperlicht relais dat ergens achter de asbak vandaan komt. Hoort dit?
    - De cruise controle werkt niet. Ik heb gemerkt dat die wel nodig is aangezien je in staat bent uit te stappen terwijl je 50 rijdt (je hebt dan wel het gevoel alsof je stil staat). Dit is volgens mij een bekende kwaal. Aangezien het een kwaal is, gaat dan ook altijd hetzelfde stuk of heb je meerdere opties....
    - Er zat maar 1 sleutel bij de auto en hiervan was de transponder niet goed. Ik heb nieuwe sleutels besteld, maar PON heeft alleen nog deze sleutels met een lampje, zonder IR zender etc. Met andere woorden: Ik moet de sleutel in de auto doen om hem te openen en het stuk met het stoelgeheugen per sleutel werkt niet. Weet iemand of er ook losse IR zenders te koop zijn die met een A8 werken? Zoiets als dit: http://www.trigger-shop.nl/data/arti...ages/b_697.jpg (maar dat is dan geen zender maar een camera.)

    Alvast dank!!
    Laatst gewijzigd door theiz; 20-08-10 om 10:37.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A8 gekocht... met paar dingetjes

    Onderdelen vind je onder andere bij Coen Donkers in Veghel.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Audi A8 gekocht... met paar dingetjes

    Toch redelijk wat achterstallig onderhoud tegengekomen. Gaat in 2 beurten worden weggewerkt.
    Eerste beurt, kleine zaakjes:
    - Linker spiegel zit speling in de montageplaat. Nieuwe montageplaat (duur!!)
    - Contactslot electradeel. Hierdoor schiet hij na starten niet terug naar contactstand en werkt het display tussen de meters niet. Gaat worden vervangen (goedkoop onderdeel)
    - Rempedaalschakelaars. Hierdoor werkt oa cruise niet. (goedkoop onderdeel)
    - Linker sproeier ruit. Geen idee wat hiermee aan de hand is.
    Tweede beurt:
    - Klepdekselpakkingen
    - Nokkenaskeerringen
    - Carterontluchting
    - Vacuumslangen
    - Distributie.

    Ik denk en hoop dat ik daarmee weer bij ben met onderhoud en de gekke dingen even weg zullen blijven. Ben benieuwd, ben wel aardig van mijn auto gaan houden inmiddels : )

  4. #4

    Standaard Re: Audi A8 gekocht... met paar dingetjes

    Hoe is het met je sleutelprobleem afgelopen. Ik heb nog 1 werkende sleutel en wil er graag 2.

  5. #5
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Audi A8 gekocht... met paar dingetjes

    @ Theiz: pas op met de rempedaalschakelaar; hoe kom je daar bij? Gaat je remlicht nog wel aan? Zo ja, dan heb je vermoedelijk last van het alom bekende 'tiptronic' probleem. Veel VAGCOM's en andere uitleesapparatuur registreren een foutcode op de rempedaalschakelaar, onterecht. Even de rem intrappen vlak voor het uitlezen (op contact, rem erop, uitlezen) voorkomt dit. Check dat dus even 3x voor je lukraak dat ding gaat vervangen, en er nog niks verandert.

    AFAIK: als je remlichten branden, is de schakelaar goed.


  6. #6
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Audi A8 gekocht... met paar dingetjes

    muizinissen, ik denk dat ie hem allang vervangen heeft na ruim twee maanden.

  7. #7
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Audi A8 gekocht... met paar dingetjes

    Vast, maar dan nog is het een known-issue. Mocht-ie nog altijd die melding hebben, dan weet-ie nu waarom . En, hij had het over 2 beurten, wellicht dat nu voorkomen wordt dat-ie een tweede keer eronderuit gaat.

  8. Ad
  9. #8
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A8 gekocht... met paar dingetjes

    Heeft deze geen losse schakelaars voor de cruisecontrol dan ??
    Geen vacuumsysteem ??
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A8 gekocht... met paar dingetjes

    Nee, dat hoeft niet meer bij modernere auto's.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Standaard Re: Audi A8 gekocht... met paar dingetjes

    a8 D2 heeft dezelfde cruisecontrol als een audi 80 nog... tenminste, de prefacelift wel, en dit is een 95'er, dus pfl
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A8 gekocht... met paar dingetjes

    Geen drive by wire?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12

    Standaard Re: Audi A8 gekocht... met paar dingetjes

    Sorry, even geleden dat ik op het forum keek. Mijn A8 heeft cruise die werkt met het vacuumsysteem. Alle vacuumslangen zijn vervangen, daarna werkte hij 2 dagen, nu niet meer. Remlichtschakelaar is vervangen, al eerder overigens.
    De cruise werkt nog niet. Geen drive by wire overigens.
    De injectoren zijn ook aangesloten op het vacuüm systeem volgens mij.
    Volgende stap voor de cruise zal zijn om de handle op het stuur te vervangen, gaan we wel een keer laten doen, volgend fiscale boekjaar ofzo. Voorlopig even genoeg kosten gehad zo, en er komt wellicht nog wat.
    Laatst gewijzigd door theiz; 20-12-10 om 23:33.

  14. #13
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A8 gekocht... met paar dingetjes

    Als het nog het ouderwetse vacuum is, vervang dan de pedaalschakelaars eens.
    Dat zijn andere als die van het remlicht. (tenminste bij mij)
    Mijn cruizecontrol heb ik 2ehands ingebouwd uit een sloper. Viermaal adviseerde me om al het vacuumspul te vervangen.
    Stug eigenwijs en niet gedaan.
    Bij mij zakte vervolgens de snelheid terug als ik het cc inschakelde.
    Achteraf de slangen en schakelaars vervangen.
    Op de pedalen zit een schakelaartje die het vacuum laat schieten als je de rem of koppeling intrapt.
    Deze ( kunnen ) gaan lekken.
    Ze kosten, zeker voor audi-begrippen, geen reet. Iets van 10 of 13 euro.
    Viel me mee voor een switch die vacuum vasthoud, en ook nog een electries schakelingetje intern heeft (gaat ook een stekker op).

    Je kan, om te testen, ze ook even loshalen en goed afdchten en dan gaan testrijden.
    Let er dan wel op dat je cc niet meer uitgaat bij het remmen, en dat je het dus handmatig uit moet zetten ! ! !

    Als je de remlicht schakelaar hebt vervangen, had je dus de verkeerde te pakken.

    Je kan ook eens goed luisteren. Als je het cc aanzet kan je (soms) wle eens iets horen klikken achter je dash. Das de stuurunit. Deze kan stuk zijn. Ik verdcht deze eerst ook, maar hoorde hem zachtjes "klikken".
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  15. #14

    Standaard Re: Audi A8 gekocht... met paar dingetjes

    @monzadriver
    Als ik je reactie goed begrijp is het zo dat als je de CC aanzet en je hoort wat klikken waarschijnlijk de stuurhandel niet stuk is?

  16. #15
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.245
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi A8 gekocht... met paar dingetjes

    De spiegels klappen heen en terug en stoppen op kleine schakelaartjes die in de spiegelvoet zitten, waarschijnlijk is er daar 1 van defect als hij verder gaat. los vervangen gaat niet heb ik begrepen dus word een andere spiegelvoet van de sloop/ebay enz.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  17. #16
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A8 gekocht... met paar dingetjes

    @Theiz: inderdaad, dat is denk ik zo.
    Ik durf daar geen garantie op te geven, maar het "klikken" duid erop dat er geschakeld word.
    Let wel: je moet iets in het dash ofzo horen klikken, niet het knopje op het hendel uiteraard.

    Hoor je dat klikken, dan weet je dat je schakelaar contact maakt, en dat de computer in / achter je dash waarschijnlijk werkt.
    In dat geval moet je het vacuumsysteem gaan chekken
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •