Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 77

Onderwerp: motortuning

  1. #1

    Standaard motortuning

    ik heb een 180pk a8, 2.5tdi v6 quattro tiptronic, dewelke ik graag zou willen laten tunen (motor).
    Heb 2 sites gevonden:
    atm-chiptuning: 180pk >> 208pk, NM370 >> NM415
    ziptuning: 180pk >> 210pk, NM370 >> NM420

    Verder staat op de site Ziptuning dat de topsnelheid zou stijgen en het verbruik zou dalen.

    Heeft hiermee iemand reeds ervaring? Is dit af te raden of aan te raden? Is het verschil werkelijk de nogal hoge prijs (tegen de 600EUR) het waard?

    thx!

  2. #2
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: motortuning

    Zoek maar eens op ziptuning op dit forum...
    En iedereen kan je hier Hartog Tuning (huistuner) aanraden. Anders is JD een optie.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  3. #3
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.788
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: motortuning

    Ik zou het niet voor dat bedrag doen en ook niet bij hen. ATM ken ik niet. Voor € 225,- heb ik vorig jaar Tunex een tuning laten uitvoeren en die beloofde ook die genoemde cijfers. Paar maanden geleden bleek bij Hartog op de Gtech er slechts 194 Pk gerealiseerd te zijn. Topsnelheid was hoger, ja, verbruik niet lager. Via Hartog nu 204 pk koppel 428Nm. In verbruik merk ik niets maar die enorme duw bij 2000rpm is nu weg en de koppelkromme is vlak. Voelt vlakker, veel beter
    Laatst gewijzigd door Golfer; 07-09-10 om 09:01.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  4. #4
    Hansyii
    Guest

    Standaard Re: motortuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theeuwke Bekijk Berichten
    Zoek maar eens op ziptuning op dit forum...
    En iedereen kan je hier Hartog Tuning (huistuner) aanraden. Anders is JD een optie.
    Wat is in vredesnaam een huistuner?

    En hoe ik denk over Hartog valt hier terug te lezen.
    http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...1-pk-a4-6.html

    Weet dus nog geen eens dat de werking van zijn Gtech meter gebaseerd is op de 2e Wet van Newton.

    Hier wat meer info
    http://www.audiforum.nl/forum/algeme...tml#post980063
    Laatst gewijzigd door Hansyii; 10-09-10 om 16:08.

  5. #5

    Standaard Re: motortuning

    @ Hans

    Als ik zo die (hele) discussie lees...
    Ben benieuwd hoeveel auto's jij in de praktijk getuned, gekeurd, gerepareerd en in onderhoud hebt.


  6. #6
    Hansyii
    Guest

    Standaard Re: motortuning

    @Esvier

    Je vraag is, denk ik, weinig relevant.

    Het is bijzonder prettig, als er een bepaald bijgeluid uit mijn motor komt, de monteur dit kan lokaliseren en repareren. En als hij dit vakkundig oplost, niets dan lof.
    Ga met deze monteur echter niet praten over mechanica (en een onderdeel daarvan: de dynamica). Daar weet hij weinig van.

    Er zijn in NL, denk ik, wel meer bedrijven als ZIP-tuning.
    In Duitsland stikt het van deze bedrijven.
    Zeer veel mensen zijn tevreden over de tuning van deze bedrijven. Is dat omdat ze toch een goed produkt in de markt zetten?
    Nee, dit heeft alles te maken met de onkunde van de klant, die o.a. ook niets weet van mechanica.
    De klant constateert alleen dat de auto sneller is geworden en heeft een wow –gevoel.

    In dit rijtje plaats ik ook Hartog. Hij weet blijkbaar een aantal parameters in het motormanagement te vinden, van mechanica weet hij niets.

    En dat is wel essentieel om het verschil te kunnen weten tussen koppel en vermogen. En om in staat te zijn een motor zo te tunen naar de wensen van de klant.
    Ervaringen gelezen van klanten bij JD en Wetterauer, dat dit inderdaad gebeurt.

    Als jouw 2.0 TFSI wordt getuned van 211 Pk / 350 Nm naar 275 Pk / 390 Nm, dan zal je eerste reactie zeer positief zijn na de tuning. Het eerder genoemde wow-gevoel, onafhankelijk wie jouw auto heeft getuned.

    Als je echter de mogelijkheid hebt van tuning op maat, waar moet je dan voor kiezen?
    Meer vermogen en meer koppel? Meer koppel en een beetje meer vermogen? Of net andersom?
    Is deze keuze afhankelijk van rijstijl of andere factoren?

    En dat heeft alles te maken met kennis van de mechanika.
    Laatst gewijzigd door Hansyii; 10-09-10 om 20:12.

  7. #7

    Standaard Re: motortuning

    blijkbaar heb ik een gevoelig onderwerp aangekaart.

    Maar uiteindelijk, als ik zo diagonaal door de vele reacties ivm motortuning lees, dan denk ik dat het best is dat je HELEMAAL NIET laat prutsen aan de originele motorstand van de wagen.
    Niet alleen worden de beloofde pk's ed. in werkelijkheid nooit gehaald, maar als klant heb je uiteraard geen zicht op wat er nu juist verbeterd is aan het management van uw motor.
    En volgens velen zijn de afgeleverde rapporten (lees verbeteringen) die door de tuners worden meegegeven niet altijd even betrouwbaar. Bedrog of onkunde? Dit laat ik in het midden...
    Laatst gewijzigd door QUATTRONN; 11-09-10 om 12:31.

  8. Ad
  9. #8
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard Re: motortuning

    nee hoor, hansyii is de forumidioot. Daar moet je geen aandacht aanbesteden. We hebben een negeerknop op het forum, dan hoef je zijn onzin nooit meer te lezen..
    advies ga naar Hartog die hebben verstand van zaken.
    Audi A2 1.4 aua

  10. #9

    Standaard Re: motortuning

    Er staat hier inmiddels zoveel goeds op het forum over Hartog (begrijp me goed, ik ken die hele man niet) dat het me sterk lijkt dat die man zijn vak niet goed verstaat...
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  11. #10
    Hansyii
    Guest

    Standaard Re: motortuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davitamontje Bekijk Berichten
    Er staat hier inmiddels zoveel goeds op het forum over Hartog (begrijp me goed, ik ken die hele man niet) dat het me sterk lijkt dat die man zijn vak niet goed verstaat...
    En je denkt dat er niemand kritiek heeft op Hartog?
    Zelfs op Abt wordt af en toe afgegeven.

    Even goed opletten wat er met kritiek op Hartog (als sponsor) op dit forum gebeurt.

  12. #11
    Jelle..'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.499
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: motortuning

    Is Abt opmaat tuning, uhmmm nee.....

  13. #12
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: motortuning

    Overal waar gehakt wordt vallen spaanders.. Ook Hartog en JD slaat de plank vast wel 's mis. Het gaat er om hoe het daarna afgehandeld wordt.
    Tuning kan je auto schade berokkenen, ook als het op maat is, want dan worden de grenzen over het algemeen meer opgezocht.

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: motortuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansyii Bekijk Berichten
    Even goed opletten wat er met kritiek op Hartog (als sponsor) op dit forum gebeurt.
    Ligt eraan hoe Hartog het oplost en hoe terecht het is (dat gedoe over de verlopen aanbieding was zwaar overdreven, en is rechtgezet zonder dat er iemand geld is kwijtgeraakt. Maar daar heb jij ongetwijfeld een andere mening over). Deze kritiek blijft gewoon staan, reguliere lezers van jouw posts kunnen het op kwaliteit inschatten... Hartog is sponsor maar heeft geen hand in de inhoud van dit forum anders dan het plaatsen van hun eigen bijdragen. Jouw reacties kennende zul je dat ook wel niet geloven.
    Laatst gewijzigd door tom; 12-09-10 om 16:37.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #14

    Standaard Re: motortuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansyii Bekijk Berichten
    @Esvier

    Je vraag is, denk ik, weinig relevant.
    Right.. dan zou ik het als nog graag willen weten.
    Er over praten en koud cijfers en theorie opratelen is één ding, het zelf dagelijks in de praktijk uitvoeren is twee.

    Dussss... Ben benieuwd hoeveel auto's jij in de praktijk getuned, gekeurd, gerepareerd en in onderhoud hebt?

  16. #15
    Hansyii
    Guest

    Standaard Re: motortuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Ligt eraan hoe Hartog het oplost en hoe terecht het is (dat gedoe over de verlopen aanbieding was zwaar overdreven, en is rechtgezet zonder dat er iemand geld is kwijtgeraakt. Maar daar heb jij ongetwijfeld een andere mening over). Deze kritiek blijft gewoon staan, reguliere lezers van jouw posts kunnen het op kwaliteit inschatten... Hartog is sponsor maar heeft geen hand in de inhoud van dit forum anders dan het plaatsen van hun eigen bijdragen. Jouw reacties kennende zul je dat ook wel niet geloven.

    @dnb had m.i. een zeer terechte klacht. Dat jij dat betiteld als zeer overdreven, vind ik i.d.d. niet terecht.

    Er is voldoende jurisprudentie, waarbij wordt gesteld dat het bedrag, waarmee door een bedrijf wordt geadverteerd, voor dat bedrag moet worden geleverd.
    Of er moet sprake zijn van een door de consument makkelijk te onderkennen fout/verschrijving.
    Daar is hier geen sprake van, de advertentie stond er al een paar maanden.

    Als Audi-dealer Y iets gelijkwaardigs doet, is het commentaar binnen dit forum niet te overzien.

    In het geval van @dnb kon ik nog geen eens reageren, het draadje zat in no time op slot.

    En er is niemand geld kwijt geraakt.
    Als dit het criterium is, dan kan elk bedrijf wel adverteren met uitgesproken lokkertjes, en als je ernaar informeert, dat het uiteindelijke antwoord is: “u bent toch geen geld kwijt”
    Echt waar, zo lust er ik er nog wel eentje.

    In het verleden juist voor dit soort zaken veel aandacht geweest, omdat met name wit- en bruingoedhandelaren zich nog wel eens schuldig maakten.

    En dat Hartog geen directe hand heeft in het verwijderen, dat mag zo zijn, de oude aanbieding van Hartog met een reactie van mij daarop is wel gedeleted.




    NB: Tekst van de desbetreffende advertentie:

    Aanbieding:
    A4 & A6 2.5TDI VP 150/155/163/180 pk motoren.

    Voor de 2500cc V6 TDI motoren met versleten en/of ingesleten nokkenassen van het slepertype (niet
    met rollen (latere types) kunnen wij het volgende pakket/combinatiereparaties aanbieden:
    Het vervangen van alle 4 nokkenassen voor een gemodificeerd type (met hardere toplaag), alle tuimelaars
    en schijfjes (alles wat normaal gesproken inslijt). De keerringen van de nokkenassen alsmede de
    klepdekselpakkingen, inclusief montage, afstellen van de pomptiming en gratis leenauto voor 2 dagen
    voor 1350,- inc. btw. Op de onderdelen en werkzaamheden is 2 jaar/60.000km. garantie van toepassing.
    Alle werkzaamheden worden door een ervaren monteur met alle vakdiploma´s en volgens Audi-
    reparatievoorschriften uitgevoerd.
    Het vervangen van de complete distributieset;
    2 Riemen (nokkenassen en brandstofpomp), spanrollen, hydraulisch spanelement, waterpomp, thermostaat
    en kleinmateriaal voor 850,- In combinatie met de nokkenasreparatie voor 750,- all-in. (exc. multi-V-riemen en eventuele spanrollen, dit tegen meerprijs)

    Het uitvoeren van een grote beurt met alle filters (brandstof,lucht, interieur) controle op alle
    punten, airco reinigen, Longlife-olie 5W30 volges Audi-specificaties normaal voor 450,- In combinatie met
    de nokkenasrep. en/of distributiewissel voor 400,- all-in.

    Het vervangen van de turbolader inc. pakkingen, kleinmateriaal e.d. voor een nieuwe unit (geen revisie)
    Origineel Audi/ Garrett voor 1100. i.c.m. 1 van bovenstaande reparaties voor 1050,- all-in.

    Een probleem aan de nokkenassen kunt u mogelijk (laat vooraf grondig diagnose stellen door een ervaren
    bedrijf) herkennen door een onregelmatige stationairloop, mogelijk met tikkende bijgeluiden, of
    een onregelmatige loop bij 1700-1900tpm constante snelheid. Overmatige vervuiling in de olie, hoog
    brandstofverbruik/verhoogde emissie.
    Het is voor een getraind oog bovendien soms te zien door de opening van de olievuldop.
    Een probleem aan de turbo is vaak te herkennen door het zogenamde "niezen" van de turbo bij gas lossen
    na zware belasting bij ongeveer 2000tpm. Of het overmatig sissen danwel onvoldoende trekkracht onder
    de 2200tpm., waarna het lijkt alsof de motor in een klap wel het koppel/de kracht levert, geen vloeiende
    afgifte. Let op! Dit kan meerdere oorzaken hebben, grondige diagnose moet dit uitwijzen.
    Laatst gewijzigd door Hansyii; 12-09-10 om 18:03.

  17. #16
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: motortuning

    Dat je de tekst hebt gekopieerd en bewaard, zegt genoeg over jou. Het heeft niets met jouzelf te maken maar je hebt het op je genomen om alles en iedereen waarmee je het niet eens bent tot vervelens toe aan te vallen. Dat begint mij, en vele anderen zo te zien aan de reacties, enorm te ergeren. Of je nu wel of geen gelijk hebt, de manier waarop het gaat zorgt ervoor dat ik -en anderen- het al laten afweten. Je bent inmiddels in vele technische topics een behoorlijk negatieve factor geworden, waardoor de topics afglijden tot pissing contests die niets te maken hebben met het onderwerp zelf en geen informatieve waarde meer hebben. Voor het geval je dat niet door hebt: da's niet de bedoeling van het forum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  18. #17
    Hansyii
    Guest

    Standaard Re: motortuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EsVier Bekijk Berichten
    Right.. dan zou ik het als nog graag willen weten.
    Er over praten en koud cijfers en theorie opratelen is één ding, het zelf dagelijks in de praktijk uitvoeren is twee.

    Dussss... Ben benieuwd hoeveel auto's jij in de praktijk getuned, gekeurd, gerepareerd en in onderhoud hebt?
    Ik heb nog nooit iets gezegd over de sleutel-kwaliteiten van Hartog. Dat kan ik ook niet, ik heb geen ervaring met hem.
    Ik heb wel iets gezegd wat er m.i. nodig is om een auto degelijk te kunnen tunen, en des te meer indien er sprake is van tuning op maat (wat dit ook moge zijn bij Hartog).
    (zie mijn vorige opmerking:
    Als je echter de mogelijkheid hebt van tuning op maat, waar moet je dan voor kiezen?
    Meer vermogen en meer koppel? Meer koppel en een beetje meer vermogen? Of net andersom?
    Is deze keuze afhankelijk van rijstijl of andere factoren?

    En dat heeft alles te maken met kennis van de mechanika. )

    Hier heb je een aantal links, waarin ik heb gereageerd over tuning.

    http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...ing-vraag.html
    http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...211-pk-a4.html
    http://www.audiforum.nl/forum/8p-200...el-2010-a.html
    http://www.audiforum.nl/forum/algeme...tml#post980063
    http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...ing-211pk.html
    http://www.audiforum.nl/forum/d2-199...ml#post1006962

    Het is aan jou (en een ieder) om te bepalen of er zicht op heb, dan wel klink klare onzin uitbraak.

    Het is voor mij weinig relevant of jij je auto uiteindelijk naar Hartog, ZIP-tuning of waar dan ook brengt.

    @Tom
    Er zijn meerdere manieren om een oude tekst van internet op te halen.
    En wie begint de @dnb discussie?
    Laatst gewijzigd door Hansyii; 12-09-10 om 18:34.

  19. #18
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: motortuning

    Hoe je het doet is irrelevant. Doe iets met het commentaar.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  20. #19

    Standaard Re: motortuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansyii Bekijk Berichten
    En je denkt dat er niemand kritiek heeft op Hartog?
    Zelfs op Abt wordt af en toe afgegeven.

    Even goed opletten wat er met kritiek op Hartog (als sponsor) op dit forum gebeurt.
    Uiteraard mag je kritiek hebben op Hartog. Dat mag iedereen. Wat er met de kritiek gebeurd op dit forum komt waarschijnlijk toch wel omdat heel veel mensen op dit forum hele goede ervaringen hebben met Hartog en die mensen mogen dit uiteraard ook uitspreken...
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  21. #20
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard Re: motortuning

    @hansyii, is het niet tijd geworden om je terug te trekken van het forum ? meld je aan op het www.mierenneukersforum.nl en val daar mensen lastig met je onzin.. hier hebben we er onderhand wel genoeg van. En vandaag of morgen zul je waarschijnlijk een ban aan je broek hebben.
    Audi A2 1.4 aua

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •