Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Kabeltje aan accuklep

  1. #1
    A8D2's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Kabeltje aan accuklep

    De accu van mijn A8 D2 zit achterin. Deze is afgedekt met een plastic klep bekleed met vloerbedekking. Aan mijn accuklep zat altijd een klein stroomdraad bevestigd met een oogje. Deze is nu losgeraakt, maar ik vroeg me eigenlijk af waar het in hemelsnaam voor dient. De klep is van plastic en het kabeltje zo dun dat het me geen aarde lijkt te zijn. Wie kan me vertellen waar het voor dient?
    Audi liefde roest niet...

  2. #2
    wh-vanderpost's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    42
    Posts
    266
    Kudos
    7
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: Kabeltje aan accuklep

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A8D2 Bekijk Berichten
    De accu van mijn A8 D2 zit achterin. Deze is afgedekt met een plastic klep bekleed met vloerbedekking. Aan mijn accuklep zat altijd een klein stroomdraad bevestigd met een oogje. Deze is nu losgeraakt, maar ik vroeg me eigenlijk af waar het in hemelsnaam voor dient. De klep is van plastic en het kabeltje zo dun dat het me geen aarde lijkt te zijn. Wie kan me vertellen waar het voor dient?
    Ik heb me hier ook over verbaasd, want mij is een keer verteld dat het voor het afleiden van statische elektriciteit is. Maarja, de schroef waar het oogje van het snoertje mee vastzit, zit in het plastic gedraaid.
    Hartog heeft hem, de eerste keer dat ik de wagen er voor onderhoud bracht, wel weer netjes vastgemaakt. Hij was bij mij ook afgebroken namelijk.
    Ik dacht zelf dat het ervoor was dat het klepje niet door de achterbak gaat als hij los ligt, maar dan zou je eerder een staaldraadje verwachten en geen dun elektra snoertje.
    '01 S8 D2

  3. #3
    A8D2's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Kabeltje aan accuklep

    Ik dacht zelf dat het ervoor was dat het klepje niet door de achterbak gaat als hij los ligt, maar dan zou je eerder een staaldraadje verwachten en geen dun elektra snoertje.
    Inderdaad. Daar is het te dun voor. Maar ik begrijp uit jouw woorden dat je dus ook niet zeker weet waar het voor dient? Iemand?
    Audi liefde roest niet...

  4. #4
    jermak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    64
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Kabeltje aan accuklep

    ziu het de statische electriciteit van de accu bak kunnen afleiden ivm met een waterstof explosie ?
    90 ,
    5000 CS Turbo Quattro,
    V8,
    Xantia
    V8,
    A8,
    A6 4F5

  5. #5

    Standaard Re: Kabeltje aan accuklep

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jermak Bekijk Berichten
    ziu het de statische electriciteit van de accu bak kunnen afleiden ivm met een waterstof explosie ?

    Daar lijkt het wel op! Ivm de stof..


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •