Hoe is het met vermogen?
Het kan best veel zijn eigenlijk..
brandstofpompen willen nog wel eens de geest geven.. zou de brandstofdruk eens meten tijdens starten..
Klein verslag van opvolgende gebeurtenissen.
Auto loopt al meer dan een jaar fantastish en probleemloos. Sinds een paar weken steeds moeilijker aanslaan. 24 mei gaat de motor na 5 min rijden in de "noodloop" na wat herstarten op de vluchtstrook toch weer thuisgekomen. Uitlezen die handel cilinder 4,1,5 en 6 "cilinderoverslag'.
Een paar uur later rijd ik weer weg en sta na 3 minuten met een bijna kokende motor bij het tankstation. ventiel koelvloeistofreservoir stond te spuiten. Sindsdien spontaan in noodloop en spontaan er weer uit, slecht starten, rijden afslaan etc. En inmiddels 2,5 liter koelvloeistof bijgevuld. Af en toe draait de auto weer super en lijkt er niets aan de hand.
De auto rookt niet zwart of wit en er ligt geen druppel op de grond.........................iets simpels of kan het grote sleutelen in mijn vrije tijd beginnen.
Na wat "meten is weten" is weten bleek de dop van het exspantievat niet in orde waardoor er bij te lage druk al verlies was van koelvloeistof. Geen of te lage druk betekend snel oververhitting. Ben inmiddels 100 km verder met de nieuwe dop en nog steeds alles rustig. Maar hopen dat dit het was en zo blijft. Scheelt een hoop geld en sleutel uurtjes.
Noodloop heeft zich ook niet meer voorgedaan ! Toch dinsdag maar even langs de expert voor verdere diagnose.
Te vroeg gejuicht pffffffffff Vol goede moet net naar de sportschool en toen gebeurde het weer. Het vreemde is dat hij bij koude motor (al na 300m) alles eruit gooit via het exspansievat en bij warme motor is er niets aan de hand. Mijn fantasie rijkt ver, maar nu ?? iemand een idee ??