Niets vloeken in de kerk !!!!!!!!! Mijn s8 rijdt er super op !! 400 km voor 35 euro. vindt mijn portemonee erg prettig. Gewoon doen.
Jaja... ik ga het toch maar vragen.
Ik wil als alles goedgaat en mijn S8 in de lente weer het daglicht gaat zien, misschien in de toekomst toch een LPG g3 installatie in laten bouwen. Ik weet het... het klinkt echt belachelijk en ik schaam me ook werkelijk diep dat ik het hier zo durf te zeggen, maar eerlijk is eerlijk.. M'n mondhoeken zouden een stuk meer omhoog staan bij het tanken dan nu.. sterker nog. Op dit moment zakken ze met tanken.
Ik ben ook nog helemaal niet zeker of ik dit wil en in welk termijn ik het kan doen, want de geldcentjes moeten er ook voor zijn natuurlijk.. schat dat een installantie zo maar richting 3k kan oplopen. Dat is een groot deel van de hele aanschaf van een pre-facelift S8 nowadays, dusssss.... Gelullig krijg ik de BTW wederom terug, aangezien ik de S8 op de zaak ga zetten. (15jr oud)
Dan nu de question.. Zijn er mensen die weten hoe de V8 het vindt op LPG? Zijn deze motoren er een beetje geschikt voor? In Italie zie ik ze regelmatig, maar in NL nagenoeg nooit. Ik ben erg benieuwd... Wel staan er soms facelift 40v S8'en te koop op LPG. Zijn die misschien beter? Zeg t maar...
Ik ben benieuwd of iemand hier van op de hoogte is.. Zowel voor de 32 al 40 kleppert zou ik het willen weten.
Sem
Moet zeker goed te doen zijn. Als een BMW M5 V10 er op kan rijden zonder enig pk verlies, moet een V8 van de D2 S8 er ook super op kunnen rijden.
Best of both worlds.
Stel dat je er 30 euro op een tank mee wint (lagere actieradius, wegenbelasting etc), op basis van een actieradius van 400 km. Dan moet je 100 keer tanken/40.000 km rijden voordat je je investering eruit hebt. Is dat het waard op zo'n oudere auto? Ga je er 100.000 km mee rijden of wissel je (relatief) snel van auto.
Ik heb het bij mijn Volvo ook gedaan.. en nog te laat ook. Ik kocht m met 107dkm en pas twee en een half jaar later bij 160.000 of iets heb ik lpg laten inbouwen. koste €2400,- en moest er 15 maanden voor rijden om weer kiet te spelen. Daarna ging ik verdienen.
Ik zou er bij de S8 een berekening op los moeten laten. 1x tanken is al €150,- (90L) bij het ding en ik rij rond de 1op6.5 a 7.. korte ritjes. LPG is nog altijd een lachertje tov benzine. Belasting nu is €249,- per kwartaal op benzine en zal op G3 naar €405,- gaan. Das dus in principe één tank benzine aan belasting extra. Daarna komt het naar je toe. Maarrrrrr... de aanschaf moeten we natuurlijk niet vergeten, want is heen kattepis.
Enfin.. zover was ik ook nog niet. De auto zal eerst 100% technisch in orde worden gebracht voor ik beslis om dit grapje te gaan doen. Het ging me vooral in deze post om het feit of de 4.2 op lpg kan draaien zonder allerlei problemen etc.
Fijn dat jullie meedenken. p.s... Ik kan altijd nog een S8 met een G3 installatie kopen. Dus waar hij al in zit. Dan hoef ik die niet meer terug te verdienen.
Ja hoor, een goede installatie kan de S8-motor prima hebben minimaal 150.000, we zien er meer.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Ik ben in bezit van een 2001 S8 op G3 en ik ben er uitermate blij mee. Hiervoor had ik een A8 4.2 en was het tanken een drama voor mijn bankrekening. Ik reed/rij niet zuinig, met de A8 1 op 5 en nu met de S8 ook, alleen is de prijs per km een stuk lager, ondanks de hogere wegenbelasting. Per jaar scheelt het mij zo'n 2400 euro.
Maar de S8 was al omgebouwd bij aanschaf, dus die kosten hoef ik niet mee te nemen in de berekening.
@Henkjan
Volgens mij is het een Vialle systeem, maar vergeet het elke keer te checken voor je.
Het bevalt uitermate goed, knopje/tankinhoud lampjes zitten onder de armsteunen in het vierkantje aldaar.
En de tankaansluiting zit achter de tankklep, dus het valt totaal niet op voor de buitenwereld, tot je gaat tanken en het verloopstuk uit de kofferbak haalt.