Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: geen snelheidsmeter, kilometerstand en cruise control

  1. #1

    Standaard geen snelheidsmeter, kilometerstand en cruise control

    Zojuist een 3.7 uit 1996 gekocht. Wat een wagen!

    Vrijwel alles werkt naar behoren. Op de snelheidsmeter, tripmeter en cruise control na (op wat kleinde andere dingen na natuurlijk). De garage waar ik hem gekocht heb heeft er nog wel een nieuwe snelheidssensor ingezet, en bevestigde dat er in VAG-COM wel snelheid door komt. Echter niet op de klok, en ook niet richting cruise control kennelijk. We hebben wat van de prijs af gedaan, en heb me nu voorgenomen het zelf te fixen.

    Voordat ik het dashboard eraf ga halen: Heeft iemand dit ook wel eens bij de hand gehad? En indien ja: zat het toen in het instrumentenpaneel, of klinkt het meer als een probleem in de bedrading?

    Vind het zelf niet helemaal logisch namelijk. Ik zou verwachten dat als het het instrumentenpaneel zou zijn, dat de cruise control het dan wel zou doen.

    Onwijs bedankt alvast!!!

  2. #2
    Bas82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.232
    Kudos
    322
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: geen snelheidsmeter, kilometerstand en cruise control

    Ik denk dat je instrumentenpaneel kapot is en dat waarschijnlijk de zekering van je cc eruit ligt
    A4 B6 Avant, work in progress

  3. #3
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: geen snelheidsmeter, kilometerstand en cruise control

    Als de snelheidsmeter niet werkt, werkt de CC ook niet. Welke snelheid moet hij vasthouden? Je tellerklok moet je checken. Die is, denk ik overleden. CC zou ik dus niet aan zitten.

  4. #4
    Bas82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.232
    Kudos
    322
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: geen snelheidsmeter, kilometerstand en cruise control

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Als de snelheidsmeter niet werkt, werkt de CC ook niet. Welke snelheid moet hij vasthouden? Je tellerklok moet je checken. Die is, denk ik overleden. CC zou ik dus niet aan zitten.
    Daar heb je een punt natuurlijk, al kan het ook nooit kwaad om even de zekeringen te checken.
    Ik ging er eigenlijk vanuit dat ie de snelheid voor de cc bij de computer weg haalde, maar wat jij zegt klinkt ook logisch natuurlijk
    A4 B6 Avant, work in progress

  5. #5
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: geen snelheidsmeter, kilometerstand en cruise control

    Zekering kun je checken uiteraard maar als alles het verder doet op de klok is er imo niets aan de hand daarmee.
    Met vagcom kun je outputtest doen op module 17. Kijken hoe de wijzers reageren.


  6. #6
    Bas82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.232
    Kudos
    322
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: geen snelheidsmeter, kilometerstand en cruise control

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Zekering kun je checken uiteraard maar als alles het verder doet op de klok is er imo niets aan de hand daarmee.
    Met vagcom kun je outputtest doen op module 17. Kijken hoe de wijzers reageren.
    Vagcom is voor mij nog abracadabra, maar wordt toch tijd dat ik het ook aan ga schaffen want is toch wel handig om te hebben....
    A4 B6 Avant, work in progress

  7. #7

    Standaard Re: geen snelheidsmeter, kilometerstand en cruise control

    OK, zal vag-com bestellen. Zat ik sowieso al aan te denken. Reed hiervoor Jeep Grand Cherokees, eigenlijk was de electronica daarin best eenvoudig vergeleken metbdeze Audi... ;-)

  8. Ad
  9. #8
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: geen snelheidsmeter, kilometerstand en cruise control

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mmccll Bekijk Berichten
    OK, zal vag-com bestellen. Zat ik sowieso al aan te denken. Reed hiervoor Jeep Grand Cherokees, eigenlijk was de electronica daarin best eenvoudig vergeleken metbdeze Audi... ;-)
    Verschil moet er zijn hè

  10. #9
    Bas82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.232
    Kudos
    322
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: geen snelheidsmeter, kilometerstand en cruise control

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Verschil moet er zijn hè
    Verschil tussen een audi en een jeep is wel heel groot hoor, zoiets als deze tijd vergelijken met het stenen tijdperk
    A4 B6 Avant, work in progress

  11. #10

    Standaard Re: geen snelheidsmeter, kilometerstand en cruise control

    Ja, maar in het stenen tijdperk kon ik m'n eigen auto onderhouden zonder laptop ;-)
    Hou gelukkig wel van een uitdaging...

  12. #11

    Standaard Re: geen snelheidsmeter, kilometerstand en cruise control

    Zo, de VAG-COM kabel is binnen. In het Instruments-blok geeft hij geen snelheidsweergave. Maar via Drivetrain-Trans krijg ik wel een snelheid in VAG-COM. Lijkt dus inderdaad kapot panel te zijn. Zo maar eens eruit halen en checken op losse verbindingen...
    Keep u posted!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •