Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 49

Onderwerp: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

  1. #21
    mosproe
    Guest

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Dat is klote , een storing waarbij je niet weet wat het is en je alles maar moet vervangen. Kost een hoop tijd, ergernis en klauwen met geld ...........succes ermee
    En over je emblemen , iedereen doet met zijn auto wat hij wil doen (of wat de vorige eigenaar deed ;-) ) daar is het jou eigendom voor ;-)

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    47
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Ja inderdaad, ik kocht de auto zo hij daar staat en ik moet zeggen dat het totaalplaatje voor mij liefde op het eerste gezicht was. De auto is verlaagd d.m.v. een schroefset en in combinatie met de 19 inch velgen rijdt dat super. Wel ontzettend stug, maar als een blok op de weg. De s8 emblemen had ik er persoonlijk ook niet op geplakt, maar het is beter dan een kale kofferklep.

    Het liefst zou ik er de originele emblemen weer opzetten, maar dat is een zorg voor later. Eerst maar er voor zorgen dat de motor weer goed loopt, en dan de apk weer eens verversen, nieuwe distributie er om leggen etc. Werk genoeg nog hier.

    Gr Pieter.

  3. #23
    mosproe
    Guest

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Inderdaad genoeg werk Pieter, alleen zou ik me toch ook afvragen is het het waard ? Je moet bij dit soort auto's wel uitkijken dat het geld dat je erin stopt niet vele malen de (economische) waarde overstijgt. Ik heb (vind ik) werkelijk een plaatje van een a8, maar als ik hem in zou willen ruilen krijg ik er een scheet en 3 knikkers voor, iedere suzuki alto van hetzelfde jaar daar staan ze meer voor te trappelen om dat in te ruilen. Nou weet ik dat de sentimentele waarde voor een eigenaar de economische waarde vaak vele malen overtreft, maar je moet wel oppassen dat het geen zinloze bodemloze put wordt. Dan zou je beter het geld kunnen steken in een jonger/beter exemplaar kopen. Maar dat is mijn mening. In ieder geval veel plezier met de "hobby" ;-)

  4. #24
    scheveningen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Posts
    81
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Vorige A8 van bj2001 (D2) tot 400K gebracht en met defecte benzinepomp verkocht. Huidige A8 uit 2004 (D3) staat nu op 240K en elk jaar komt daar 60K bij.
    Geen gigantische tegenvallers gehad. Regulier onderhoud bij Pedro. Uitschieters waren nieuwe veerpoot (AAS), revisiemodel 900 euro. Olielekkage veroorzaakt door een pijpje (kostprijs 5 euro vermoed ik) waardoor het blok er half uitmoest.
    Bouwkwaliteit is best goed, maar dat mag ook wel, eerste eigenaar heeft er iets van 145K euro voor betaald.
    Volgend jaar kijken of ik blijf doorrijden of iets anders ga aanschaffen.
    voorheen 310, en 335 nu 349 paarden en 1 ezel

  5. #25
    mosproe
    Guest

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    @scheveningen ..... maar wat zou je nog aan moeten schaffen na een a8 ? Alles word daarna toch minder ;-)

    Hoewel het soms ook wel kriebelt voor iets leuks wat erg snel is (bijv impreza turbo) want de a8 is een fantastische auto en ook redelijk snel voor zijn omvang en gewicht maar het ECHTE snelheidsgevoel mis je wel een beetje omdat het allemaal zo rustig en makkelijk gaat
    Laatst gewijzigd door mosproe; 24-11-13 om 07:05.


  6. #26
    mosproe
    Guest

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Is er uberhaupt eigenlijk ooit een meeting geweest puur voor a8 modellen ? In alle topics , voorstellen , showrooms etc vind ik eigenlijk dat de a8 er heel "karig" vanaf komt

  7. #27
    DJS8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    1.393
    Kudos
    663
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mosproe Bekijk Berichten
    Is er uberhaupt eigenlijk ooit een meeting geweest puur voor a8 modellen ? In alle topics , voorstellen , showrooms etc vind ik eigenlijk dat de a8 er heel "karig" vanaf komt
    Dat weet ik helaas niet, maar dat idee heb ik ook al een tijdje.
    Alleen aangezien ik totaal geen idee heb of de animo voor een A8 & S8 meeting groot genoeg is, dacht ik om de 7 er ook bij te betrekken.
    Dus ook de A7, S7 en Q7, dan krijg je een "grote" Audi meeting.
    Audi S8 D2 2001 (totalled on 01-05-2015)
    Ik ben van de offline crew, alleen bij bepaalde meetings ben ik on topic!

  8. Ad
  9. #28
    Straycat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    2.527
    Kudos
    700
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Nou nou, wel op de kleintjes letten hé. Zoek eerst maar is een fatsoenlijke parking om al die sloepen op te slepen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DJS8 Bekijk Berichten
    Dat weet ik helaas niet, maar dat idee heb ik ook al een tijdje.
    Alleen aangezien ik totaal geen idee heb of de animo voor een A8 & S8 meeting groot genoeg is, dacht ik om de 7 er ook bij te betrekken.
    Dus ook de A7, S7 en Q7, dan krijg je een "grote" Audi meeting.
    Audi A4 1.8 TFSI 2010
    997 4S
    FF
    RS

  10. #29
    scheveningen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Posts
    81
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mosproe Bekijk Berichten
    @scheveningen ..... maar wat zou je nog aan moeten schaffen na een a8 ? Alles word daarna toch minder ;-)

    Hoewel het soms ook wel kriebelt voor iets leuks wat erg snel is (bijv impreza turbo) want de a8 is een fantastische auto en ook redelijk snel voor zijn omvang en gewicht maar het ECHTE snelheidsgevoel mis je wel een beetje omdat het allemaal zo rustig en makkelijk gaat

    Zit te denken aan een Aston Martin DB9. Die moet ik eens voor de deur hebben staan. Al is het maar voor 1 jaartje
    voorheen 310, en 335 nu 349 paarden en 1 ezel

  11. #30
    mosproe
    Guest

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Tsja wat let ons dan om te kijken of er animo is voor zo'n ontmoeting

  12. #31
    mosproe
    Guest

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Een DB9 ...........brrrr erg mooi maar ook peperduur ;-)

  13. #32
    scheveningen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Posts
    81
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Inderdaad, dus kan het ook goed zijn dat ik deze A8 gewoon weer naar de 400K ga rijden.
    Maar die AM gaat er een keer komen heb ik mijzelf beloofd en het liefst voordat ik rijp ben voor een Slopel Agila-achtig vervoersmiddel
    voorheen 310, en 335 nu 349 paarden en 1 ezel

  14. #33
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scheveningen Bekijk Berichten
    Zit te denken aan een Aston Martin DB9. Die moet ik eens voor de deur hebben staan. Al is het maar voor 1 jaartje
    Dito, alleen ik ga na deze voor een Bentley :-)

  15. #34
    scheveningen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Posts
    81
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Ook niet verkeerd, maar AM spreekt mij meer aan. Mooi dat smaken verschillen
    voorheen 310, en 335 nu 349 paarden en 1 ezel

  16. #35
    AndriesVA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    329
    Kudos
    28
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DJS8 Bekijk Berichten
    Dat weet ik helaas niet, maar dat idee heb ik ook al een tijdje.
    Alleen aangezien ik totaal geen idee heb of de animo voor een A8 & S8 meeting groot genoeg is, dacht ik om de 7 er ook bij te betrekken.
    Dus ook de A7, S7 en Q7, dan krijg je een "grote" Audi meeting.
    Dat lijkt me een geweldig idee! Dat vond ik ook wel mooi toen met de grote meeting bij van Udenhout, alle Audi's gerangschikt per model:
    DSC00429.jpgDSC00464.jpg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Dito, alleen ik ga na deze voor een Bentley :-)
    Zelf ga ik dan voor een RR Phantom
    Audi A8 D3 3.7 V8 Als je verbruik minder is als 8L/100km dan heb je te weinig cilinders
    Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI
    Audi A8 D2 3.7 V8

  17. #36
    mosproe
    Guest

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Lijkt me verstandig dat mensen die interesse hebben dit dan even hier doorgegeven en dat we dan kunnen kijken waar zoiets het beste kan. Ik heb in ieder geval interesse ;-)

  18. #37
    mosproe
    Guest

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Om op het begin van dit topic terug te komen, kwaliteit van een a8. Heb vandaag wat foto's gemaakt en in een nieuw album genaamd a8 kwaliteit geplaatst. Deze foto's zeggen volgens mij genoeg voor een auto van bijna 16 jaar oud en met 281540 km ;-)

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    51
    Kudos
    3
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Blij om te horen dat de V8 toch wat kilometers aan kan, zelf heeft mijn S8 al 205.000km ervaring opgedaan dus ik hoop dat deze nog wat kilometertjes vooruit kan.

    Wel ben ik het eens dat de snelheidsbeleving heel erg verschilt met bv mijn 309 turbo, de 309 is wel een stukje sneller alleen voor het gevoel scheelt het toch enorm.
    Vanwege het snelheids verschil ben ik van een 106 1,6 automaat naar dus een Audi S8 gegaan, alleen doordat dit ook weer een automaat is en de auto kwa afwerking heel goed is mis je ook het pure rijders gevoel wat 309 turbo weer wel heeft.
    En daardoor krijg ik dus weer hetzelfde probleem als voorheen en dat is dat ik de 309 turbo zowat continue gebruik en de auto die eigenlijk de 309 moest ontlasten maar af en toe gebruikt word.

  20. #39
    DJS8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    1.393
    Kudos
    663
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 309 Bekijk Berichten
    Wel ben ik het eens dat de snelheidsbeleving heel erg verschilt met bv mijn 309 turbo, de 309 is wel een stukje sneller alleen voor het gevoel scheelt het toch enorm.
    Vanwege het snelheids verschil ben ik van een 106 1,6 automaat naar dus een Audi S8 gegaan, alleen doordat dit ook weer een automaat is en de auto kwa afwerking heel goed is mis je ook het pure rijders gevoel wat 309 turbo weer wel heeft.
    En daardoor krijg ik dus weer hetzelfde probleem als voorheen en dat is dat ik de 309 turbo zowat continue gebruik en de auto die eigenlijk de 309 moest ontlasten maar af en toe gebruikt word.
    Wat? Je laat je S8 staan voor een 309 turbo?
    Had dan een schakelbak genomen, die is een seconde sneller bij de 100 km/h dan de automaat.
    Audi S8 D2 2001 (totalled on 01-05-2015)
    Ik ben van de offline crew, alleen bij bepaalde meetings ben ik on topic!

  21. #40
    mosproe
    Guest

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Snap ik wel een klein beetje. Vriend van mij had vroeger een 309 gti 16v en dat ding was echt FUCKING SNEL ;-)

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •