Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Vervangen defect stuurslot/kolom 4E0419512G

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    55
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Vervangen defect stuurslot/kolom 4E0419512G

    Goede middag,

    Op mysterieuze wijze is vorige week mijn stuurslot kapot gegaan van mijn Audi A8 4E. Als de sleutel uit het contact is, kan ik het stuur gewoon ronddraaien en maakt het stuurslot een "tikkend" geluid. Ik vind link dat het stuurslot erin kan schieten tijdens rijden, dus..... vervangen.

    Stuurslot is niet los te vervangen zij de dealer en moet de hele stuurkolom vernieuwen, 4E0419512G.
    Heeft iemand een handleiding hoe de je de stuurkolom uit en in kan bouwen voor weer een leuk zaterdagje werk ?

    Artikelnr is 4E0419512G en dealer vraagt ,1100 euro voor onderdeel en is ruil. Dus een 2e hands op Ebay.de gehaald.
    https://www.ebay.de/itm/Audi-A8-4E-L...8AAOSw7GRZJZEf

    Dank alvast !

    Rob

  2. #2
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    742
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Vervangen defect stuurslot/kolom 4E0419512G

    Zover ik weet kan je niet zomaar ff je stuurhuis vervangen! Dit moet na vervangen worden ingeleerd met je sleutel en je keyless module (als je die hebt!)... en dit kan enkel via de dealer... dat betekent dat als je zelf thuis vervangt, wat redelijk goed te doen is, kan je niet meer rijden want je sleutel is niet aangeleerd en zal na starten weer afslaan... dat zeg ik puur uit ervaring die ik op het internet heb gelezen!

    Heb jij de auto gelezen of foutcodes? In stuurapparaat?

    Ps: ik denk niet dat het stuur “zomaar “ op slot zal gaan want dit is elektronisch geregeld door de sleutel herkenning. Nadat de auto is gestart, zal deze functie niet worden geactiveerd.
    Laatst gewijzigd door darkrider; 18-03-18 om 18:31.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    55
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Vervangen defect stuurslot/kolom 4E0419512G

    Address 16: Steering wheel Labels: 4E0-910-549.lbl
    Control Module Part Number: 4E0 910 549 HW: 4E0 953 549
    Component and/or Version: Lenksäulenmodul H08 0020
    Software Coding: 0012141
    Work Shop Code: WSC 02311 785 00200
    Additional Info: XXXXXXXXXXX Lenkradmodul H06 0050
    Additional Info: Geraet 00200
    VCID: 65C7C753ACAEF009FD9-8030
    1 Fault Found

    00003 - Control Module
    014 - Defective
    Freeze Frame
    Fault Status: 01101110
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 15
    Reset counter: 255
    Mileage: 0 km
    Time Indication: 0

    De sleutel module zit niet in de stuurkolom, maar in het dashboard zoals *kuch* bij veel volvo's.
    Maar goed punt om even over na te denken voordat ik voor de deur klem sta met een niet rijdbare auto.

    Rob

  4. #4
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    742
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Vervangen defect stuurslot/kolom 4E0419512G

    Welke sleutelmodule bedoel je precies?

    Achter de dash zit:

    Gateway (achter handschoenenkast)
    Mmi interface (achter handschoenenkast)
    Boordnetmodule (links onder het stuurwiel)

    En meer niet...

    Bedoel je niet de kessy module onder je bestuurdersstoel?

    Want elektronica zit gewoon in het stuurkolom zover ik het weet en nergens anders!
    Laatst gewijzigd door darkrider; 18-03-18 om 19:48.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    55
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Vervangen defect stuurslot/kolom 4E0419512G

    Contactslot zit niet op de stuurkolom gemonteerd, maar in het dashboard als een los onderdeel met eigen module. zie plaatje > https://www.totalparts.nl/picture/we...e-33300101.jpg

    Dus als ik de stuurkolom demonteer, laat ik toch alles zitten van sleutel <> contactmodule zitten?
    is mijn eerste "gescheiden" contactslot zit niet op stuurkolom vervanging. normaal is het geen probleem als je de zender en sleutel overzet.
    Maar weet niet of in de stuurkolom nog "verborgen onderdelen" zitten die onderdeel uitmaken van de startonderbreking.


    Goede vragen Dark, beter 1 keer teveel nagedacht, dan 1x teveel de takeldoos bellen..


  6. #6
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    742
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Vervangen defect stuurslot/kolom 4E0419512G

    Mij is verteld dat een deel van de startblokkering ook in de stuurkolom zit en dat niet elke stuurkolom er zomaar ingebouwd kan worden. Moeten namelijk ook weer ingeleerd worden. Want immers communiceert stuurkolom elektronica met startonderbreking van sleutelslot om te ontgrendelen. Echt in detail weet ik ook niet maar ben wel erg nieuwsgierig naar, want ik wil mijn stuurkolom ook vervangen! Heb namelijk van een testauto die nog maar 450km had gereden, stuurkolom overgenomen, omdat mijn eigen soms bij draaien van de stuur aparte “knak” geluid geeft. Geluid komt echt bij de stuurkolom weg... heb voor zeer weinig deze stuurkolom kunnen kopen dat eigenlijk zo goed als nieuw is! 4E0419512D. Jij hebt de “G” en die is aktueel. De mijne is in 11.2006 als nummer geannuleerd en daarna zijn de revisies “E” en “G” geproduceerd. Dus ben benieuwd hoever jij ermee komt! Heb je enige progres?
    Laatst gewijzigd door darkrider; 20-03-18 om 21:21.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •