Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 32

Onderwerp: zoemend/brommend geluid links voor

  1. #1
    Franky D
    Guest

    Angry zoemend/brommend geluid links voor

    Hoi,

    Kheb al een tijd lang een iritant geluid in het voor onderstel.
    Na onze vakantie afgelopen week, naar Italie, ben ik het geluid toch wel een beetje moe aant worden.
    Voor mijn vakantie ben ik nog bij Coen Donkers langs gereden en het geluid laten horen.
    Het enigste wat ze daar konden zeggen is dat het niets mechanisch was en dat het geen kwaad kon ????
    Ik zelf hoor het links voor, maar daar zit ik dan ook achter het stuur :-)
    Het begint bij een 80 kmh tot en met 140 kmh, daarboven hoor je ook wind en banden enz enz.
    Bij los laten van het gas hoor je t ook goed, zelfs met de automaat in de N.
    Als je remd wordt het geluid goed versterkt.
    Om het geluid te omschrijven klinkt het als (niet lachen) whoe whoe whoe whoe whoe!!, nee!! tis geen uil aan boord :-)
    Wat heb ik zelf al geprobeerd om het te lokaliseren en of te verhelpen?

    - Ik heb onlangs voor de vakantie de lagers (SKF) voor vervangen en de remblokken (ATE Ceramic) voor vervangen en nog steeds het geluid.
    - Ik heb vandaag de H&R spoor verbreders eraf gehaald om te proberen maar nog steeds het geluid, wel iets minder, met nadruk op iets.
    - Remlauw links gedemonteerd, maar niets raars te zien
    - Banden van links naar rechts verwisseld, niet richtings gebonden (Michelin Pilot Supersport)
    - Bandendruk hoger en lager geprobeerd

    Wie weet waar ik dit nog kan gaan zoeken?
    De schijven? steekassen? alle sugesties zijn welkom.
    De schijven hebben wel een rand, maar volgens een vriend van me die automonteur is was het nog te doen, ik zelf vindt van niet en ga ze toch maar eens vervangen komende week, al weet ik nog niet welke, ATE Powerdisc's ?? ook hiervoor zijn adviezen welkom.
    Ik hoor graag van jullie.

    Gr Frank.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.886
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: zoemend/brommend geluid links voor

    Verplaatst naar het A8 D3-subforum.

    Wiellagers al gecheckt?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Franky D
    Guest

    Standaard

    Mss ff iets beter lezen 😁, lagers zijn spik splinter nieuw!!

  4. #4
    Franky D
    Guest

    Standaard

    Ps, het D3 forum leest
    Niemand, behalve die een A8 rijden. Dit probleem kan net zo goed bij een
    A 1,2,3,4,5,6,7,8,R,Q,TT voorkomen.
    Dis terug plaatsen lijkt mij beter.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    51
    Posts
    223
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: zoemend/brommend geluid links voor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    Ps, het D3 forum leest
    Niemand, behalve die een A8 rijden.
    helemaal eens Franky, en dan heb je er een met een A8 die het leest kan ie je nog niet op weg helpen.
    ik zou denken dat er iets aanloopt wat door rijwind vanaf een km of 80 aanloopt.
    Audi A8 4.2 Quattro


  6. #6
    Franky D
    Guest

    Standaard

    FF update wat betreft het iritant geluid.

    Na weer eens bij Coen Donkers te zijn geweest vorige week dinsdag, ivm geluid, hebben de monteurs Paul en nog een andere monteur, waar ik de naam kwijt van ben(sorry daarvoor), met de auto gereden en hoorde het geluid ook.
    Ze konden het ook niet plaatsen waar het vandaan kwam en hebben mij het advies meegegeven toch de voor wielen eens te wisselen met andere wielen. Ik heb dit dus gedaan en wat schets mijn verbazing? Geluid is weg!! 😳. 255/40/19 Bridgestone 050?
    Ik dacht toch echt dat ik voor (hele) goede banden had gekozen, maar niets is minder waar. Michelin pilot supersport 255/35/20.
    Toch maar eens terug naar de banden boer om nog eens te balanceren en of te kijken naar evt fouten in de band. Ik heb inmidds de wielen weer terug gezet, maar dan wel op de achter as en geluid is zo ook goed als weg.
    Probleem is gewoon dat je nu iets wilt horen en alles storend gaat vinden.
    De auto trilt iets, dus ik ga zeker terug met dit probleem.


    Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 😁

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    51
    Posts
    223
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: zoemend/brommend geluid links voor

    Thx voor de update, en mooi dat je van het geluid af bent.
    Audi A8 4.2 Quattro

  8. Ad
  9. #8
    AndriesVA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    329
    Kudos
    28
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: zoemend/brommend geluid links voor

    Ik heb nu goedverdoeme ook een soortgelijk probleem, nl. een zoemend geluid tijdens het rijden. Het begint bij ongeveer 50 km/h tot zo'n 120 km/h. Geluid veranderd niet als ik de bocht door ga en als ik de bak in N zet is het nog steeds aanwezig. Snelheidsafhankelijk dus. En bij het monteren van nieuwe banden nog steeds hetzelfde!! Lager misschien of achterdiff?
    Audi A8 D3 3.7 V8 Als je verbruik minder is als 8L/100km dan heb je te weinig cilinders
    Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI
    Audi A8 D2 3.7 V8

  10. #9
    AndriesVA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    329
    Kudos
    28
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: zoemend/brommend geluid links voor

    Weet iemand trouwens dat als het achterdifferentieel warm wordt dat dit normaal is??
    Audi A8 D3 3.7 V8 Als je verbruik minder is als 8L/100km dan heb je te weinig cilinders
    Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI
    Audi A8 D2 3.7 V8

  11. #10
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: zoemend/brommend geluid links voor

    Lijkt mij wel, zijn toch draaiende delen daar binnen.
    Denk dat je t toch moet gaan zoeken in wielager(s).
    De lagers staan bekend bij de A8 en zijn al diverse keren gemodificeerd volgens ETKA.
    Je kan de auto eens opkrikken en rond draaien met het wiel en eens goed luisteren, en eens voelen op speling.
    De aandrijfas van voor naar achter is in het midden ook voorzien van een lager die berucht is, deze is alleen te vervangen met as en al, of je moet een handige Harry zijn met het juiste gereedschap, dan pas kan je alleen dat lager vervangen, geloof een BMW type die sterker is.
    Ik heb bij mij preventief de olie in de bak en in het dif laten vervangen bij ZF in Dortmund om problemen te voorkomen.
    Als je gaat vervangen, ga voor SKF lagers compleet met lagerhuis, dan is het simpel schroefwerk.
    Deze lagers heb ik het goedkoopst bij misterauto.nl besteld, maar op ebay.de vindt je ze ook.
    Laatst gewijzigd door Franky D; 27-09-13 om 10:44.

  12. #11

    Standaard Re: zoemend/brommend geluid links voor

    Ik las net dat het al opgelost was excuus
    Laatst gewijzigd door kwastmichiel; 27-09-13 om 18:34.

  13. #12
    AndriesVA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    329
    Kudos
    28
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: zoemend/brommend geluid links voor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwastmichiel Bekijk Berichten
    Ik las net dat het al opgelost was excuus
    Bij Franky wel maar bij mij niet
    Audi A8 D3 3.7 V8 Als je verbruik minder is als 8L/100km dan heb je te weinig cilinders
    Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI
    Audi A8 D2 3.7 V8

  14. #13

    Standaard Re: zoemend/brommend geluid links voor

    Zoals Franky al aangeeft wiellagers zijn ook verdacht, maar ik zou eerst een setje andere velgen proberen, ook al heb je nieuwe banden gemonteerd.

  15. #14
    AndriesVA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    329
    Kudos
    28
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: zoemend/brommend geluid links voor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwastmichiel Bekijk Berichten
    Zoals Franky al aangeeft wiellagers zijn ook verdacht, maar ik zou eerst een setje andere velgen proberen, ook al heb je nieuwe banden gemonteerd.
    Sorry voor de onduidelijkheid, er zitten nieuwe banden met nieuwe velgen onder. Dus ik denk echt dat het een lagerprobleem is.
    Audi A8 D3 3.7 V8 Als je verbruik minder is als 8L/100km dan heb je te weinig cilinders
    Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI
    Audi A8 D2 3.7 V8

  16. #15

    Standaard Re: zoemend/brommend geluid links voor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AndriesVA Bekijk Berichten
    Sorry voor de onduidelijkheid, er zitten nieuwe banden met nieuwe velgen onder. Dus ik denk echt dat het een lagerprobleem is.
    bij lagers zou je verwachten dat het in de bochten erger of minder erg wordt. Heb je banden van hetzelfde type of andere banden gemonteerd, wellicht dat uitlijning je ook nog kan helpen.

  17. #16
    AndriesVA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    329
    Kudos
    28
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: zoemend/brommend geluid links voor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwastmichiel Bekijk Berichten
    bij lagers zou je verwachten dat het in de bochten erger of minder erg wordt. Heb je banden van hetzelfde type of andere banden gemonteerd, wellicht dat uitlijning je ook nog kan helpen.
    Heb andere banden gemonteerd, maar ik moet de wagen nog uitlijnen. Dus dat ga ik eerst doen en kijken of het probleem er dan nog is.
    Audi A8 D3 3.7 V8 Als je verbruik minder is als 8L/100km dan heb je te weinig cilinders
    Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI
    Audi A8 D2 3.7 V8

  18. #17
    Franky D
    Guest

    Standaard zoemend/brommend geluid links voor

    Probeer het geluid eens te omschrijven, dat wordt lachen 😂.
    Ga er maar vanuit dat het een wielager is 😉.
    Leuk klusje trouwens om zelf te doen, met name het aantrekken van de centrale bout in de steekas 😁, ga maar vast spinazie eten 😉.

  19. #18
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: zoemend/brommend geluid links voor

    centrale bout is niet zo moeilijk, gewoon lange buis op de wringstaaf, veel vervelender is als de homokineet niet uit de fusee wil..
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  20. #19

    Standaard Re: zoemend/brommend geluid links voor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vdub Bekijk Berichten
    centrale bout is niet zo moeilijk, gewoon lange buis op de wringstaaf, veel vervelender is als de homokineet niet uit de fusee wil..
    Als je een passende poelietrekker hebt hoeft dit ook geen probleem te zijn. Het kan ook wat groftstoffelijker en dat is door de bout er een eind in te draaien en met een hamer op de bout te slaan. De bout moet je als het goed is toch vervangen. Maar grote kans dat je hem er zo uitschuift als de bout los is.
    Laatst gewijzigd door kwastmichiel; 04-10-13 om 11:42.

  21. #20
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: zoemend/brommend geluid links voor

    Ach, 200nm + een paar graden lukt hem toch wel ;-) Vorige week de mijne aan de voorkant gedaan

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •