Pagina 5 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 139

Onderwerp: Verbruik A8 4.2 benzine

  1. #81
    Dedde's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.450
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Hij heeft een S3..

  2. #82
    IHWBD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    53
    Posts
    459
    Kudos
    32
    Auto
    Audi RS3

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Hoe zat het nou met die 1200 km die jij (zoals je beweerd) aan één stuk met 120 km/h gereden hebt? Zie je inmiddels in dat wat jij schrijft (beweerd) eigenlijk helemaal niet kan?

    Ik heb nooit beweerd dat ik mijn S4 als referentie -wat betreft het brandstofverbruik- gebruik om het verbruik van andere motoren/auto's te bepalen, dus waar je dat vandaan haalt weet ik niet, maar ja dat kan je verwachten met fantasten

    Ik heb gisteren een medische keuring gehad en vrijwel alle off-shore certificaten behaald, waaronder ;HUET, OPITO, NOGEPA, OLF, EBS....dus ik denk dat het allemaal wel meevalt met mij

  3. #83
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dedde Bekijk Berichten
    Hij heeft een S3..
    Tijd om zijn auto aan te passen dan ;-)

  4. #84
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IHWBD Bekijk Berichten
    Hoe zat het nou met die 1200 km die jij (zoals je beweerd) aan één stuk met 120 km/h gereden hebt? Zie je inmiddels in dat wat jij schrijft (beweerd) eigenlijk helemaal niet kan?

    Ik heb nooit beweerd dat ik mijn S4 als referentie -wat betreft het brandstofverbruik- gebruik om het verbruik van andere motoren/auto's te bepalen, dus waar je dat vandaan haalt weet ik niet, maar ja dat kan je verwachten met fantasten

    Ik heb gisteren een medische keuring gehad en vrijwel alle off-shore certificaten behaald, waaronder ;HUET, OPITO, NOGEPA, OLF, EBS....dus ik denk dat het allemaal wel meevalt met mij
    Heb jij ff mazzel dan :-) En nu niemand meer voor leugenaar uit maken, komt het allemaal nog wel goed met je.

  5. #85
    Dedde's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.450
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IHWBD Bekijk Berichten
    Hoe zat het nou met die 1200 km die jij (zoals je beweerd) aan één stuk met 120 km/h gereden hebt? Zie je inmiddels in dat wat jij schrijft (beweerd) eigenlijk helemaal niet kan?

    Ik heb nooit beweerd dat ik mijn S4 als referentie -wat betreft het brandstofverbruik- gebruik om het verbruik van andere motoren/auto's te bepalen, dus waar je dat vandaan haalt weet ik niet, maar ja dat kan je verwachten met fantasten

    Ik heb gisteren een medische keuring gehad en vrijwel alle off-shore certificaten behaald, waaronder ;HUET, OPITO, NOGEPA, OLF, EBS....dus ik denk dat het allemaal wel meevalt met mij
    En dan toch nog denken dat je een S4 heb ipv een S3..? Hmmmmm


  6. #86
    IHWBD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    53
    Posts
    459
    Kudos
    32
    Auto
    Audi RS3

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dedde Bekijk Berichten
    Hij heeft een S3..
    Gehad, en vergeet mijn Lambo niet!

  7. #87
    Dedde's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.450
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IHWBD Bekijk Berichten
    Gehad, en vergeet mijn Lambo niet!
    Was van korte duur dan

  8. Ad
  9. #88

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Jij durft... Dat jij met je S4 dit niet haalt, wil niet zeggen dat andere mensen dat niet kunnen halen. Als je gewoon normaal rijd, hoef je bij een A8 amper naar het gaspedaal te kijken en je rijd al met het verkeer mee. Dat je 4.2l hebt, wil niet zeggen dat je al het vermogen altijd moet aanspreken.

    Als ik jouw was, zou ik maar eens naar de huisarts gaan. Ik denk dat je een probleem hebt met je rechtervoet en je denkvermogen. Zomaar beweren dat andere mensen leugenaars zijn, lijkt me niet verstandig en duid op een geestelijk probleem in je denkvermogen. Je zou dit kunnen oplossen met therapie, maar dat kost denk ik geld. Als zeeuw ben je natuurlijk niet aanvullend verzekerd (kost geld..) dus zul je zelf moeten betalen voor therapie (kost ook geld..). Lijkt me dan de beste oplossing dat je niet zo gefrustreerd moet raken als andere mensen toevallig wel hun rechtervoet kunnen beheersen, en jij dat zelf niet kunt.

    Los van het feit dat je met zulke opmerkingen je jezelf niet echt populair maakt op een forum. Als jij nog eens een probleem hebt, zal ik iig de laatste zijn die daar een reactie op geeft, ook al weet ik de oplossing.

    En dan geef ik nu het stokje over aan..... Sven? :-)
    Laat die gast maar hoor, dit is S3FTW, een van de irritantste forummers aller tijden die niet snapt dat-ie gewoon wel eens dingen verkeerd heeft. Patsen met certificaatjes die niets zeggen over algemeen begrip en inzichtvermogen is daar typisch een voorbeeld van.

    @IHWBD: kap nou eens met de boel verstieren, als hier meerdere mensen consequent aangeven rond de 1:10 (men zegt bijna 1:10, dus 1:9,5) te kunnen rijden met hun A8, dan geloof ik dat. Ik zie regelmatig A8-en op de snelweg, en 8/10 rijden op de rechterbaan, rond de 100km/u. Ik geloof dan onmiddelijk dat die auto 1:11 of beter rijdt, dus gemiddeld 1:10 zit er dan zo in. Punt. Een A8 rij je niet hard, een S3 (Lambo?) wel. Ik ben zeker ook een keiharde leugenaar als ik beweer ruim 1:8 te rijden met een 7.7 liter Cadillac uit 1969, met 3-traps automaat en 2300kg schoon aan de haak? Waarom kan een 40 jaar jongere auto met 3,5 liter minder inhoud dan niet 20% zuiniger rijden? Explain that!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  10. #89
    Dedde's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.450
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Ik geloof niet dat ie exact 2300kg weegt..

  11. #90
    Sven84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    282
    Kudos
    56
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IHWBD Bekijk Berichten
    Jij bent waarschijnlijk de enige die ooit 1200 km lang 120 km/h hebt kunnen rijden.... klinkt erg onwaarschijnlijk, nog afgezien van het feit dat je tankinhoud te klein is om deze afstand bij een dergelijke snelheid te kunnen overbruggen. Misschien dat er tijdens het rijden bijgetankt is zoals ze dat een keer gedaan hebben bij Top Gear...


    En idd ik bedoelde de Vlaketunnel. Typefoutje...t en r zitten naast elkaar op mijn qwerty toetsenbord


    Als jij durft te beweren dat je met een 4.2 l achtcilinder motor in een ruim 1700 kg zware auto een gemiddeld verbruik kan realiseren van minder dan 10 l per 100 km, dan durft ik te beweren dat je een grote fantast bent of zelfs een leugenaar!

    Met dit soort "brainfarts" maak jij jezelf zeker niet populair. De laatste persoon die hier een leugenaar is zal draadloos zijn. Bezint eer ge begint. -1

    [Edit] Ik heb je bericht gerapporteerd.
    Laatst gewijzigd door Sven84; 12-06-13 om 12:18.

  12. #91
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.885
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Het is et1961 alias watiedezeweekweerbedenktomtochophetforumtekunnen weer, als-ie zich niet gedeisd houdt kan-ie een IP-ban verwachten. Maar trek het je dus niet teveel aan, het ligt niet aan jou.
    Laatst gewijzigd door tom; 12-06-13 om 12:23.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #92
    Sven84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    282
    Kudos
    56
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IHWBD Bekijk Berichten
    Hoe zat het nou met die 1200 km die jij (zoals je beweerd) aan één stuk met 120 km/h gereden hebt? Zie je inmiddels in dat wat jij schrijft (beweerd) eigenlijk helemaal niet kan?

    Ik heb nooit beweerd dat ik mijn S4 als referentie -wat betreft het brandstofverbruik- gebruik om het verbruik van andere motoren/auto's te bepalen, dus waar je dat vandaan haalt weet ik niet, maar ja dat kan je verwachten met fantasten

    Ik heb gisteren een medische keuring gehad en vrijwel alle off-shore certificaten behaald, waaronder ;HUET, OPITO, NOGEPA, OLF, EBS....dus ik denk dat het allemaal wel meevalt met mij
    Hiermee probeer jij indruk te maken c.q. te bewijzen dat je een gezond verstand hebt? Ik ben niet onder de indruk.

    Laatst gewijzigd door Sven84; 12-06-13 om 12:30.

  14. #93

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Niet? Waarom niet? als ik 1200 kilometer lang 120 rij, is mijn gemiddelde 1:10,5. Hoe denk jij gemiddelde anders uit te leggen? Probeer maar hoor, misschien dat ik het snap....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IHWBD Bekijk Berichten
    Jij bent waarschijnlijk de enige die ooit 1200 km lang 120 km/h hebt kunnen rijden.... klinkt erg onwaarschijnlijk, nog afgezien van het feit dat je tankinhoud te klein is om deze afstand bij een dergelijke snelheid te kunnen overbruggen. Misschien dat er tijdens het rijden bijgetankt is zoals ze dat een keer gedaan hebben bij Top Gear...
    Nog één opmerking naar Etje: wel goed lezen lieverd. Draadloos meldt 1200km lang 120km/u rijden. Niet 1200km non stop 120km/u. Je kan best 1200km lang 120km/u rijden, en ja, dan zal-ie moeten tanken na 900km (900km, 1:10, 90 liter). Daarmee is z'n gemiddelde verbruik nog altijd 1:10, en niet 1:leugenaar.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  15. #94

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dedde Bekijk Berichten
    Ik geloof niet dat ie exact 2300kg weegt..
    Verdorie, je hebt nog gelijk ook.

    deville.jpg




    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  16. #95
    IHWBD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    53
    Posts
    459
    Kudos
    32
    Auto
    Audi RS3

    Cool Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Niet? Waarom niet? als ik 1200 kilometer lang 120 rij, is mijn gemiddelde 1:10,5. Hoe denk jij gemiddelde anders uit te leggen? Probeer maar hoor, misschien dat ik het snap....


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Nog één opmerking naar Etje: wel goed lezen lieverd. Draadloos meldt 1200km lang 120km/u rijden. Niet 1200km non stop 120km/u. Je kan best 1200km lang 120km/u rijden, en ja, dan zal-ie moeten tanken na 900km (900km, 1:10, 90 liter). Daarmee is z'n gemiddelde verbruik nog altijd 1:10, en niet 1:leugenaar.
    Om te kunnen tanken moet je stoppen, dus je snelheid terugbrengen naar 0 km/h om vervolgens weer op 120 km/h te komen moet je dus vanuit stilstand je auto op snelheid brengen. Dus je rijdt niet 1200 km lang 120 (km/h) En dat is wat hij letterlijk schreef... ik lees wat er staat en geef daar geen vrije interpretatie aan, zoals jullie dat kennelijk wel doen...
    Daarnaast is het op de openbare weg helemaal niet mogelijk om dergelijke afstanden met constante snelheid te rijden, dit vanwege andere weggebruikers en het feit dat er niet een dergelijke lange weg is waar je constant met onverminderde snelheid 120 km/h kunt rijden.

    Dat iemand in staat is om met een A8 4.2 l trajecten te rijden met een gemiddeld verbruik van 1:10 wil ik best geloven. Maar de discussie hier ging over het (algehele) gemiddeld verbruik (dus over alle gereden km's) en dat zal omdat er ook trajecten met een noemenswaardig hoger verbruik gereden zullen zijn, snel ongunstiger uitkomen dan 1:10. Zie het opgegeven verbruik wat te vinden is voor deze auto op brandstof-verbruik.nl http://brandstof-verbruik.nl/audi/a8

  17. #96

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    779
    Kudos
    75
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Verbruik A8 4.2 benzine

    Lukt het een beetje om anderen te overtuigen van de eigen denkbeelden?Het onderwerp is verbruik en er wordt hier ook wat energie verbruikt. Ik zou zeggen. Laat lekker gaan. Maar ja, mijn verbruik is dan ook een klap lager. Oorzaak & gevolg?

  18. #97
    Sven84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    282
    Kudos
    56
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IHWBD Bekijk Berichten
    Om te kunnen tanken moet je stoppen, dus je snelheid terugbrengen naar 0 km/h om vervolgens weer op 120 km/h te komen moet je dus vanuit stilstand je auto op snelheid brengen. Dus je rijdt niet 1200 km lang 120 (km/h) En dat is wat hij letterlijk schreef... ik lees wat er staat en geef daar geen vrije interpretatie aan, zoals jullie dat kennelijk wel doen...
    Daarnaast is het op de openbare weg helemaal niet mogelijk om dergelijke afstanden met constante snelheid te rijden, dit vanwege andere weggebruikers en het feit dat er niet een dergelijke lange weg is waar je constant met onverminderde snelheid 120 km/h kunt rijden.

    Dat iemand in staat is om met een A8 4.2 l trajecten te rijden met een gemiddeld verbruik van 1:10 wil ik best geloven. Maar de discussie hier ging over het (algehele) gemiddeld verbruik (dus over alle gereden km's) en dat zal omdat er ook trajecten met een noemenswaardig hoger verbruik gereden zullen zijn, snel ongunstiger uitkomen dan 1:10. Zie het opgegeven verbruik wat te vinden is voor deze auto op brandstof-verbruik.nl http://brandstof-verbruik.nl/audi/a8
    Zie je wel. Je kunt het wel. Op normale wijze discussiëren. Dank daarvoor.

  19. #98
    Sven84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    282
    Kudos
    56
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A630q Bekijk Berichten
    Lukt het een beetje om anderen te overtuigen van de eigen denkbeelden?Het onderwerp is verbruik en er wordt hier ook wat energie verbruikt. Ik zou zeggen. Laat lekker gaan. Maar ja, mijn verbruik is dan ook een klap lager. Oorzaak & gevolg?
    Niet geheel waar. De TS vroeg wel degelijk iedereen om gemiddeld verbruik. Laten we in dit emotionele vaarwater bij de feiten blijven.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AA8 Bekijk Berichten
    Hallo,

    Heb jij een Audi A8 4.2 benzine vanaf 2003 met ongeveer 200.000km op de teller dan zou ik
    graag weten hoeveel jouw Audi gemiddeld verbruikt.
    Wanneer ik als een opa rijdt, veel crouse control, uitlaten rollen, lange afstanden enz. krijg
    ik er net 1:7,1 gemiddeld uitgeperst. Bij een normale/rustige rijstijl is dit 1:6,3.
    Aangezien mijn vorige auto, een S500 5.0 V8, 4 jaar ouder, zelfde gewicht, gemiddeld 1:7,5 liep vind ik het
    verbruik van de A8 toch aan de (te) hoge kant. Bandenmaat beide auto's 255-35-20.
    Graag jouw verbruik/mening?
    Laatst gewijzigd door Sven84; 12-06-13 om 14:29.

  20. #99

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IHWBD Bekijk Berichten
    Om te kunnen tanken moet je stoppen, dus je snelheid terugbrengen naar 0 km/h om vervolgens weer op 120 km/h te komen moet je dus vanuit stilstand je auto op snelheid brengen. Dus je rijdt niet 1200 km lang 120 (km/h) En dat is wat hij letterlijk schreef... ik lees wat er staat en geef daar geen vrije interpretatie aan, zoals jullie dat kennelijk wel doen...
    Daarnaast is het op de openbare weg helemaal niet mogelijk om dergelijke afstanden met constante snelheid te rijden, dit vanwege andere weggebruikers en het feit dat er niet een dergelijke lange weg is waar je constant met onverminderde snelheid 120 km/h kunt rijden.

    Dat iemand in staat is om met een A8 4.2 l trajecten te rijden met een gemiddeld verbruik van 1:10 wil ik best geloven. Maar de discussie hier ging over het (algehele) gemiddeld verbruik (dus over alle gereden km's) en dat zal omdat er ook trajecten met een noemenswaardig hoger verbruik gereden zullen zijn, snel ongunstiger uitkomen dan 1:10. Zie het opgegeven verbruik wat te vinden is voor deze auto op brandstof-verbruik.nl http://brandstof-verbruik.nl/audi/a8
    Jezus, wat kan jij zeiken zeg. Ongelooflijk. Stel nou, je rijdt 1205km, waarvan 1200km 120km/u, en die 5km/u meer of minder, met opremmen/aftrekken om te tanken. Nu tevreden? Er staat immers nergens dat het totale traject 1200km is. Dáárnaast moet jij, met je superieure deductievermogen, ook kunnen snappen dat het hier om een figuurlijk voorbeeld gaat, en niet een wetenschappelijk lab onderzoek, dat exact 1200.0 km op 120.0km/u is afgelegd.

    Jij beeldt je dingen in gozer, je moet daar eens mee kappen. Is het echt zo moeilijk om te geloven dat er hier mensen zijn die circa 10.0 liter per 100km rijden, over een afstand van 30.000km? Wanneer is iets een gemiddelde? Voor mij op een tank, en in dit geval is het een gemiddelde over de gebruiksduur. Dat jij dat niet haalt wil niet zeggen dat anderen dat niet halen. Ik haal 1:16 zonder al te gek te doen (en 1:15 als ik 'm gebruik waar-ie voor bedoeld is) met een V6 diesel, waar anderen dat nauwelijks halen met een 2.0TDI vierpittertje. Lieg ik nu?

    Moet je echt zo laag zakken dat je je "gelijk" wil halen bij brandstofverbruikwebsites? Gemiddeld zou mijn auto dan 1:13 moeten doen. En toch is dat niet zo! Jammer he, dat de praktijk anders is.

    Nogmaals - dat jij het niet kan met een A8 4.2 wil niet zeggen dat anderen dat niet kunnen. Misschien moest je eens kijken naar wat het actuele verbruik is van zo'n auto bij 100km/u ipv 120km/u; wedden dat je dan op 1:12 zit? Dan is een gemiddelde van 1:10 zo gehaald! De echte wereld is een fijne plek, kom er ook eens zou ik zeggen (meetings, bijvoorbeeld, kijken of je dan nog zoveel praats hebt ).

    Ik vind het niet gek dat je al 3x gebanned bent, snap dan ook niet wanneer je de hint eens snapt: je bent een ongewenste aanvulling, ook hier in dit topic.

    Zo. Back to topic.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  21. #100

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    51
    Posts
    223
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Hij gaat lekker hier mannen!

    Is er ook nog iemand die zich er een moer voor intressert wat die van mij zuipt!! Als je het weet mooi voor je..

    Zie je die twee achterlichten net nog daar heel erg in de verte, precies ik stond net nog naast je bij de stoplichten.. En heb er net 1500km opzitten van vakantie adres, nergens last van iemand zin om te tafelvoetballen of nog ff een bbq'tje doen, ik rij wel ff langs de slager..
    Audi A8 4.2 Quattro

Pagina 5 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •