Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 50 van de 50

Onderwerp: Er komt water uit binnenverlichtingsunit, lekt op middenconsole -opgelost!

  1. #41

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Water uit binnenverlichtings unit, lekt op midden console OPGELOST !!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leon Bekijk Berichten
    Printplaat zelf koop je op alibaba/aliexpress
    Thanks Leon, maar nergens kunnen vinden op Alibaba of Aliexpress.
    Alleen voor A6 en Q7... maar die lijken totaal niet op de printplaat uit de A8 dus denk niet dat die zomaar gebruikt kan worden.
    Kan zijn dat ik niet op de juiste keywords gezocht heb?

    In ieder geval, ik heb de bestaande printplaat goed schoon kunnen krijgen met alcohol.
    Alles werkt nu weer, behalve het knopje voor de telefoon en het knopje om terug te scrollen in de lijst (met radiozenders b.v.).
    De grote draaiknop werkt wel gewoon dus daarmee kan ik ook terug scrollen in de lijst.
    Voor nu ben ik even blij dat de belangrijkste functies zoals radio, navi, CAR knopjes etc weer werken.

    20160430_195632.jpg

    Uiteindelijk zal er dus wel een andere printplaat in moeten... of ik moet zelf nieuwe drukknopjes er op solderen maar ik weet niet 100% of het daar aan ligt. Kan ook aan de MCU liggen omdat die er best wel erg aan toe was...
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  2. #42
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    742
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Er komt water uit binnenverlichtingsunit, lekt op middenconsole -opgelost!

    Hallo Heren,

    Tot mijn grote schrik zag ik gister avond heel veel water bovenop mijn mmi console, zijwangen van de voorste stoelen en mijn bekerhouder bakje zat tot de helft vol met water! Ik ging van het ergste uit en dacht dat ik een nieuwe electronica voor de middenconsole moest halen plus elektronica voor de hemel...
    ik heb heel snel complete middenconsole met mmi eruit gesloopt tot aan printplaten, alles geprobeerd te drogen met fohn en ook alle elektronica van hemel veel gefohnt. Er kwam zelfs wat water uit mijn binnenspiegel :o! Die heb ik geprobeerd van buitenaf te fohnen en hopen dat het goed blijft nu, demonteren lukte niet. Mijn binnenverlichting deed in begin erg raar, knipperde de gehele tijd en bleef aan en ging niet uit ! Gisteren alles schoongemaakt en gefohnt. Gezien gisteren erg hard regende, kon ik verder niets doen en heb ik maar een grote handdoek gelegd in interieur en alles zo gelaten. Vandaag alle elektronica terug ingebouwd en de dak maar eens geopend om te kijken. In de voorste deel zat een plas water en zat wat smurrie (grijze viezigheid van de dakrails), dus water kon niet weglopen.. gelijk nylon trekveer gekocht en 19mm brede isolatietape (waterbestendig). Bakje water gepakt, trechter en met trekveer proberen door te prikken. Bestuurderszijde ging eerst moeilijk maar toch erdoorheen gekomen en uiteindelijk kon ik niet verder. Toen ik op dat punt heen en weer ging hoorde ik dat ik de scherm raakte. Gezien ik scherm niet heb kunnen demonteren, heb ik hiermee voldoening genomen en water proberen in te gieten. Het druppelte wel onder bij de scherm uit, dus was de afvoer wel open (deels? Want kon niet echt controleren). Toen links; hier kwam ik net iets minder ver als andere zijde, hoor verder niet de scherm tikken, maar toch proberen om te kijken of de afvoer open was. Water gieten en gelukkig kwam het water onder wel eruit. Hierna railing schoongemaakt in de dak, met isolatie tape rondom dak afgetaped en alles weer ingebouwd. Hopelijk dat isolatie tape ook goede afdichtig geeft tussen dakcarosserie en dak zelf ! Gelukkig werkt alle electronica nog steeds naar behoren, maar wil toch een keer de schermen uitbouwen, nogmaals doorsteken en doorspoelen...
    Moet de complete scherm worden verwijderd of is de scherm iets opzij halen ook voldoende?

    Trouwens.. heb zelfs gedacht om HG ontstopper doorheen te jagen hahaha :$... denk niet dat dit een goed idee is...

  3. #43
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.378
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Er komt water uit binnenverlichtingsunit, lekt op middenconsole -opgelost!

    Zou ik niet doen.
    Het is duur en is troep.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  4. #44
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    742
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Er komt water uit binnenverlichtingsunit, lekt op middenconsole -opgelost!

    Heb ik ook niet gedaan, maar bedoel dat ik zo gek heb zitten denken!

    Nu het water doorloopt, zonder dat ik dus heb kunnen checken of mijn trekveer aan de andere kant bij de scherm uit is gekomen, uitgaan dat dit nu ok is?
    Heb ook op de duitse forum gelezen dat er in de voorste schermen, de uiteindes zijn voorzien van een rubber mondje. Er zijn mensen die dit dan uithalen om zodoende een groot gat achter te laten en dat alles er zeer makkelijk in toekomst uitkomt. Is dit een goed idee? Of heeft dat rubber uiteinde nog een ander functie?

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Er komt water uit binnenverlichtingsunit, lekt op middenconsole -opgelost!

    De rubbers zullen voorkomen dat er rommel en ongedierte in kan komen. Je hebt het namelijk over de opening ter grootte van een tuinslang. Wanneer je de trekveer tegen het binnenscherm hoort komen is dat voldoende. En checken met water zoals al vermeld is.
    Tijdelijk het schuifdak afplakken met isolatietape werkt heel goed. Je kunt dan rustig aan een goede oplossing werken zonder dat je bang hoeft te zijn voor nieuwe lekkages, heb ik in het verleden ook gedaan. Wanneer je bovendien het tape met hogere temperaturen verwerk kun je namelijk heel goed de ronding het het schuifdak volgen zodat e.e.a. niet echt opvalt. LET OP: Ga niet te veel met een trekveer o.i.d. in de afvoerslag lopen rommelen. Voor je het weet is deze stuk en kun je er een nieuwe in doen, en dat gaat niet gemakkelijk kan ik je meedelen!!
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011


  6. #46
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    742
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Er komt water uit binnenverlichtingsunit, lekt op middenconsole -opgelost!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slt Bekijk Berichten
    De rubbers zullen voorkomen dat er rommel en ongedierte in kan komen. Je hebt het namelijk over de opening ter grootte van een tuinslang. Wanneer je de trekveer tegen het binnenscherm hoort komen is dat voldoende. En checken met water zoals al vermeld is.
    Tijdelijk het schuifdak afplakken met isolatietape werkt heel goed. Je kunt dan rustig aan een goede oplossing werken zonder dat je bang hoeft te zijn voor nieuwe lekkages, heb ik in het verleden ook gedaan. Wanneer je bovendien het tape met hogere temperaturen verwerk kun je namelijk heel goed de ronding het het schuifdak volgen zodat e.e.a. niet echt opvalt. LET OP: Ga niet te veel met een trekveer o.i.d. in de afvoerslag lopen rommelen. Voor je het weet is deze stuk en kun je er een nieuwe in doen, en dat gaat niet gemakkelijk kan ik je meedelen!!
    Hartelijk dank voor je antwoord en uitleg. Ik heb exact zoals hierboven beschreven gedaan. Doorprikken, dan wat glazen water (mbv trechter) doorheen gegooid, water kwam bij de schermen eruit, dan dakgat (carosserie dak) met 19mm breed isolatietape rondom afgetaped en de tape omgeslagen (onder de dak), zo sluit de rubber van de glazendak tegen deze tape als die sluit, zo voorkom ik hopelijk kans op water in mijn rail onder mijn dak en mocht het toch doorkomen, zijn de afvoer gaten wel open zodat ze bij de voorste schermen uit kunnen lekken.
    Nu maar hopen dat ook alle elektronica intact blijft!
    Laatst gewijzigd door darkrider; 21-10-16 om 16:32.

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Posts
    151
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Er komt water uit binnenverlichtingsunit, lekt op middenconsole -opgelost!

    En je achterste 2 afvoerslangen?

  8. Ad
  9. #48
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    742
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Er komt water uit binnenverlichtingsunit, lekt op middenconsole -opgelost!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos1 Bekijk Berichten
    En je achterste 2 afvoerslangen?
    Die zitten ook in de dakraam? Nee toch!?
    Ik dacht dat achter 1tje was , in de tankklep. Deze heb ik eerlijk gezegd niet doorgespoeld!

  10. #49

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Posts
    151
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Er komt water uit binnenverlichtingsunit, lekt op middenconsole -opgelost!

    2 stuks. Je dakraam heeft er op elke hoek 1. Achter komen ze beide uit in de wielkasten. Zit een koppelstuk in de d stijl, oppassen dat je dat niet uit elkaar drukt met een trekveer ofzo. Van onder naar boven werken.

  11. #50
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    742
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Er komt water uit binnenverlichtingsunit, lekt op middenconsole -opgelost!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos1 Bekijk Berichten
    2 stuks. Je dakraam heeft er op elke hoek 1. Achter komen ze beide uit in de wielkasten. Zit een koppelstuk in de d stijl, oppassen dat je dat niet uit elkaar drukt met een trekveer ofzo. Van onder naar boven werken.
    Ik check dit ook dan! Dankjewel


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •