Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 45

Onderwerp: Q5 houdt in bij constante snelheid

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Germasel Bekijk Berichten
    Ik heb de audi dealer benaderd en die zijn inderdaad op de hoogte van deze problemen. Hij geeft echter aan dat dit bij 'oudere'q5's is geconstateerd en dat die van mij nieuwer is waarbij hij dus deze problemen niet verwacht. Maar goed bedankt voor de info ik zal het gaan testen zodra ik m heb. Ik wacht er wel met smart op moet ik zeggen!!!
    "Oude Audi's q5" moet zeggen dat ik het verhaal niet geloof. Mijn Q5 is nog geen maand oud.

    Veel succes.

    Groet,

    Tom

  2. #22

    Standaard Oplossing is er!

    Beste lotgenoten,

    Vanuit twee bronnen heb ik vernomen dat de software er is die ons probleem oplost. Het is trouwens niet direct ons probleem waar dat van Audi.

    Eerste source:

    Van een Audi dealer uit Limburg (houd naam ik even voor me) vernam ik dat de directeur van Audi Nederland, de heer Gerard Janssen, een mail heeft gestuurd op 11 augustus jl waarin hij aankondigt dat binnen enkele dagen de software ter beschikking is. Ca 80 auto's zouden dit probleem hebben.

    Tweede source:

    Een relatie van me maakt me attent op Audi Forum Belgie, hierop stond het volgende beericht:

    ================================================== ================================================== ================================================== ==================
    Bericht forum:

    5 dagen geleden #2401 audiavanti
    Junior Member

    Geregistreerd: 28 december 2008
    Berichten: 96



    Goed nieuws! Mijn 2.0 tfsi S-tronic had het bekende probleem rond de 3.000 toeren. Naald op en neer en schokkerig gevoel net of je zware tegenwind hebt. En ik had de klacht dat de S-tronic rommelig schakelde met name met file rijden.
    Ze hebben vandaag de nieuwste software geinstalleerd voor de motor en de bak. Hij rijdt totaal anders; veel soepeler, overschakelen nauwelijks voelbaar en het schokkerige gevoel bij 3.000 toeren is weg, wat een verschil. De motor reageerd ook sneller. Vond hem eerst wat traag oppakken bij lage toeren.

    Succes.
    audiavantiBekijk openbaar profielZoek meer berichten van audiavanti
    5 dagen geleden #2402 audiavanti
    Junior Member

    Geregistreerd: 28 december 2008
    Berichten: 96



    Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti
    Goed nieuws! Mijn 2.0 tfsi S-tronic had het bekende probleem rond de 3.000 toeren. Naald op en neer en schokkerig gevoel net of je zware tegenwind hebt. En ik had de klacht dat de S-tronic rommelig schakelde met name met file rijden.
    Ze hebben vandaag de nieuwste software geinstalleerd voor de motor en de bak. Hij rijdt totaal anders; veel soepeler, overschakelen nauwelijks voelbaar en het schokkerige gevoel bij 3.000 toeren is weg, wat een verschil. De motor reageerT ook sneller. Vond hem eerst wat traag oppakken bij lage toeren.

    Succes.


    Voor onze taal puristen..



    ================================================== ================================================== ================================================== ============

    Beste mensen doe u voordeel hiermee.


    Met vriendelijke groeten,


    Tom van Wanrooij

  3. #23

    Standaard

    Hallo allemaal,

    Ik kan alleen maar hopen dat Tom helemaal gelijk heeft. Ik heb vanmorgen nog met mijn dealer gesproken over de vervangende auto (A6) die ik kan krijgen en hij repte met geen woord over een oplossing. Integendeel, hij vertelde dat het probleem met de turbo te maken heeft en dat een oplossing nog steeds in november wordt verwacht. Heb de dealer nog een dag gegeven om dit ook weer op te volgen en in het slechtste geval ga ik vanaf vrijdag maar verder in een A6.

    Ben zeer benieuwd of de "fix van Tom" er daadwerkelijk aan komt!

    /ldh

  4. #24

    Standaard Oplossing is er

    Vandaag met de dealer Autolichstad en Leasemaatschappij gesproken.
    Er is inderdaad een (test)versie beschikbaar voor de software. Zoals ik reeds noemde.
    Donderdag a.s. wordt deze geinstalleerd en door mij getest.
    Pon heeft eea bevestigd. De testversie zou bij de meeste auto's werken bij anderen niet, luidt hun commentaar.
    Het is natuurlijk proberen waard.

    In week 45 komt de definitieve software.

    Als de (test) niet werkt, wordt de auto voorzien volgende week software van tuner uit Erp (Noord Brabant) met behoud van garantie.

    Groeten

    Tom van Wanrooij

  5. #25

    Standaard

    Ondertussen mn Q5 opgehaald, wat een auto!! Echt top. Ik heb nog geen problemen ondervonden met de terugval in toeren maar ik zal de komende dagen nog eens goed testen.
    Audi Q5 2.0 tfsi 155kw quattro s-tronic


  6. #26

    Standaard

    Beste allemaal,
    Vandaag is de (test)software voor blok en versnellingsbak geinstalleerd bij Audi Autolichstad te Son.
    Het resultaat is bevredigend het inhouden is niet helemaal weg maar stukken minder als voorheen, een echte verbetering. Ook bij de dealer kwam men tot dezelfde conclusie.
    Ik ga het in ieder geval accepteren en niet de weg in van tuning etc. Mijn gevoel zegt dat een tuner het niet beter krijgt.
    Ik blijf in afwachting van de definitieve oplossing medio november a.s. waarin ik hoop dat de laatste restpuntjes ook verbeterd worden.
    Bedankt voor al jullie reacties,

    Met vriendelijke groeten,
    Tom van Wanrooij

  7. #27

    Standaard

    Hallo allemaal,

    Ik heb sinds afgelopen maandag een Q5 2.0T S-Tronic met schokkend toerental bij 130km/h, 3000 tpm. Ik was hier min of meer van op de hoogte door dit draadje uit Duitsland:

    http://www.motor-talk.de/forum/neuer...0.html?page=21

    Daar wacht men al maaaanden op een oplossing, die tot op heden niet komt. Desondanks heb ik de Q5 (ook een Leaseplan auto) in ontvangst genomen, omdat ik er gewoon zin in had!!! Hiervoor had ik een A6 2.0TDI met flinke softwareproblemen in de handgeschakelde bak en die werden uiteindelijk door Audi opgelost, na veel overleg met Leaseplan en de dealer. Het is wat met die computers...

    Volgens de Duitse lotgenoten is het een Turbo probleem, waarvoor in de herst een update zal verschijnen. Mijn dealer, Audi Centrum Utrecht, bevestigt dit nieuws. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goedkomt: er hebben simpelweg teveel mensen last van: ook op Youtube staan Spaanse en Engelse filmpjes van danse toerentallen!

    Geduld is het devies blijkbaar, en het komt goed, gezien de beta versies van de software en mijn eerdere ervaring: slowly but surely. Of zo'n auto dan op de markt had moeten komen, tja, dat blijft een interessante discussie.

    hartelijke groet,
    Chester

    PS Verder vind ik de Q5 super!!!!!!
    Laatst gewijzigd door Chester2; 21-08-09 om 23:11.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Nu ruim een week getest en gelukkig geen problemen met het toerental!! Het is echt een genot om deze auto (prive) te rijden.
    Laatst gewijzigd door Germasel; 24-08-09 om 09:10.
    Audi Q5 2.0 tfsi 155kw quattro s-tronic

  10. #29

    Standaard

    Hallo allemaal,

    Vorige vrijdag heeft de dealer ook bij mijn Q5 de vernieuwde software geinstalleerd. Gelukkig is het niet de definitieve oplossing want het probleem is absoluut niet verdwenen, op z'n best is het ietsje minder voelbaar. Maar rond de 3000 toeren is het nog steeds knap storend. Ook heeft de software update tot gevolg dat de bak af en toe wat abrupt schakelt.

    Enfin, ook de dealer erkende weer direkt dat het probleem zeker niet weg is. Het is echter nu net acceptabel en dus blijf ik nog even doorrijden tot de permanente fix er is, in november. Mocht dat ook niet helpen neem ik dan alsnog de vervangende A6.

    Wat misschien ook nog aardig is om te weten is dat deze sofware versie ook de toerenteller wat stabiliseert. Lost natuurlijk niets op maar zorgt er wel voor dat het probleem wat minder aandacht trekt.

    Nu maar wachten....

    /ldh

  11. #30
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Sterkte, ik vind het raar dat dit soort problemen anno 2009 nog ontstaan.. Succes met wachten en probeer toch een beetje van je auto te genieten

  12. #31

    Standaard inhouden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ldh Bekijk Berichten
    Eindelijk, een week terug (na bijna 6 maanden levertijd) kon ik m'n nieuwe Q5 2.0T Quattro met Tiptronic ophalen. Natuurlijk een hele goede auto met een perfekte bak maar m'n enthousiasme is helaas niet zo groot meer: Bij constante snelheid houdt de auto in, vooral rond de 3000 toeren is er een terugval te zien van 200-300 toeren....en dat voel je! Alsof je constant gas geeft en weer loslaat, lekker misselijk makend!

    Dealer heeft zelfde probleem met hun nieuwe demo (verkoopt dus lekker). Pon's reaktie is dat dit een bekend euvel is aan het motormanagement systeem. En dat ze verwachten dit d.m.v. een software update op te lossen maar niet eerder dan november, misschien ook wel later.

    Erg waardeloos en onacceptabel dus deze reaktie en overweeg m'n advocaat in te schakelen.

    Heeft iemand anders hetzelfde probleem?
    Heb sinds twee weken een Q5 diesel automaat en ook deze houdt in hetgeen het rijcomfort geen goed doet.

  13. #32

    Standaard

    Heb (slecht) nieuws. Vandaag naar de dealer geweest om mijn Q5 2.0T S-Tronic te laten updaten. Op Duitse fora had ik goede berichten gelezen over de updates die het schokken moeten verhelpen. De dealer had de volgende updates op zijn lijstje om uit te voeren:

    B802A010 voor S-Tronic
    B801A005 voor het Motormanagement

    En wat blijkt? De auto wil beide updates niet laden !!! Volgens de dealer zitten ze al in mijn auto omdat hij zo nieuw is (van 17-08-2009) ?????

    Er komt nog een update voor de motor, maar wanneer die komt is niet bekend. In de tussentijd schok ik vrolijk verder over de snelweg.

    Ongelofelijk:
    * Audi is op de hoogte van de problemen en levert toch nieuwe auto's af met probleem ZONDER te kunnen melden wanneer het definitief over is
    * Audi is blijkbaar niet in staat vooraf te zien welke auto's de update moeten hebben en de dealer moet dit gewoon maar "proberen".
    * Audi vindt het normaal dat klanten op deze manier in hun auto's moeten rijden en biedt zelfs geen excuses aan.

    Wat een service. Ik denk dat ik eens bij de TROS ga nazoeken hoe ik Audi de "Koude Douche" kan geven.

    Bah. De lol van mijn nieuwe auto is eraf.

  14. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chester2 Bekijk Berichten
    Heb (slecht) nieuws. Vandaag naar de dealer geweest om mijn Q5 2.0T S-Tronic te laten updaten. Op Duitse fora had ik goede berichten gelezen over de updates die het schokken moeten verhelpen. De dealer had de volgende updates op zijn lijstje om uit te voeren:

    B802A010 voor S-Tronic
    B801A005 voor het Motormanagement

    En wat blijkt? De auto wil beide updates niet laden !!! Volgens de dealer zitten ze al in mijn auto omdat hij zo nieuw is (van 17-08-2009) ?????

    Er komt nog een update voor de motor, maar wanneer die komt is niet bekend. In de tussentijd schok ik vrolijk verder over de snelweg.

    Ongelofelijk:
    * Audi is op de hoogte van de problemen en levert toch nieuwe auto's af met probleem ZONDER te kunnen melden wanneer het definitief over is
    * Audi is blijkbaar niet in staat vooraf te zien welke auto's de update moeten hebben en de dealer moet dit gewoon maar "proberen".
    * Audi vindt het normaal dat klanten op deze manier in hun auto's moeten rijden en biedt zelfs geen excuses aan.

    Wat een service. Ik denk dat ik eens bij de TROS ga nazoeken hoe ik Audi de "Koude Douche" kan geven.

    Bah. De lol van mijn nieuwe auto is eraf.

    Hi Chester,

    Laat je dealer contact opnemen met Autolichtstad in Son, ze hebben de update bij mijn auto uitgevoerd. Van de resultaten heb ik jullie in een vorig bericht geinformeerd.

    De dealer moet namelijk ook iets doen aan zijn apparatuur. Ik vernam iets bij mijn dealer: "de installatie kasten moesten omgezet worden naar de Duitse taal."

    Ook ik heb via een omweg bij Audi geinformeerd hoe/wat/waarom. Je komt er geen steek verder.
    Zij hebben het motto: "de auto rijdt en is veilig" dus wij doen niets. Pappen en nat houden.
    M.a.w. hun klanten het bos in te sturen, met of zonder schokkende Q5.

    Groet,

    Tom

  15. #34

    Standaard

    Vandaag is de A5 bij de Dealer geweest voor garantie.
    Heeft in die tussentijd ook de laatste software geupdate.
    Deze is vanaf gisteren vrijgesteld.
    Als het goed is, moet het euvel van het toerental opgelost zijn!!!
    In de loop van de week maar eens kijken of ie nu goed loopt.

  16. #35

    Standaard Is 'ie nu goed?

    Hallo,

    Heb nu uiteindelijk ook de real fix gekregen en kunnen testen.

    Inderdaad, het is absoluut veel beter dan eerst maar kan niet zeggen dat het probleem nu helemaal verholpen is. Zie nog steeds een toerenval, nu rond de 1600-1800 toeren maar bij die snelheid (rond de 80km/u) voel dat je niet heel erg meer. Ook bij andere toerentallen is het nog niet helemaal stabiel en heb ik het gevoel dat de motor toch nog wel eens een beetje van slag is.

    Wat is de ervaring van anderen? Let wel, dit gaat over de software upgrade die in de brief van dhr. Jansen, directeur Audi Nederland, aangeprezen werd als "de" oplossing van het probleem.

    Mvg,
    ldh

  17. #36

    Standaard Re: Q5 houdt in bij constante snelheid

    En zijn degenen met het probleem nu tevreden met de update van Audi??

    GrT Roland
    Achteruitgang is moeilijk dus ben benieuwd...

  18. #37

    Standaard Re: Q5 houdt in bij constante snelheid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rolandini Bekijk Berichten
    En zijn degenen met het probleem nu tevreden met de update van Audi??

    GrT Roland
    Beste Roland,

    Na een derde update ben ik tevreden over de auto. Ik merk nu sterker als in het verleden een "turbo" - gat als in verleden bij het wegrijden. De auto moeten 1 a 2 seconde "nadenken".


    Groet,

    Tom

  19. #38

    Standaard Re: Q5 houdt in bij constante snelheid

    Dag Tom,

    Dat nadenken lijkt dan weer op het andere lijntje wat ik net hier zag (nadenken bij wegrijden).

    Ik heb van allebei de problemen last en hoopte dat door de update van Audi dat die punten verholpen zouden zijn...

    Maar niet helemaal dus
    Achteruitgang is moeilijk dus ben benieuwd...

  20. #39
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Q5 houdt in bij constante snelheid

    Nadenken bij wegrijden en inhouden zijn hele andere dingen, vooral op constante snelheid is nadenken bij wegrijden helemaal niet meer aan de orde. Verder is een turbo vanuit stilstand heus nog niet actief.

    De enige momenten waarbij je een turbogat zal merken, is wanneer je 3000rpm rijdt en in 1 klap vol gas gaat. De reactie blijft dan even weg. Overigens is dat bij mijn ex-1.8T nauwelijks meer dan een halve seconde.

  21. #40

    Standaard Re: Q5 houdt in bij constante snelheid

    Klopt natuurlijk dat het 2 verschillende dingen zijn. Het is ook niet zozeer het turbogat wat je voelt maar een vertraagde reactie op je electronische gaspedaal (denk ik dan als niet-technisch persoon die weet waar de klepel hangt alleen niet precies hoe die vastzit).
    Achteruitgang is moeilijk dus ben benieuwd...

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •