Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 73 van de 73

Onderwerp: Q5 automaat schakelprogramma onprettig

  1. #61
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.305
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q5 automaat schakelprogramma onprettig

    @guyguy
    een beetje flauw om één enkele regel uit een berichtje te quoten, om vervolgens de opmerkingen daarna te laten voor wat ze zijn.
    vraagje: wat voor versn.bak heb je zelf ??
    sorry, ik zie het al, je hebt helemaal geen S-tronic, maar een handbak.

    I rest my case

  2. #62

    Standaard Re: Q5 automaat schakelprogramma onprettig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred44nl Bekijk Berichten
    @guyguy
    een beetje flauw om één enkele regel uit een berichtje te quoten, om vervolgens de opmerkingen daarna te laten voor wat ze zijn.
    vraagje: wat voor versn.bak heb je zelf ??
    sorry, ik zie het al, je hebt helemaal geen S-tronic, maar een handbak.

    I rest my case
    dat ik een handbak heb was al te lezen in mijn allereerste reaktie
    mijn oorspronkelijke bedoeling was een benzine/S-tronic te bestellen, alhoewel ik voor kinderziektes vreesde
    ik heb echter exact een jaar geleden mijn keuze gevonden in de stock van de belgische invoerder, dat waren allemaal diesels/manuele bakken (ik had geen zin om meer dan 6 maanden te wachten, en ik kon mij verzoenen met een diesel voor een SUV)
    vandaar mijn interesse voor dit topic, want mijn volgende Q5 zal blijkbaar een automaat zijn, wel steeds in dieselversie (past perfekt in ons verzadigd verkeer, en wordt gemakkelijkker verkocht, ik zal nu na 4 jaar gebruik de Q5 vervangen)
    tegen dan zullen de S-tronic afstellingen zeker OK zijn !

  3. #63
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.305
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q5 automaat schakelprogramma onprettig

    volgens deze link:

    http://www.motor-talk.de/forum/s-tro...1#post25547937

    zit er een software-update aan te komen

  4. #64
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.305
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q5 automaat schakelprogramma onprettig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred44nl Bekijk Berichten
    volgens deze link:

    http://www.motor-talk.de/forum/s-tro...1#post25547937

    zit er een software-update aan te komen
    ondertussen verschijnen hierover de 1e positieve berichten

    ook m'n dealer is op de hoogte van de update.
    dus dat gaat wel goed komen

  5. #65
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.305
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q5 automaat schakelprogramma onprettig

    vanmiddag de update van m'n S-tronic gekregen.
    het gaat om 2023820/2 dd. 17/8/2010
    de naam is: vertraagde gas-aanname bij koude motor
    bijgaand de tekst van module 02 uit Vag-Com
    het verschil is: Part No SW: 8K1 927 156 AA
    hoe de S-tronic zich nu onder diverse omstandigheden gedraagt, moet ik nog testen.
    de af en toe erg lage toerentallen zijn in ieder geval gebleven.
    bij het naderen van een mini-rotonde, heb ik de indruk, dat de S-tronic alerter reageert, dus zonder/minder nadenken. hij schakelt bij ca. 5 km/h vanuit D2 terug naar D1.
    dat had ik nog niet eerder gezien.
    hoe het met koude motor/transmissie gaat weet ik nog niet.

    nadeeltje: heel veel Vag-Com instellingen zijn verdwenen, zoals piepje bij afsluiten, achterlichten aan, accumeter, sfeerverlichting, laptimer/olietemp. etc. etc.
    gebleven waren o.a. hidden menu, uitschakelsnelheid achteruitrijcamera
    je wordt namelijk aangesloten op een server bij Audi Duitsland.
    dan worden alle ECU's uitgelezen.
    waarna de software-update er in gaat.
    daarna wordt alles softwarematig nagelopen.
    en toen ging er de nodige data naar module 09 - Centr. Electronics.

    vreemd genoeg is de gordel-piiiiiieeeeeep wèl weg, maar het rode lampje in de toerenteller brandt totdat de gordel alsnog is omgedaan.


  6. #66

    Standaard Re: Q5 automaat schakelprogramma onprettig

    gisteren was het Open Deur dag bij mijn dealer
    ik had gevraagd om een 3,0 TDI te mogen testen om het verschil met mijn manuele 2,0 TDI te kunnen "voelen"
    eerlijk gezegd, de S-tronic werkte gewoon perfekt, echt niets aan te merken
    ik heb geen enkel van de reeds gelezen kritieken kunnen herproduceren
    in D vind ik dat het toerental soms erg laag komt te staan (<1200t/m) , maar nooit zijn er negatieve reakties van de motor (met de 2,0l voelt men dat de motor niet meer zo lekker draait beneden de 1400 t/m, tenzij met minimale belasting)
    in S is de wagen het aangenaamst, zelfs als er geen felle acceleratie gevraagd wordt
    manueel schakelen is plezant, maar in mijn ogen niet essentiëel : na een paar weken weet ik al dat ik het niet meer zo vaak zou gebruiken
    de zachte en krachtige 3,0l-motor is uiteraard een heel toffe motorisatie, maar ik weet ook niet goed waar en wanneer ik het supplement aan vermogen zou gebruiken
    ik heb na de test mijn eigen 2,0TDI ook (even fel) op de staart getrapt (wat ik bijna nooit deed) en ik moest toch bekennen dat het al niet mis is voor een fraktie van de vaste kosten
    natuurlijk is meer altijd aangenamer.... waar moet het eindigen ?
    Laatst gewijzigd door guyguy; 19-09-10 om 18:31.

  7. #67
    Lucy
    Guest

    Standaard Re: Q5 automaat schakelprogramma onprettig

    S-tronic zelf-lerend??? Is dat zo!!!

    Gisteren een software update gekregen i.v.m. hetzelfde probleem als reeds eerder in dit topic is aangegeven; reageren bak/gaspedaal bij koude start. Heb wel het idee dat dit nu weg is, echter ben ik het met veel mensen eens dat het lage toerental niet erg natuurlijk overkomt. Ik ga zeker de vraag stellen of Audi dit naar wens van de klant kan aanpassen. Het is overigens niet de vraag of dit aan te passen is, echter of Audi dit wil doen.

  8. Ad
  9. #68
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.305
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q5 automaat schakelprogramma onprettig

    een S-tronic is wel degelijk zelf-lerend.
    als je een tijdje flink met het gaspedaal werkt, dan worden de toerentallen, waarbij opgeschakeld wordt, iets hoger.
    ook wordt na het afremmen op de motor, iets sneller teruggeschakeld, als er dan weer (flink) gas wordt gegeven.
    ga je daarna weer rustiger rijden, dan gaat het gemiddelde toerental van de motor weer iets omlaag.
    dat neemt niet weg, dat de toerentallen van de motor, ná de update, er niet hoger op geworden zijn.
    het is nu mogelijk om met 1.200 rpm te rijden en voorzichtig gas bij te geven, zonder dat ie terugschakelt.
    gelukkig heb ik flippers

  10. #69

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    58
    Posts
    254
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Q5 automaat schakelprogramma onprettig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucy Bekijk Berichten
    S-tronic zelf-lerend??? Is dat zo!!!
    Ja, wel degelijk zelflerend. Een S-tronic, maar ook multitronic en mogelijk ook tiptronic zijn inderdaad zelflerend en voelen precies je humeur c.q. gemoedstoestand aan!!!

  11. #70
    Lucy
    Guest

    Standaard Re: Q5 automaat schakelprogramma onprettig

    Indien de S-tronic zelflerend is, zou je ook verwachten dat het schakelmoment bij sportief rijgedrag ook verhoogd zou worden (merk ik niets van).

    Buiten het feit dat jullie vermoedelijk gelijk hebben, ga ik dit toch even aan de dealer vragen.

  12. #71

    Standaard Re: Q5 automaat schakelprogramma onprettig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucy Bekijk Berichten
    Indien de S-tronic zelflerend is, zou je ook verwachten dat het schakelmoment bij sportief rijgedrag ook verhoogd zou worden
    probleem is dat bij elke zelflerend systeem ook alle contraproduktieve perioden inbegrepen opgenomen worden in het geheugen van het systeem
    stel dat je wenst een sportief gedrag aan te leren, dit kan enkel door bijna constant sportief te rijden, iets dat eigenlijk in ons druk (en gecontroleerd...) verkeer gewoon niet kan
    het volstaat dat je een tijdje in stad of in een file evolueert, en al je "sportiviteit" van de voorbije momenten gaat teniet
    vandaar blijkbaar dat weinig opmerkt van het clever leerproces van je bak...
    er is anderzijds wel een gemakkelijke én afdoende oplossing : rij dan constant in S

  13. #72
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.305
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q5 automaat schakelprogramma onprettig

    jawel, maar bij elke koude start, begint het eerproces van voor af aan.
    als je dan de motor rustig warm laat worden, dan "leert" de S-tronic een rustig rijgedrag.
    nadat de motor èn de olie op temperatuur zijn, dan kun je gaan "sporten".
    en als je dat een beetje fanatiek doet, dan heb je binnen een kwartier een veel sportievere auto.
    na een stukje bebouwde kom ben je dat idd zo weer kwijt.
    maar zoals gezegd, we hebben een "S-stand"

  14. #73

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    30
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Q5 automaat schakelprogramma onprettig

    Beste Audi fans,

    ik heb nieuw hier op dit forum maar dat zou geen probleem moeten zijn.

    Ik heb sinds 2 weken een hele mooie Audi Q5 2.0 TDI met nu zoon 11.000 km op de teller.
    ben vorige week naar Berlijn op en neer geweest, En de auto heeft zich prima gedragen.
    Alleen merk ik soms bij het optrekken dat de versnellingsbak wat ruw van ze 1 naar ze 2 gaat.
    En volgens mij hoort dit niet zo te zijn bij een jonge auto van dit kaliber ik heb nog garantie tot de 3de maand van 2016.
    Misschien hebben jullie wat tips over hoe dit kan ontstaan en wat er aan gedaan moet worden.
    Nou weet ik het niet zeker maar misschien hoort het wel zo te zijn het gaan volgens mij om een S-tronic versnellingsbak.

    Mijn vorige Audi een Q7 uit 2008 had dit probleem ook ik kocht de auto met 1ton op de teller en vanaf de 2,5ton begon hij ook te schokken in de bak maar dit was bij meerde versnellingen zo.
    En na 250.000 km kan ik het nog wel begrijpen, na dat de bak gespoeld is en nieuwe olie is ingedaan was het probleem verholpen en heb ik er nog 100.000 km plezier van gehad.

    Graag hoor ik van jullie

    Mvg Ronnie

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •