Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 24 van de 24

Onderwerp: Het werkelijke verbruik van een audi Q5 2.0 TDI ?

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het werkelijke verbruik van een audi Q5 2.0 TDI ?

    Verbruik valt dus mee, zeker als je niet vergeet dat het nog steeds een SUV is met quattro.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het werkelijke verbruik van een audi Q5 2.0 TDI ?

    We zitten nu aan 2000km, en het verbruik zit tussen 8 en 10liter per 100km.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  3. #23
    Josca's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    74
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q2
    Land
    Land

    Standaard Re: Het werkelijke verbruik van een audi Q5 2.0 TDI ?

    Wat het verbruik betreft niet te veel voortgaan op de boardcomputer, zeker niet op het eerste niveau die slaan op de laatste gereden kilometers en is niet relevant om te spreken van een exact verbruik. Daar het ik al cijfers zien opstaan tussen 6,8 en 13,40. Op computer 2 stond na 15800 Km, net voor het eerste onderhoud een gemiddelde van 7,3 L. een cijfer dat geloofwaardiger is. De beste manier is nog steeds " zelf uitrekenen" simpelweg de liters delen door de km/100, en dan niet na 100 Km maar wel op minstens een volle tank. En denk eraan de bestuurder is nog steeds de grootste bepalende factor voor het verbruik, voor een zuinig verbruik hoef je echt niet als een slak door het verkeer te kruipen, anticiperen op wat er voor je gebeurt helpt al veel.

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    62
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Het werkelijke verbruik van een audi Q5 2.0 TDI ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Josca Bekijk Berichten
    Wat het verbruik betreft niet te veel voortgaan op de boardcomputer, zeker niet op het eerste niveau die slaan op de laatste gereden kilometers en is niet relevant om te spreken van een exact verbruik. Daar het ik al cijfers zien opstaan tussen 6,8 en 13,40. Op computer 2 stond na 15800 Km, net voor het eerste onderhoud een gemiddelde van 7,3 L. een cijfer dat geloofwaardiger is. De beste manier is nog steeds " zelf uitrekenen" simpelweg de liters delen door de km/100, en dan niet na 100 Km maar wel op minstens een volle tank. En denk eraan de bestuurder is nog steeds de grootste bepalende factor voor het verbruik, voor een zuinig verbruik hoef je echt niet als een slak door het verkeer te kruipen, anticiperen op wat er voor je gebeurt helpt al veel.
    Helemaal mee eens,
    Ik heb inmiddels de 2e tank gevuld, en kom dus voor de eerste uit op 6,89 de 100 km ( 1L op 14.5 KM ) Dat is op korte stukjes.
    Over een week rij ik naar Nederland, en zal het wel gunstiger worden. ( Ik ben benieuwd)
    Audi Q5 H6 Diesel 2011 april

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •