Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Welke sportkoppeling voor Audi TT MK2 met 428Nm?

  1. #1

    Question Welke sportkoppeling voor Audi TT MK2 met 428Nm?

    Beste Audi-freaks,

    ik zit nu met het volgende probleem en ik hoop dat jullie me kunnen helpen:

    Laatst heb ik mijn standaard TT (200Pk, 280NM) Stage 2 laten tunen bij een bedrijf.
    Toen heb ik er een Miltek uitlaat laten opzetten en een chip-tuning gedaan op maat en meteen laten afstellen op de testbank.
    Geweldige resultaten natuurlijk: 288,4pk en 428NM. Maar Nu komt het probleem.
    Doordat het koppel zoveel hoger is als standaard is mijn koppeling versleten (bij gas in zijn 4,5 en 6 trekt hij door naar 4000 toeren om vervolgens terug te zakken naar 3000 toeren en weer op te lopen). Nu heb ik het bedrijf geinformeerd maar die rekenen voor een SPEC koppeling (stage 1) incl. montage 1650 euro.
    Ik weet echter een bedrijf waar ze het goedkoper kunnen monteren (vriend) dus ik wil alleen de koppeling los bestellen.
    Mijn vraag is dan echter ook: welke merken zijn aan te raden? Hij moet dus minimaal 428NM aankunnen en ik begreep dat dit in de winter nog wat hoger ligt.
    Ik ben al op verschillende site's geweest, maar heb het niet kunnen vinden. Mijn tweede vraag is of je met een andere koppeling meer vermogenswinst krijgt en/of het anders is qua optrekken? Mijn derdevraag is of er perse ook een ander vliegwiel in moet en zo ja, wat heeft dit dan voor effect?

    Mijn vierde en laatste vraag gaat niet over de koppeling maar over een dumpvalve. Wat vinden jullie hiervan?

    Ik hoor het graag, alvast bedankt.

    Met vriendelijke groet,

    Jan

  2. #2

    Standaard Re: Welke sportkoppeling voor Audi TT MK2 met 428NM?

    428Nm koppel, lijkt mij erg hoog... ik heb dezelfde setup, volledig Milltek uitlaat van voor naar achter met sportkat, downpipe, een Forge dumpvalve etc. Die van mij reikt de 390Nm koppel. Ik heb geen last van een versleten koppeling, weet niet wat je kilometerstand is en de staat van je auto, maar ik rij de auto nooit op z'n max, ik gebruik het vermogen puur als het moet. Voor koppelingen, vliegwielen etc, zou ik als ik jou was even bellen met X-treme Tuning in Poeldijk, die kunnen je meer vertellen denk ik.
    TTS (8S) Roadster + S5 Sportback (B9) + S3 Sportback (8Y) + VAG-COM v16.8.0 + OBDEleven Ultimate

  3. #3

    Standaard Re: Welke sportkoppeling voor Audi TT MK2 met 428NM?

    Beste Massari,

    ik heb inderdaad nagenoeg dezelfde setup als jou. Het enige wat ik (nog) niet heb is de dumpvalve. Maar daarbij moet je wel rekening houden dat ieder blok anders is ondanks het dezelfde auto is. 428,5NM is het om precies te zijn en de testbank-uitdraai is hierbij aanwezig. Maar ik heb een tuner hier in de buurt al geinformeerd over de koppelingen, maar toch bedankt!
    Laatst gewijzigd door Jan van Jeveren; 13-12-11 om 14:56.

  4. #4
    Jelle..'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.499
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke sportkoppeling voor Audi TT MK2 met 428NM?

    SPEC zijn goede koppelingen maar de totaalprijs is wel aan de hoge kant geloof ik. Of is dat inclusief nieuw vliegwiel? Je kunt even naar Sachs en LUK koppelingen kijken, beide zijn goed. Tja nieuw vliegwiel heb ik wel gedaan omdat ik de auto nog een tijd wil blijven rijden en ze schijnen nog wel eens te willen sneuvelen met wat meer vermogen (bij een 1.8T iig). En als het toch allemaal al openen ligt waarom niet. Heb toen voor een originele 2-delig vliegwiel gekozen maar achteraf had het ook een simpel, goedkoper en lichter vast vliegwiel kunnen zijn.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •