Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: Kleurstelling TTRS

  1. #1

    Standaard Kleurstelling TTRS

    Hoi allemaal,

    Mn naam is Peter, ben nieuw op dit forum, wilde t forum gebruiken om wat dingen uit te vinden mbt de geplande aankoop van een TTRS.

    Ik heb geen idee hoe je hier een Poll start, doe ik t langs deze weg:

    Ik twijfel nogal over de kleurstelling mbt de Audi TTRS, heb er ondertussen een paar gezien ( praten hier wel over occasions ), de 'donker"grijze ( naam kleur ff kwijt) vond ik erg mooi, maar stiekem ben ik ook weg van de Misano rood, wat is de algemene opinie mbt de rooie?

    Is t nog zo dat j net als vroeger met een rooie bleef "zitten" of van vanwege t feit dat t een TTRS mag ie die kleur dragen en is t niet "overdone"??

    Hoop ik krijg van jullie wat antwoorden waarmee ik wat kan, alhoewel ik natuurlijk weet dat kleur persoonlijk blijft, wil ik toch graag zien wat de algehele opinie mbt de Misano rood is, dus ik wilde niet weten wie wat voor voorkeurskleur heeft, puur een onderzoek naar de Misano rood en of t een goeie kleur is??

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Kleurstelling TTRS

    Welkom. Het forum is onderverdeeld in afdelingen, zogenaamde subfora. Het is niet de bedoeling dat alles in Algemene discussie wordt geplaatst, omdat dat subforum toevallig bovenaan staat. Vraag verplaatst naar het TT 8J-subforum.

    Saaie kleuren, grijs en zwart, liggen beter in de markt. Of mensen het echt mooi vinden of omdat ze bang zijn voor restwaarde of om op te vallen is me niet duidelijk. Rood is niet echt modegevoelig en kan prima op een auto als een TTRS, die reden genoeg heeft om op te vallen. Rode lak verkleurt niet meer zoals vroeger, dus wat dat betreft is er geen reden om eens voor dat fraaie Misanorood te gaan (ik ben het met je eens, mooie kleur!). Ik werk bij een autobedrijf en merk dat opvallende kleuren uiteindelijk toch wel hun liefhebbers vinden, zeker als ze goed bij de auto passen. Een feloranje S3 was bijvoorbeeld vrij vlot verkocht.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Kleurstelling TTRS

    Hoi Tom,

    Sorry voor t plaatsen in de niet daarvoor bestemde afdeling, moet t nog ff leren ;-)

    Je hebt helemaal gelijk, "saaiere" kleuren liggen beter in de markt, maar je hebt ook gelijk als je zegt "dat mensen soms bang zijn op te vallen" de TTRS is van zich al een opvallende auto, de uitvoering in de Misano rode lak zal dat nog meer versterken, waardoor je je wel erg bewust bent van t feit dat je met een opvallende wagen op stap bent ;-)
    Persoonlijk denk ik ook dat de kleur de auto goed doet, alhoewel t een metallic kleur is van ik toch dat ie bv vergeleken bij de Daytona grijze de diepte in de glans niet haalt, rood is natuurlijk een uni lak, maar de Misano is metallic, toch mis ik de diepte??

  4. #4

    Standaard Re: Kleurstelling TTRS

    Tom,

    Ook al had ik mn post in de verkeerde afdeling geplaats, waar je m nu hebt geplaatst is wel in de TT afdeling, zo bereik ik natuurlijk wel minder mensen die mee kunnen stemmen??

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Kleurstelling TTRS

    Dat mag nooit een reden zijn om een post maar een eind raak te plaatsen en is m.i. sowieso een misvatting.

    Veel mensen gebruiken de knop 'ongelezen berichten' en zien dan alles. Als je topictitel interessant genoeg is, krijg je ook antwoorden van mensen die niks met dat model hebben. Dat geldt trouwens voor alle topics, ook die in de algemene subfora worden niet gelezen als de topictitel nietszeggend is.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6
    Mark77's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    2.071
    Kudos
    83
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kleurstelling TTRS

    Zoals ik in een eerder topic al riep; het moet verboden worden om alle rs modellen in een andere kleur te leveren dan sepangblauw.

    http://suchen.mobile.de/auto-inserat...RT&colors=BLUE
    A4 Avant 3.0TDI Quattro bewitched with Hartog magic
    A3 SB 1.8TFSI, ECU is still a virgin, untouched.
    BMW Z3 2.8 Roadster

  7. #7

    Standaard Re: Kleurstelling TTRS

    Sepang en anders Daytona voor safe. Sepang is idd helemaal super.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Kleurstelling TTRS

    Suzuka grijs smoelt ook wel goed. Kan me die RS6 in Leusden nog goed heugen...

  10. #9
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kleurstelling TTRS

    Je mag een keer raden wat ik mooi vind.
    Super kleur en super mooie lak met een heel fijn spikkeltje erin.
    Als je auto vies is het minder, dus je zal hem veel moeten wassen. Verder zie je als die schoon is alles op je lak bij een misano-rode dus goed en netjes wassen om swirls tegen te gaan en goed onderhouden. Maar geloof me mensen verdraaien hun nek als die schoon is. Echt topkleur.
    Donkergrijs is veel vergeeflijker maar zeker voor een tt saaier.
    Sepang vind ik ook een topkleur voor zo'n auto.
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  11. #10
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Eens met Fast! Sepang helemaal speciaal maar Daytona doet het ook goed. Kijk maar eens naar het exemplaar van HJR.
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  12. #11
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Kleurstelling TTRS

    op de tweedehands markt zijn erg weinig opvallende kleuren te vinden op een rs. ze zijn meestal allemaal op 'safe' gekozen... ik zou voor ern nieuwe ttrs een oranje bestellen! maar tweedehands ga je dat niet vinden.
    de opties zijn veel belangrijker!

  13. #12

    Standaard Re: Kleurstelling TTRS

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    ik zou voor ern nieuwe ttrs een oranje bestellen!
    3F3F is ook super http://media.photobucket.com/image/t.../CIMG00571.jpg

    Overigens zit in Sepang wel veel meer tinten bij verschillende lichtinval.

    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  14. #13

    Standaard Re: Kleurstelling TTRS

    Misano rood is een superkleur en staat met aluminium accenten echt fantastisch! Een TTRS is een sportauto en dan mag hij er ook zo uit zien...

    http://link.marktplaats.nl/558281808
    1999 A4 B5 Avant 1.9 TDI

    1999 S4 B5 Avant -project-

  15. #14
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Kleurstelling TTRS

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    ik zou voor ern nieuwe ttrs een oranje bestellen!
    Dikke plus 1!



    Deze maakt hier ook een goede kans:



    En dat terwijl ik een fan van blauwe auto's ben. Deze is dus ook een prima keus!



    Stukje conservatiever dan Misano maar niet lelijk:

    Laatst gewijzigd door tom; 04-06-12 om 12:01.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #15
    Joerek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    26
    Kudos
    5
    Auto
    Audi TT RS

    Standaard Re: Kleurstelling TTRS

    Rood staat de ttrs goed. Zelf hebik hem inhet sepang blauw en had me de kleur erop niet beter kunnen voorstellen. Eigenlijk zijn alle te bestellen kleuren erg mooi ervoor. Suzuka is speciaal en naast sepang een rs-only kleur.

    Als je de mat aluminium optie overweegt, zou ik wrapping overwegen. Heb ik ook gedaan, kost een fractie van de prijs en is omkeerbaar.

  17. #16
    edraket31's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    872
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Kleurstelling TTRS

    Ik zou me inderdaad ook niet blindstaren op net die ene kleur die dan niet te krijgen is als 2ehands.
    Als je echt een bijzondere kleur wil, zoek dan een standaard kleurtje en laat je auto wrappen.

    Terug naar de vraag: Misano rood vind ik niet zo mooi op dit model. Zou dan nog eerder gaan voor wit met zwarte accenten.
    Ben normaliter helemaal niet zo'n fan van witte auto's maar op dit model wel mooi sportief.
    Laatst gewijzigd door edraket31; 24-06-12 om 07:46.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    2.458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Kleurstelling TTRS

    Snap alleen niet waarom mensen andere mensen vragen welke kleur de auto moet worden... je koopt dat ding toch voor jezelf.. of voor het oog v/d wereld?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •