Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Hoge fueltrim 1.8T 180 pk

  1. #1
    Coilt's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    36
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Hoge fueltrim 1.8T 180 pk

    Goede middag heren,

    Bij deze had ik even een algehele vraag op dit forum ivm pb bericht naar iemand niet gedaan krijg(niet aanwezig?)

    Op me audi tt 8n 180pk AJQ fwd zit ik al enige tijd met een probleem..

    Het gaat een weekje goed en dan begint de auto te roken zoals een dieseltje zou kunnen doen,
    In de ecu als ik deze in groep 032 bekijk de fueltrims op :

    Add. 9.0%
    Mult. 25.0%

    Als de trim deze waarde heeft gehaald begint die vannaf dat moment te stotteren/overslag/zwart te roken uit de uitlaat/backfires onder het rijden , maar bij stationair ook wat onstabiel in toeren te halen , en het begin van zwarte rook is meestal daar aanwezig en houd zich nadien onder het rijden aan..

    Gerritspeek vernoemt bij de mult zo hoog meestal de lmm boosdoener is , maar wil hier graag wat zekerheid in hebben ivm het wat kostbaar is natuurlijk

    De lambda grijpt hierbij dan niet in / krijgt het niet ver genoeg geregeld?

    Iemand een idee , of is de slimste zet lmm + lambda te vervangen?
    Hoop iemand bekend ermee is , of ervaring erin bij zulke kuren

    ps. zal zo even nog voorstel maken (dacht even de vraag online zetten zodat er wat meer reactie tijd is hierop)

  2. #2
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard re: Hoge fueltrim 1.8T 180 pk

    natuurlijk grijpt de lambda wel in, dat is uberhaubt waarom hij op het idee komt om de additive trim op 25 te zetten
    Alleen het lukt hem niet om deze afwijking te compenseren, daarom ligt hij buiten toleranties

    ik zou het ic traject even op 1 bar druk zetten, dikke kans dat je ergens een lekke klep hebt die lekt zodra er drukopbouw is, DV of die terugslagklep onder het inlaatspruitstuk (dat zou verklaren dat je additive trim binnen normaalwaarden ligt)
    Pas als je dat hebt uitgesloten zou ik een LMM gaan vervangen. En daarna evt pas een lamdasonde
    Laatst gewijzigd door hansdevogel89; 10-07-16 om 16:17.
    '00 Audi TT 225 quattro APX, ibiswit
    Teller/IMMO/ECU/Sleutel/ABS/Airbag aanpassingen (VCDS 16.7, smok magic dash can, FVDI v21, KESS/KTAG, Vag dash can 5.29, Carprog v7.28)

  3. #3
    Coilt's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    36
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoge fueltrim 1.8T 180 pk

    Hans , dankje voor je reactie (kon je geen pb doen maar jij was de persoon)

    Dv is vervangen door de metalen celtemp klep en deze heb ik nog een keer nagekeken en een beurt gegeven, ik had al zon vermoeden dat het niet zover terug geregeld kon worden

    Ook heb ik toen ik em net had de 249 mod uitgevoerd zodat deze geen aansturing meer heeft naar de dv

    Ik zal het systeem morgen eens op druk zetten op inlaatkanaal waar de lmm normaal zit en hopelijk er iets uitkomt..


    ps. schiet me nog wel te binnen dat op me drukmeter binnen in de auto :

    stationair/uitrollend - 0.8/-0.9 vacuum
    Vollast + 1.2/+1.3 bar turbodruk
    Laatst gewijzigd door Coilt; 10-07-16 om 19:10.

  4. #4
    Coilt's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    36
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoge fueltrim 1.8T 180 pk

    Systeem onder druk gehad , was 1 klein vacuum slangetje waar het klemmetje niet meer lekker van was op inlaatspruitstuk , even nieuw klemmetje erop en was dit opgelost..

    Daarna fuel trim gewist en na een even aangekeken, maar was totaal niet de oorzaak van de mult.

    Toch maar even bij de audi werkplaats binnengestapt en overlegt de problemen en ook deze persoon verdacht toch een probleem met de luchtmassameter,
    Dus die toch maar aan de balie opgehaald als ruildeel (06A 906 461 CX)en 131,65 euro lichter weer naar buiten..

    na luchtfilter te hebben gedaan en rest schoongemaakt wat ik los heb gehaald de lmm ertussen en fueltrim op 0 gezet,

    Vandaag bekeken na 1 dagje rijden en stond nu op :

    Add. -0.2%
    Mult -1.6%

    dus leek even de oplossing na 1 dag, maar vandaag met stukje rijden op deel-last hield de auto in en begon wat te klapperen / pop pop pop pop pop geluid te maken dus verdenk dat het nog niet helemaal opgelost is..

    straks even vcds eraan om maar nogmaals de fueltrims te bekijken ofdat het weer gestegen is / of er nu wel een foutcode staat vermeld..

    jammer genoeg nog even met de zoektocht verder gaan voor de oorzaak

    lambda, kan deze het ook veroorzaken?
    Laatst gewijzigd door Coilt; 16-07-16 om 15:07.

  5. #5
    Coilt's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    36
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoge fueltrim 1.8T 180 pk

    Even vagcom eraan en fuel trim mult stond op 16.4%

    Voor de rest kwam ik groep 033 tegen , hoort dit zo (is de lambda gruwelijk hard aan het in willen grijpen of is het nog een lambda probleem?)


    Lambda trim verhoogd naar 2000 rpm ongeveer

    https://www.youtube.com/watch?v=mNji...ature=youtu.be


    Fuel trim + lambda trim stationair

    https://www.youtube.com/watch?v=nVuJ...ature=youtu.be
    Laatst gewijzigd door Coilt; 16-07-16 om 23:04.


  6. #6
    Coilt's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    36
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoge fueltrim 1.8T 180 pk

    even ter info,

    contact gehad met mark van jd,welke me een tip gaf over lambda sonde..

    deze losgekoppeld en fueltrims gewist rijd de auto vloeiender en geen stottering of plopjes meer bij deellast en dergelijk..

    de fueltrim is nog niet opgebouwt jmmr genoeg, anders had ik iets andere indicatie als nu.

    maar zo gezegd lambda afgekoppeld is vloeiend doortrekken(iets minder power lijk ik wel te merken door de standaart 0.435voltage) wat hij aanhoud.

    dus zou kunnen betekenen dat de lambda aangesloten wil verrijken terwijl deze eigenlijk iet moet verarmen als bijstelling?

    lambda nu aanwezig is 06a 906 262 G
    vagcat zegt bouwjaar 99 ajq de letter AG
    autozaken noemen weer Q!

    zie door de bomen het bos niet meer wat er aan me auto echt als nieuw gekoppeld moet worden o_O

  7. #7
    Coilt's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    36
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoge fueltrim 1.8T 180 pk

    Oplossing van het probleem :

    Luchtmassameter vervangen is de waarde bij stationair goed geworden , en bouwt ook iets sneller/minimaal hogere druk op bij deel/vol last.

    Bij de dealer binnen gestapt omdat het zoekwerk van de lambda uit te vinden :

    De G letter die er onder de auto aanwezig was is gemaakt in het jaar 99 dus betreft de orginele sensor nog , ivm erna een aantal andere letter gekomen zijn is er uitgekomen op een 1K nummer ofzo.

    Welke ik gewoon bij de vw kant heb besteld incl een nette 20% korting erover is het niet duurder uitgevallen als een brezan sonde :P

    De TT gister bij de apk gezet en de co was in orde (0.2) met de sonde + 200 cells race kat , dus kan er weer een jaar tegenaan!

    met een fueltrim van -0.6%
    Laatst gewijzigd door Coilt; 02-08-16 om 20:26.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Hoge fueltrim 1.8T 180 pk

    Mooi, nu hopen dat het goed blijft gaan!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •