Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Haldex Filter en Olie wisselen

  1. #1
    Fiedeljepper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Haldex Filter en Olie wisselen

    Dag mensen,

    Is er iemand in de buurt van Heerlen/Landgraaf/Kerkrade die in het bezit is van de speciale Wrench (t10066) om het filter van de haldex-koppeling te demonteren. Wellicht iemand die me hierbij wil helpen,... Het gaat om een audi TT (8N) uit november 2000.

    Ik heb de benodigde olie en filter en aftap-plug-pakking reeds in mijn bezit. Nu blijkt dat mijn reguliere garage onbekend is met de techniek van deze koppeling en wil er liever niet aan beginnen. Nee het is inderdaad geen audi dealer, maar goed.

    Ik heb ontdekt dat de klus eenvoudig is mits je beschikt over een smeerput of brug, en de juiste Wrench voorhanden hebt.

    m.v.g. Ronald

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.857
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Haldex Filter en Olie wisselen

    Is het niet simpeler om er een aan te schaffen? Ik weet niet hoe lang je de auto wilt houden...

    http://cgi.ebay.de/VW-Audi-TT-Filter...-/270612458183
    http://cgi.befr.ebay.be/VW-Audi-Schl...-/380284560481
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Fiedeljepper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Haldex Filter en Olie wisselen

    Tom,

    Ik rijd ongeveer 12000 km per jaar. Dan zou ik over 5 jaar weer eens die sleutel nodig hebben. Bovendien heb ik geen brug of smeerput, dus ik dacht eigenlijk aan een oplossing via een forum-genoot.
    Het materiaal kostte (zonder de Wrench) ongeveer 35 euro. Nu wil de audi dealer de vervanging wel doen (maar wel met door hun geleverd materiaal) voor 216 euro, dat betekend dat ik zo'n 180 euro kwijt zou zijn om een beetje olie af te tappen, weer bij te vullen en een filter eruit en erin te draaien. Dat vond ik wel heel erg veel.
    Als ik geen oplossing vind via het forum zal ik uiteraard zelf een Wrench aanschaffen en dan ergens een brug gaan huren.

    Ronald

  4. #4
    Jelle..'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.499
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Haldex Filter en Olie wisselen

    Als ik het niet verkeerd heb is die 60.000km terug gestelt naar 30.000km.

  5. #5
    Fiedeljepper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Haldex Filter en Olie wisselen

    Oei Jelle,

    Daar heb ik nog niet eerder van gehoord. Hmmm,.. wordt steeds interessanter om een sleutel aan te schaffen.
    Ik denk dat het filter dan ook terug gesteld zal zijn naar 60000 km (was elke 120000 km).
    Interessant, misschien een paar mooie bokken aanschaffen om zelf de auto op te zetten.

    Ronald


  6. #6
    Jelle..'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.499
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Haldex Filter en Olie wisselen

    Ik weet het niet zeker maar het is geloof ik om de 30.000km de olie vervangen en elke 60.000 de oliefilter van de haldex vervangen. Maar je zou het even na moeten vragen, maar ik geloof dat Coen mijn vertelde elke 30k de olie vervangen.

  7. #7
    Fiedeljepper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Haldex Filter en Olie wisselen

    Ik heb inmiddels dan toch maar een sleutel besteld via E-bay. Ik denk dat het klusje binnen een uurtje gerealiseerd moet kunnen worden als ik het zelf ga doen. Ik zal dan ergens een brug gaan huren voor een uur en hoop met de sleutel dat het allemaal eenvoudig blijkt.

    De motivatie dat het elke 60.000 km moet gebeuren heeft me over de streep getrokken.

    bedankt, grtz Ronald
    Laatst gewijzigd door Fiedeljepper; 18-02-11 om 09:20.

  8. Ad
  9. #8
    Fiedeljepper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Haldex Filter en Olie wisselen

    Zo,

    Vandaag met de sleutel die ik via Ebay had besteld naar de garage. Nu blijkt het inderdaad een klusje van niks. Omdat het de eerste keer was heeft het ongeveer 3 kwartier geduurd,.... we wilden zeker weten dat het goed gebeurde.
    Uiteindelijk 40 euro betaald voor arbeid en dergelijke. Garage heeft weer wat geleerd en ik heb geld bespaard.

    Iedereen gelukkig.

    grtz Ronald

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •