Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Vloerbedekking bestuurderszijde is nat

  1. #1

    Standaard Vloerbedekking bestuurderszijde is nat

    Hallo,

    Ik ben de laatste tijd veel bezig geweest met mijn audi TT uit 1999. Ik heb een 1.8 turbo 180 pk uitvoering en heb afgelopen week mijn thermostaat vervangen en heb de airco laten vullen bij de garage. Nu zit ik echter met 2 problemen die waarschijnlijk met elkaar te maken hebben.

    Mijn voorruit is constant aan de binnenkant erg vochtig en ik ben er ook achter gekomen dat de vloerbedekking aan de bestuurderskant (voor de stoel onder je voeten etc.) erg vochtig is. Ik verwacht eigenlijk dat dit met elkaar te maken heeft.

    Ik heb ondertussen al een beetje gesurft op het internet en heb geprobeerd of de afvoer leidingen bij de ruitenwissers niet verstopt zijn, (water over het raam gooien, en het water loopt er onder bij de wielkast rechtstreeks uit (dus geen verstopping)) en heb ook het interieurfilter al gecheckt...ook dit is niet vuil of vochtig.

    Mijn vraag is...wat kan ik nog meer doen en eventueel hoe kan ik die vloerbedekking een stuk loskrijgen om te kijken waar het vandaan komt ofzo?

    alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard Re: Vloerbedekking bestuurderszijde is nat

    Ik weet niet precies hoe het bij een TT zit maar bij mijn A3 van 97 en Bora van 2001 liep het water via het interieurfilter zo de auto in. Vermoedelijk zit het bij de TT niet veel anders.

    Bij mij werd het veroorzaakt door een onjuist terugemonteerde afdekkap boven het interieurfilter, rechts voor in de parafan. Kijk goed of deze niet ergens gebroken is en of water vanaf de vooruit mooi word afgevoerd naar de afvoer in de hoek en niet het filter in....

    Bij mijn A3 zat er aan de afdekkap een rubberflap en die moest je even goed richten om te voorkomen dat je een zwembad in je auto kreeg....

    Kijk hier maar eens:

    http://www.motor-talk.de/blogs/tt-lo...-t3434908.html

  3. #3

    Standaard Re: Vloerbedekking bestuurderszijde is nat

    oja en als het het interieur filter niet is, dan zouden het de rubber doppen in de bodemplaat kunnen zijn. Was laatst ook aan de orde bij de autodoktoren....(Duits erg interessant autoprogramma, onderdeel van VOX Automobil)

    http://www.vox.de/cms/sendungen/auto...il-videos.html

    aflevering van 20-11

  4. #4

    Standaard Re: Vloerbedekking bestuurderszijde is nat

    Volgens mij is mijn reactie op 1 of andere manier niet geplaatst. Maar in ieder geval alvast bedankt voor de reactie.

    Het interieurfilter zit goed en is ook volledig droog. De aflevering van autodoktoren is inderdaad interessant, ik ga mijn auto even omhoog zetten om te kijken of er inderdaad zon dop onder die kant zit en vervolgens een poging wagen om de vloerbedekking te verwijderen...enig idee waar ik daarbij op moet letten?

    alvast bedankt!

  5. #5

    Standaard Re: Vloerbedekking bestuurderszijde is nat

    Ik heb vorige week mijn vloerbedekking losgehaald om die doppen te bereiken waarover wordt verteld in de autodoktoren. Daar was inderdaad 1 van de doppen helemaal nat en het stuk eromheen ook....na het geheel dicht te hebben gemaakt is de vloerbedekking netjes opgedroogd en lijkt het probleem opgelost! nogmaals bedankt voor de tip!


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    52
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Vloerbedekking bestuurderszijde is nat

    Ik heb het zelfde probleem: een zeiknatte vloermat bestuurders zijde.

    Heb alvast een paar dingen gecontroleerd:

    - de afwaterings kanalen van de parafan zitten niet dicht, als ik er water in schud loopt het er bij de wielkasten uit (links en rechts)
    - het airco afwaterings kanaaltje gecontroleerd, maar snap het niet helemaal, heb met een kleine schroevendraaier het flapje omhoog geklapt maar kom erachter dat ik de alluminium laag alleen maar los heb getrokken van de steenwol isolatie. Heb het aluminium flapje weer terug naar beneden geduwd. Hoe kan ik controleren of deze niet dicht zit ?
    - deur rubbers gecontroleerd, zien er goed uit en soepel (is nu -1 c)
    - interieur filter is droog en schoon

    Kabel doorvoer, sja, hoe controleer je die ? Je komt er onder de motorkap nergens bij.

    Iemand nog tips ?

    Patrick
    Laatst gewijzigd door peppyb; 29-01-12 om 16:44.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    52
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Vloerbedekking bestuurderszijde is nat

    Niet fijn, elke dag de binnenkant van m'n voorruit krabben..... best lastig

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    59
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Vloerbedekking bestuurderszijde is nat

    ik heb eens gelezen dat de vloerbedekking nat kan worden van een lekkend hydraulisch kap systeem....
    groet, rené

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •