das toch het centrale diff in quattro systeem ?
das het probleem als mensen die het niet kunnen betalen sportautos kunnen kopen....onnozel imho.
Bovendien is een haldex niet gemaakt voor permanente aandrijving dus je platen verbranden binnen no time, maargoed lekker goedkoop is het wel.
had je beter een suzuki alto kunnen kopen heb je ook geen gedonder met de haldex ik rij een Porsche 911 maar heb de motor eruit gebaand want
die kost zo € 3.000,- dus heb er een VW golf 1.9 tdi in gelegd lekker zuinig.....
Hallo
Heb de platen er dus uitgehaald
Keuze voor mij was dat ik dit gevoelig systeem vind en niet omdat ik geen tt kan rijden zo duur rijden is het ook weer niet is geen Ferrari ofzo!
Ben zelf 15 jaar auto monteur geweest (Audi) nu 5 jaar vliegtuigmonteur en techniek boeit me dus vandaar dat ik heb gedaan.
Plaatje erbij:
Tussen voor- en achterwielen zit minder verschil in afgelegde weg als links-rechts, dus zal in de praktijk wel meevallen. Met parkeren krijg je waarschijnlijk versterkt het effect wat alle echte quattro's min of meer hebben, schuiven over de voorwielen.
Goed is het natuurlijk niet. Verder commentaar / gedachtes mbt. ervaring zal ik besparen
Het sloopt langzamerhand je aandrijflijn, je zult snellere bandenslijtage krijgen en lekker sturen is ook wel over, zeker bij het inparkeren en bij krappe bochten.
mijn vraag blijft dan toch waarom je dan wel een TT quattro hebt aangeschaft als je 15 jaar Audi monteur geweest bent weet en ken je het systeem...
als dat dan zo gevoelig was waarom dan geen tweewielaangedreven gekocht scheelt je ook nog wegenbelasting. Haldex is helemaal niet zo verkeerd.
Het enige waar alle haldex koppelingen aan kapot gaan is geen onderhoud.... daaraan gaan 98% van de koppelingen kapot de overige 2% is domme pech
of extreem gebruik.