Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Audi tt 2001 haldex permanent gemaakt

  1. #1

    Standaard Audi tt 2001 haldex permanent gemaakt

    Audi tt 2001 165 kw haldex werkte niet heb hem eronder vandaan gebaand allemaal gruis .

    Gebruikte kost snel 800.- dus heb hem gefixeerd met 6 bouten.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door vartje; 13-01-14 om 20:52.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    321
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi tt 2001 haldex permanent gemaakt

    das toch het centrale diff in quattro systeem ?

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi tt 2001 haldex permanent gemaakt

    Dat zal lekker sturen. Niet.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi tt 2001 haldex permanent gemaakt

    das het probleem als mensen die het niet kunnen betalen sportautos kunnen kopen....onnozel imho.
    Bovendien is een haldex niet gemaakt voor permanente aandrijving dus je platen verbranden binnen no time, maargoed lekker goedkoop is het wel.
    had je beter een suzuki alto kunnen kopen heb je ook geen gedonder met de haldex ik rij een Porsche 911 maar heb de motor eruit gebaand want
    die kost zo € 3.000,- dus heb er een VW golf 1.9 tdi in gelegd lekker zuinig.....
    Laatst gewijzigd door MikeV; 14-01-14 om 16:00.
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

  5. #5
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Audi tt 2001 haldex permanent gemaakt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeV Bekijk Berichten
    das het probleem als mensen die het niet kunnen betalen sportautos kunnen kopen....onnozel imho.
    Bovendien is een haldex niet gemaakt voor permanente aandrijving dus je platen verbranden binnen no time, maargoed lekker goedkoop is het wel.
    had je beter een suzuki alto kunnen kopen heb je ook geen gedonder met de haldex ik rij een Porsche 911 maar heb de motor eruit gebaand want
    die kost zo € 3.000,- dus heb er een VW golf 1.9 tdi in gelegd lekker zuinig.....
    Heb je een foto van die ombouw ;-)


  6. #6
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi tt 2001 haldex permanent gemaakt

    Nee want ik heb mijn tank ook permanent dicht gemaakt alleen nu rijdt hij niet meer
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

  7. #7
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.968
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi tt 2001 haldex permanent gemaakt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vartje Bekijk Berichten
    Audi tt 2001 165 kw haldex werkte niet heb hem eronder vandaan gebaand allemaal gruis .

    Gebruikte kost snel 800.- dus heb hem gefixeerd met 6 bouten.
    Eindelijk een "echte" TT quattro
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Audi tt 2001 haldex permanent gemaakt

    Hallo

    Heb de platen er dus uitgehaald

    Keuze voor mij was dat ik dit gevoelig systeem vind en niet omdat ik geen tt kan rijden zo duur rijden is het ook weer niet is geen Ferrari ofzo!

    Ben zelf 15 jaar auto monteur geweest (Audi) nu 5 jaar vliegtuigmonteur en techniek boeit me dus vandaar dat ik heb gedaan.

  10. #9
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Audi tt 2001 haldex permanent gemaakt

    zal wel een beetje wringen met sturen, ben benieuwd of het lang houdt. Jeffer heeft ook zoiets met z'n sq gedaan, middendiff vastgelast dan is de verdeling permanent 50-50. Is dat bij haldex ook zo?
    '01 rs4 641 ps

  11. #10

    Standaard Re: Audi tt 2001 haldex permanent gemaakt

    Plaatje erbij:



    Tussen voor- en achterwielen zit minder verschil in afgelegde weg als links-rechts, dus zal in de praktijk wel meevallen. Met parkeren krijg je waarschijnlijk versterkt het effect wat alle echte quattro's min of meer hebben, schuiven over de voorwielen.

    Goed is het natuurlijk niet. Verder commentaar / gedachtes mbt. ervaring zal ik besparen

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi tt 2001 haldex permanent gemaakt

    Het sloopt langzamerhand je aandrijflijn, je zult snellere bandenslijtage krijgen en lekker sturen is ook wel over, zeker bij het inparkeren en bij krappe bochten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi tt 2001 haldex permanent gemaakt

    mijn vraag blijft dan toch waarom je dan wel een TT quattro hebt aangeschaft als je 15 jaar Audi monteur geweest bent weet en ken je het systeem...
    als dat dan zo gevoelig was waarom dan geen tweewielaangedreven gekocht scheelt je ook nog wegenbelasting. Haldex is helemaal niet zo verkeerd.
    Het enige waar alle haldex koppelingen aan kapot gaan is geen onderhoud.... daaraan gaan 98% van de koppelingen kapot de overige 2% is domme pech
    of extreem gebruik.
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    321
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi tt 2001 haldex permanent gemaakt

    hoe lang duurt eer de bouten krom gaan en je KRAAAAAAAAAAK hoort ?

  15. #14
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Audi tt 2001 haldex permanent gemaakt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeV Bekijk Berichten
    mijn vraag blijft dan toch waarom je dan wel een TT quattro hebt aangeschaft als je 15 jaar Audi monteur geweest bent weet en ken je het systeem...
    als dat dan zo gevoelig was waarom dan geen tweewielaangedreven gekocht scheelt je ook nog wegenbelasting. Haldex is helemaal niet zo verkeerd.
    Het enige waar alle haldex koppelingen aan kapot gaan is geen onderhoud.... daaraan gaan 98% van de koppelingen kapot de overige 2% is domme pech
    of extreem gebruik.
    Bij gebrek aan: +2

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •