Net dus wat meerdere topics gevonden met een gelijknamend probleem
Wat is de beste optie om lekkages op te zoeken
Eventueel lucht inlaat traject op druk zien te brengen om eventuele lekkages te vinden?!
Hey mensen
Ben dus al een tijdje met me audi tt bezig
rijd opzich heerlijk maar zodra ik tussen de 2500 en 4000 toeren zit houd hij verschrikkelijk in
heb de ait al vevangen lmm los gehad en mee gereden geen verbetering in te merken blijft inhouden tussen dat toerental heb gehoord Miss de krukassensor kan dat kloppen?
hoor ook zodra de turbo erbij is gekomen en hij de druk aflaat geen mooi afblaas geluid maar een soort klapperend geluid net alsof de druk word afgelaten en er dan een klepje tegen aan slaat een soort van pfftttpfffttttpfftt. Haha sorry lastig uit leggen
turbo druk is, uit het hoofd, idd 115, cilinderoverslag kun je rijdend loggen op 15 en 16. 0 is goed, getallen betekend een kapotte bobine, vuile bougies of kapotte kabels.
Log ook even 31. Kun je zien of hij genoeg benzine krijgt.
LMM was 21 of 23, maar dat weet ik niet meer zeker. Kun je vrij makkelijk vinden. Moet voor een originele rond de 140 liggen, gechipt moet dit richting de 170 gaan.
Daarstraks dus naar Madurodam geweest met de kleine en de vrouw
Een ritje van een minuut of 20 auto heeft zich op het inhouden en stotteren na goed gehouden
Het is in iedere versnelling dat hij tussen de 2000 en 4000 toeren ongeveer inhoud
Als je het toerental rustig op laat komen dan komt hij er goed door heen
Maar druk je het gaspedaal in 1 x wat feller in dan houd hij verschrikkelijk in
Heb nog geen log gemaakt doe ik Miss straks even met de buurman
Kan het helaas niet omzetten in een grafiek (nog niet) zodra me eigen laptop weer werkt
Kan ik dat weer wel
Nu hoor en lees ik veel over lmm n75 klep krukassensor komt soms ook voorbij maar zo ook de DV
Kan ik er hier al een Aantal van uitsluiten of kunnen ze allemaal een oorzaak hebben?
Lmm kan n75 kan, dv kan lekke slangen kunnen het ook zijn. nokas moet je stationair horen tikken links achter als dit het probleem is. Verder kan het ook de brandstofpomp of filter kunnen zijn
Waar ben je vandaan?
Welke slangen zou ik kunnen vermoeden
Kan zo niks zien als an de slangen die ik kan zien
En dat vreemde afblaas geluid kan je dat thuis brengen normaal hoor je echt pfffffttttt als je je koppeling intrapt
Maar nu klinkt het alsof er afgeblazen word maar dan alsof er een klepje tegen aanslaat tijdens afblazen. Pfftttpffftttpfftttt
Jah die diverter valve ziet er op zich nog goed uit
Maar zou hij van binnen Miss kapot kunnen zijn?
Ga morgen een nieuwe harde schijf halen zodat ik me laptop weer in orde kan maken
En ik weer vagcom op me eigen pc kan laten werken
Gebruikte nu de pc van de buurman maar dat is ook niet alles haha
Dus hopelijk morgen weer me vagcom op me eigen laptop werkend
JAh klopt dat potje ziet er nog redelijk goed uit van buitenaf niks aan te zien iig
Koude start ook ongeveer 1100 toeren
Maar erna gaat hij rond de 600 toeren draaien
Toen ik vNavond thuis kwam ging me olielampje piepen en branden
Was net thuis dus meteen me olie gecheckt die stond gewoon goed net iets boven de Max niet te veel uitteraard
Of zou dit piepen de oliedruk geweest zijn
Is op dit moment zoeken naar een speld in een hooiberg
Best wel jammer tis een heerlijke auto maar rijd niet fijn zo
Even in het kort auto gekocht voor een prikkie met een verbrande zuiger
Zelf de kop gelicht en alles vervangen koppakking en de rest van de pakkingen
Nieuwe bougies geplaatst nieuwe ait sensor geplaatst lmm is goed
Bleek later het vacuum systeem niet goed aangesloten dus liep heel beroerd toen het een en ander veranderd loopt nu beter als eerst
Loopt nog wel laag stationair en heeft tussen de 2000 en 4000 toeren een dip houd in en stottert dan erg
Wil binnenkort de injectors ook laten reinigen want heb het idee dat hij soms niet kan leveren wat er gevraagt word
Onder de 2000 toeren draait hij goed vind hem alleen erg laag stationair draaien
Zodra je het gas wat dieper gaat intrappen gaat hij stotteren en doen
En heel soms zie je ook stationair het toerental iets omlaag trekken
Komt soms ook een blop blop geluid uit de luchtfilter bak vandaan bak al nagekeken ligt geen vloeistof of iets in
Sinds ik de vacuumslangen heb nagelopen is dat vreemde afblaas geluid hoorbaar een klapperend geluid
Miss een mogelijkheid dat er in jet vacuum iets verkeerd zit aangesloten?
Trouwens nog iets mijn ait temp sensor dat stekkertje zit geplugt aan me n75 klep klopt dat?
Het past wel maar vind het zo vreemd waarom daar een stekkerberbinding tussen zit
Die had net zo goed 1 heel draad kunnen zijn inplaats van 2 draden en een stekkerberbinding ertussen
Een zwak punt bij deze motoren is de oliedruk. Er vormt sludge en dit zorgt ervoor dat de aanvoer naar de oliepomp verstopt raakt. Ik zou er niet verder meer mee rijden en eerst dit checken. Grote kans dat dit ervoor gezorgd heeft voor de schade.
Zie ook dit filmpje.
Verder zou ik de auto eens naar een specialist brengen. Audiparts veghel en hartog zijn 2 bekende. De een in alkmaar de ander in veghel. Ben je een paar uur kwijt maar weet je wel gelijk wat de oorzaak is. anders blijf je aanmodderen en heb je straks nog meer schade.