Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: voorgloei installatie werkt niet

  1. #1

    Standaard voorgloei installatie werkt niet

    Hallo,

    Bij mijn 2.5 tdi 5 cil. werkt de gloei installatie niet, waardoor ik veel langer moet starten als het koud is en hij niet lekker loopt in het begin.
    De gloei bougies heb ik door gemeten en twee stuks vernieuwd.
    Zonder resultaat echter, wat kan hiervan de oorzaak zijn?
    Gr Ko.

  2. #2

    Standaard

    Een relais wat stuk is? De zekeringen heb je vast al gecontroleerd...

    Anders de bedrading controleren vanaf de bougies naar de zekeringkast/relais/zekering en tenslotte naar contact, maar zover zal het niet komen denk ik...


    Appie 8)
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  3. #3

    Standaard

    Moet je de laatste tijd gloeien dan? In de boekjes van mijn TDI staat dat er boven de 5 graden celcius niet gegloeid hoeft te worden. Sterker nog lampje gaat gelijk met de andere controle lampjes uit bij mij en hij start vlotter dan menig benzine auto...

    Maar als die van jouw hoort te gloeien ook boven de 5 graden dan zou het ook de aansturing kunnen zijn. Volgens mij wordt de tijdsduur en of er uberhaubt wordt voorgegloeid bepaald door een sensor die de koelwater temperatuur meet. Misschien geeft deze foutieve gegevens door....

    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  4. #4

    Standaard

    Tja, hij geeft aan dat 'ie langer moet starten, en bijvoorbeeld onze Polo (6N2) gloeit 's ochtens ook nog wel een beetje geloof ik, het duurt langer voor het lamje uit is dan bij een warme start...

    Het zou dan iid. ook die sensor nog kunnen zijn, maar je zou zeggen dat er dan op temperatuurgebied meer mis moest gaan, zoals een niet correct werkende vin of een niet correct werkende temperatuurmeter... Ik kan me niet voorstellen dat er een aparte sensor voor de voorgloei-inrichting opzit...



    Appie 8)
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  5. #5

    Standaard

    Het is in het voorjaar al begonnen met slecht starten en meer rookontwikkeling direkt na het starten. Het lampje brandt altijd maar een paar seconden. Dat de installatie boven 5 graden niet werkt wist ik niet, dan is er ook weinig te meten op het ogenblik.
    In ieder geval bedankt voor de reacties en ik zal het systeem nog eens nalopen,
    Gr. Ko


  6. #6

    Standaard

    ik zou toch eens alle gloeikaarsen nameten.
    bij mijn zus hare golf tdi waren er 3 van de 4 stuk;
    De weerstand van een gloeikaars is heel laag. (enkele ohms)
    Ze moeten natuurlijk afgekoppeld zijn.
    Veel succes

    Gegroet Jan
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •